۵۸۹۷۲۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

جهانگیری: از «آذری جهرمی» حلالیت بطلبید

معاون اول رئیس جمهور گفت: کسانی که علیه آذری جهرمی مطلبی گفتند مجبور می شوند از او حلالیت بطلبند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رئیس جمهور گفت: کسانی که علیه آذری جهرمی مطلبی گفتند مجبور می شوند از او حلالیت بطلبند.

اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جدید ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اینکه در این دوره فناوری اطلاعات، اینترنت و فضای مجازی توسعه بیشتری می یابد گفت: کسانی که علیه آذری جهرمی مطلبی گفتند مجبور می شوند از او حلالیت بطلبند.

وی با بیان این که فن آوری اطلاعات در پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی وجود دارد گفت: درون زایی یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است. فناوری اطلاعات چه در بخش سخت افزار و چه نرم افزار به معنای استفاده از ظرفیت‌های کشور است و ارزش افزوده آن در فکر متخصصان این حوزه است. فناوری اطلاعات هم می‌تواند و باید برون نگر بوده و با دنیا در ارتباط باشد.صادرات سخت افزار و نرم افزار ما باید نقطه قوتی دراقتصاد ما شود.

جهانگیری همچنین با بیان این که دانش بنیان بودن یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد:‌ امروز تاکید می‌شود که تکیه بر منابع طبیعی برای پیشرفت کشور دیگر خیلی پاسخگو نیست، اقتصادی جای خود را می‌تواند محکم کند که متکی بر دانش باشد.

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه عدالت محوری یکی از مهمترین جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل است، اظهار کرد: در حال حاضر زیر ساخت‌های کافی برای فن آوری اطلاعات درتهران وجود دارد و درعین حال در ۲۸ هزار روستا و شهرهای دورافتاده هم این امکانات وجود دارد که البته باید توسعه یابد.

به گفته‌ی جهانگیری وزارت ارتباطات باید از موضوع تصدی‌گری کنار کشیده و برنامه ریز سیاست‌گذار و حامی شرکت‌های آی تی و آی سی تی باشد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: جفاست در مسائل علمی به این بزرگی که کانون توسعه کشور می‌تواند باشد، خود را معطل کنیم که مثلا اینجا تهدید وآسیب وجود دارد. مگر در رشته‌های صنعتی و سنتی آسیب وجود ندارد. مهم این است که ما از فرصت‌های فناوری اطلاعات استفاده کنیم و فن آوری اطلاعات رابه عنوان یک فرصت بزرگ در اختیار نظام قرار دهیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هدف ما از استقرار دولت الکترونیک این است که مردم دسترسی آسان و لحظه‌ای به تمام اطلاعات و خدمات داشته باشند، خاطر نشان کرد: دراین شرایط ارائه خدمات برای دولت ارزان‌تر و با کیفیت بهتری ارائه می‌شود.شفافیت و سلامت اقتصاد از مهمترین اهداف ما در ایجاد دولت الکترونیک است. من نمی‌خواهم در این جا از فسادهای اقتصادی صحبت کنم البته تا حالا صحبت کرده‌ام و در ادامه هم صحبت خواهم کرد. و فکر نکنند از این موضوع دست بر می‌دارم. زیرا فساد باید ریشه کن شود. در برخی از سطوحی که انسان تصور نمی‌کند فساد رسوخ کرده است. وقتی لازم باشد حتما در این باره سخن می‌گویم اما بیشتر از این که دنبال گفتن باشیم دنبال مبارزه با این بلیه هستیم. من از آقای جهرمی هم خواهش می‌کنم که مکانیزمی ایجاد شود که ما پیشرفت دولت الکترونیکی را لحظه‌ای رصد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: از مهمترین جهت‌گیری‌های دولت راه انداختن بخش خصوصی است که دستیابی به این هدف نیازمند فضای مطلوب کسب و کار است. وزارت ارتباطات با ایجاد زیر ساختهای لازم می‌تواند به ایجاد فضای مطلوب کمک کند.از سویی شبکه ملی اطلاعات نیز یک مطالبه جدی است که کارهای زیادی انجام گرفته ولی بالاخره باید کمبودها و نواقص آن برای رفع نیازهای کشور برطرف شود. حمایت از شرکت‌های استارت آپ باید چارچوب مند و قانونمند شود. معاون علمی و حقوقی رئیس جمهور و وزارت ارتباطات تلاش کنند این بخش از قانونمندی برخوردار شود.

جهانگیری در بخش اول صحبت‌های خود با اشاره به پخش کلیپی از شهید حججی و رونمایی از تمبر این شهید در مراسم گفت: نحوه شهادت و صلابت این شهید همه ما را یاد روزهای سخت ایام عاشورا انداخت که چگونه یک انسان در مسیری که اعتقاد دارد مستحکم گام بر می‌دارد. شهید حججی می‌دانست با او چه می‌خواهند بکنند ولی آثاری از ترس ونگرانی در چهره‌ی او دیده نشد و در واقع صلابتی از ایران و ایرانی را به نمایش گذاشت.نجف آبادی‌ها عموما اینگونه‌اند. نجف آباد شهری است که به اندازه‌ی یک استان شهید داده است.ایثار و ایثارگری فراوانی از مردم این شهر دیده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ریحانه

      جناب جهانگیری عزیز. خود ایشان در گفتگو با شبکه ۲ سیما، اذعان کردند که مدتی در وزارت اطلاعات، کار فنی می کردند. این که دیگه عذرخوااهی نداره. عذرخواهی را باید جناب روحانی بکنه که در جلسه رای اعتماد اعلام میکنه نفری بهتر از آذری جهرمی جوان برای وزارت سراغ ندارم!!! این حرف، یکی از تعجب آور ترین حرفهایی بود که روحانی در طول عمرش زد!!! مردم باید عذرخواهیی کنند یا جناب رییس جمهور برای این انتخاب اطلاعاتی و نیروی امنیتی؟ ما بالاخره نفهمیدیم، لیسانس قدرت، چه ربطی داره به فناوری اطلاعات ؟ :) این هم بگذرد. . .

    • محمدی

      انتخاب یه پسره ۳۶ ساله با سابقه اطلاعاتی و امنیتی و لیسانس غیر مرتبط در وزارت خانه ای که مملو از دکترای فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و آی تی هست، واقعا جای تعجب داشت. انشاله موفق میشه این وزیر جوان. اما انتخاب روحانی و رای ناپلئونی این آقا نشان داد که ایران، همچنان گورستان شایسته سالاری هست.

    • مصطفی

      اینجور باشه شما و سایر مسئولین شب و روز و در همه حال باید از مردم ایران حلالیت بطلبین

    • بدون نام

      یه جوری میگین اطلاعاتی انگار آدم خواره
      بعدش هم یه سرچ کنید میفهمید حتی تو آمریکا کلا اینترنت دست nsa یا آژانس امنیت ملی آمریکاست
      یا تو بیشتر کشورهای اروپایی وزراتی مثل بهداشت و درمان هیچ وقت وزیرش پزشک نبوده
      چون مشکل دقیقا همینه اگر پزشک باشه هوای پزشکا رو داره نه بیمارا
      اگر هم تو وزرات ارتباطات از دکتراهای ای تی بزارن مطمئن باشین هوای اپراتورهارو بیشتر مشترکین داره
      الان وزیر نفت هم عمران خونده پس چرا کسی به اون گیر نمیده
      نه مشکلشون با این آقا مدرکش نیست چیزای دیگه ست
      تا دیروز میگفتن وزیر جوان میخوایم حالا میگن چون جوانه حتما پارتی داشته
      فقط چون تو حزبشون نیست میکوبنش بعد دم از شایسته سالاری میزنن
      امان از دست جماعت منفعت طلب

      پاسخ ها

      • نریمان

        شما وقتی درباره آذری جهرمی و سوابقش، ۱ صففحه اطلاعات موثق ندارین، اظهار فضل نفرمایید. بله! دکترای پزشکی نمیشه وزیر بهداشت. اما اونجا، حزب داره. سیستم داره. اتفاقا این عیب مملکت هست که دیگه هیچ آدمی نیست، بندال یه نفر که رشته اش ربطی به وزارت نداره و ۳۰ سال هم وزیز بوده و خسته و بی حال، باید بره سکاندار مهم ترین وزارت ایران. این یعنی اقای رییس جمهوری که فردی اجرایی نبوده و خودشان هم تایید کردن در جلسه رای اعتماد، ادم نمی شناسه و حلقه تخصصی اطرافش کمه که روی آورده به آذری جهرمی و همچنان زنگنه!!! توی این ممکلت دیگه آدم نبود جز زنگنه!؟!؟!؟! اخه استبداد زده گی تا کی؟!؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج