۵۹۰۸۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

لاوروف: معارضان سوری، تهدید را کنار بگذارند

وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه امارات، از معارضان سوری خواست که زبان تهدید را کنار گذاشته و به میز مذاکرات باز گردند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در ابوظبی گفت که معارضان سوری باید زبان تهدید را کنار بگذارند و به میز مذاکره بازگردند.

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است که مردم سوریه خودشان باید سرنوشت کشورشان را انتخاب کنند و هیچ پیش‌شرطی نباید وجود داشته باشد.

لاوروف در ادامه اظهار داشت: هنگامی که عربستان طرح تشکیل تیم یکپارچه معارضان را مطرح کرد، ما از این طرح حمایت کردیم و از شرکای سعودی خود برای ادامه این حرکت حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو توجه ویژه‌ای به روند هماهنگی مواضع در خصوص مناطق کاهش تنش، آتش‌بس بین نیروهای دولتی و معارضان مسلح دارد، افزود:فرصت‌‌ زیادی برای تاثیرگذاری مثبت در این خصوص وجود دارد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که مسکو به همکاری با امارات در خصوص حل و فصل بحران‌های سوریه، عراق، یمن و لیبی اهتمام می‌ورزد.

وزیر خارجه امارات نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه تشکیل تیم یکپارچه معارضان، بخشی از موفقیت دو روند آستانه و ژنو است، تلاش‌های مسکو و قاهره را برای راضی کردن معارضان به مشارکت در نشست ریاض ستود.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های روسیه، عربستان و مصر به پیشبرد موفقیت آمیز مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه و ژنو بینجامد.

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه سفر منطقه‌ای خود را که شامل کشورهای کویت، امارات و قطر می‌شود، آغاز کرده است و این سفر تا سی‌ام ماه جاری میلادی (۸ شهریور) ادامه خواهد داشت.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پنجشنبه گذشته درباره این سفر لاوروف تصریح کرد که دستور کار سفر لاوروف به منطقه خلیج‌فارس رایزنی درباره بحران سیاسی میان قطر و ۴ کشور عربی و نیز حل و فصل بحران سوریه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج