۵۸۹۴۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

معاون دانشگاه فردوسی مشهد:

انتقال آب از چابهار به مشهد، ۲۰ سال زمان می‌برد

معاون دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پروژه انتقال آب از چابهار به مشهد مقدس ۲۰ سال زمان برده و برای هم اکنون باید روی مدیریت مصرف تمرکز داشت.

خبرگزاری تسنیم: کامران داوری عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بر روی محدوده مطالعاتی مشهد در حوزه آبریزی ۲.۵ میلیارد مترمکعب در سال بوده که ۸۰ درصد آن تبخیر می‌شود و ۷۰۰ میلیون مترمکعب خالص بوده است.

وی افزود: برابر استاندارد بین‌المللی زیر ۰.۲ را باید مصرف کنیم که در زمان بحران تا ۴۰ درصد بوده طبق ضوابط قانونی تا ۷۵ درصد باید تجدیدپذیر باشد.

رئیس جشنواره ملی فناوری‌های آب بهره‌وری و بازچرخانی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از چابهار به مشهد ۱۰ تا ۲۰ سال به‌طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم نیازمند اعتباری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی هستیم و برای تأمین آب شرب مورد نیاز باید جلوی هدررفت آب را گرفته و به بهره‌وری آن توجه کنیم.

داوری تصریح کرد: در این رابطه اولین دوره جشنواره ملی فناوری‌های آب بهره‌وری و بازچرخانی با حضور مسئولان و مدیران اجرایی و دانشگاهی از ۲۱ تا ۲۳ شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: این جشنواره سه روزه در ۷ محور پساب‌ها و آب‌های نامتعارف، آبیاری و زهاب، تامین، انتقال و توزیع، مصارف و مدیریت تقاضا، گیاه، خاک و مزرعه، نانو و فناوری‌های نوین و اقلیم و فضای سبز شهری برگزار می‌شود و برنامه‌های آن نیز در ۶ محور فن‌بازار، نمایشگاه اختراعات، نمایشگاه فنی تخصصی، کارگاه‌های حرفه‌ای، سیمینارهای علمی و جشنواره فرهنگی و هنری خواهد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میگم نکند تو این خبر جای مشهد وچابهار رو اشتباه نوشتید!!!!!!

    • رصا شاهبخش.

      انتقال اب از دریای عمان به مشهد اگر 50 سال هم طول بکشد باید اتفاق بیفتد این یک نیاز از نوع درجه یک است. چون کویر تمام کشور را گرفته. بی ابی در شرق کشور بیداد میکند. تبخیر اب. هم بی اثر نیست و موجب رطوبت هوا و احتمالابارندهگی خواهد بود .منابع زیر زمینی موجب زنده شدن قناتهایی است که قرن ها قبل اجداد ما با زحمت و مرارت به خفر انها اقدام کرده اند. باپرواز از جنوب شرقی کشور به تهران بخوبی میتوان این قنات های خشکیده را دید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج