۵۸۸۶۴۱
۱ نظر
۵۰۳۶
۱ نظر
۵۰۳۶
پ

چگونه خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشیم؟

یکی از سئوالاتی که ممکن است برای شما که قصد انجام خرید اینترنتی و یا استفاده از یک وب سایت را دارید پیش آید این است که چگونه می‌توانم به این وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی اعتماد کنم؟

وب سایت شبکه - علی قانعی: یکی از سئوالاتی که ممکن است برای شما که قصد انجام خرید اینترنتی و یا استفاده از یک وب سایت را دارید پیش آید این است که چگونه می‌توانم به این وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی اعتماد کنم؟
چگونه خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشیم؟
آیا با اطمینان و امنیت می‌توانم اطلاعات کارت، رمز عبور و یا حتی اطلاعات و عکس‌های شخصی خود را در داخل این سایت استفاده کنم ؟ آیا در هنگام وارد کردن اطلاعات، داده های من را کسی دیگر نمی‌تواند رصد کند؟ در ادامه به موضوع امنیت در خرید اینترنتی می‌پردازیم.
این‌ها سئوالاتی هستند که سعی می‌کنم در اینجا به آن‌ها پاسخ دهم

اولین مسئله ای که شما میبایست برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی به آن دقت کنید داشتن نماد اعتماد الکترونیک است و میبایست با کلیک روی این نماد وضعیت و اعتبار آن را بررسی نمائید. البته این نماد به خیلی از سایت ها بدون اینکه اعتبار و شهرت آنها دقیقا مورد بررسی قرارگرفته باشد اعطا می‌شود. پس داشتن نماد اعتماد تنها یکی از شاخصه‌های شما برای اعتماد به آن وب سایت و یا فروشگاه آنلاین است. زیرا برای اعطای نماد اعتماد هرگز محصولات آن فروشگاه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد تا از اصالت آن‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین نکات امنیتی سایت نیز به درستی بررسی نمی‌شوند.

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن برای خرید و یا استفاده از یک سایت دقت کنید داشتن گواهی نامه امنیتی است. امروزه گواهینامه‌های امنیتی برای سایت ها از طریق شرکت های مختلفی صادر میشود. یکی از معتبرترین این نوع گواهینامه ها SSL و یا Secure Sockets Layer Certificate میباشد. داشتن این نوع گواهینامه امنیتی به کاربران این اطمینان خاطر را می‌دهد که اطلاعات آن‌ها در هنگام ارسال به آن سایت و یا وصل شدن به درگاه پرداخت بصورت رمزگذاری شده ارسال می‌شود و احتمال نشت اطلاعات از طریق این سایت بسیار کم می‌باشد.

اما برای اینکه بدانید آیا یک سایت خدماتی، شبکه اجتماعی و یا فروشگاه آنلاین این نوع گواهینامه را دارد یا خیر میبایست به آدرس بار مرورگر خود نگاه کنید. اگر پیشوند دامین آن سایت https:// باشد به این معنی است که سایت مربوطه از این پروتکل استفاده کرده و شما با خیالی آسوده تر می‌توانید به آن سایت اطمینان کنید و در غیر این صورت شما بهتر است در آن فعالیتی نداشته باشید. امروزه حتی گوگل نیز به سایت ها فشار می‌آورد تا از این پروتکل برای رمزگذاری داده ها استفاده نمایند.

یکی دیگر از موضوعاتی که شما باید حتما به آن دقت کنید استفاده از آنتی ویروس و یا اینترنت سکیوریتی معتبر و مناسب برروی کامپیوتر، موبایل و یا تبلت خود است. آنتی ویروسی که از بانکداری اینترنتی پشتیبانی کند و شما را از تهدیدات جاسوسی در امان نگاه دارد. آنتی ویروس ها نقش بسیار مهمی در امنیت اطلاعات آنلاین شما بازی می‌کنند که به هیچ وجه نباید آن را نادیده بگیرید.

البته مواردی که در اینجا ذکر شد همگی برای کم کردن ریسک سرقت اطلاعات و یا هک شدن می‌باشد و هرگز امنیت شما را بصورت قطعی تضمین نمی‌کند. اینها مسائل ابتدایی برای روبرو شدن با بخشی از پدیده فضای مجازی یا اینترنت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جز انچه که اطلاعات داشتیم چیزی دربر نداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج