۵۹۰۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

برخی بانک ها قانون را دور می زنند!

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک ها با دور زدن قانون برخی از موسسات حاشیه ای و جانبی برای خود ایجاد کرده اند، تا سودهای بالاتر از حد مجاز پرداخت کنند.

خبرگزاری مهر: عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک ها با دور زدن قانون برخی از موسسات حاشیه ای و جانبی برای خود ایجاد کرده اند، تا سودهای بالاتر از حد مجاز پرداخت کنند.
سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد افزود: این مصوبه تصمیم مثبتی بود که توسط شورای پول و اعتبار اخذ و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرد و این مصوبه مسیر را برای معقول شدن نرخ سود بانکی و نزدیکی به نرخ تورم هموار کرد.

وی با بیان اینکه هنوز تا واقعی شدن نرخ سود بانکی و نزدیکی به نرخ تورم فاصله وجود دارد، افزود: کاهش فاصله نرخ سود بانکی و تورم باید مرحله به مرحله صورت گیرد و این کاهش نرخ سود بانکی به انتقال سرمایه ها به سمت و سوی بازار سرمایه و سهام و قرارگیری در مسیر تولید کمک می کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر چند با توجه به وضعیت نامناسب بازار و تولید باید اقدامات اساسی و ویژه ای برای خروج از بحران تولید صورت گیرد، اما نباید امیدوار بود که سپرده ها به سمت تولید و بازار سهام انتقال یابد، چراکه برای صاحبان سرمایه توجیه دارد که پول های خود را با سود ۱۵ درصدی در بانک ها نگه دارند و بانک را بر بازار سرمایه، بورس و تولید ترجیح دهند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه در سنوات گذشته تصمیماتی برای کاهش نرخ سود بانکی اخذ شده اما عملی نشده است، یادآور شد: بانک ها از مصوبات کاهش نرخ سود بانکی تمکین نکرده اند، چراکه نظارت جامع و کاملی نبوده و بانک ها بانک مرکزی را دور زدند و یا در قالب برخی از موسسات حاشیه ای و جانبی که بانک ها برای خود ایجاد کرده اند، با ارائه تضامین توسط خودشان، سپرده ها را به نام آن موسسات مفتوح کرده، قانون را دور زده و سودهای بالاتر از حد مجازی که بانک مرکزی اعلام کرده به مشتریان پرداخت کرده اند.

وی افزود: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب کاهش نرخ سود بانکی بوده که در نشست با وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی بر این موضوع تاکید کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امینی

      چرا نمیخواید اعتراف کنید که عدم مدیریت اقتصاد ایران ورشکست کرده.....تا کی ماه پشت ابر میمونه

    • بدون نام

      کاهش سود بانکی، فشار بر اقشار ضعیفه، راه حل مشکلات اقتصاد نیست!

    • بدون نام

      چی شده این همه به بانگها گیر دادین برین سایر مسائل را حل کنید

    • بدون نام

      این کار بجز سردرگمی واخلال در بازار ارز وطلا بازدهی نخواهد داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج