۵۹۱۶۸۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مخالفت با ممنوعیت نصب برچسب روی خودرو

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مخالفت خود را در خصوص ممنوعیت نصب برچسب یا نوشتن شعر و جملات فلسفی روی بدنۀ خودرو ـ که اخیراً توسط نیروی انتظامی مطرح شده اعلام کرد.

آفتاب نیوز نوشت: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مخالفت خود را در خصوص ممنوعیت نصب برچسب یا نوشتن شعر و جملات فلسفی روی بدنۀ خودرو ـ که اخیراً توسط نیروی انتظامی مطرح شده اعلام کرد.

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص ممنوعیت نصب برچسب یا نوشتن شعر و جملات فلسفی روی بدنۀ خودرو ـ که اخیراً توسط نیروی انتظامی اعلام شده، اظهار داشت: ماشین نوشته‌ها نمودار بخشی از فرهنگ عامه و ادبیات مردمی است و جلوه‌ای از فرهنگ عمومی جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از این نوشته‌ها حاوی پیام‌های اخلاقی و دینی است. من نزدیک به چهل سال است که ماشین نوشته‌ها را می‌خوانم و گردآوری می‌کنم و سیر تحول معنایی و مفهومی ماشین نوشته‌ها را مثبت می‌دانم. مردم ایران به شعر علاقه دارند و این علاقه را در ماشین نوشته‌ها نشان می‌دهند.

به گفته حداد عادل، بسیاری از راننده‌ها و صاحبان خودروها، از خودروی خود به عنوان یک رسانه استفاده می‌کنند و آنچه را دوست دارند به جامعه منتقل می‌کنند. در همه جای دنیا چنین رسمی وجود دارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: من ممنوعیت اعلام شده از سوی نیروی انتظامی را به مصلحت نمی‌دانم. پیشنهاد می‌کنم اگر آنها به اشکالی برخورد کرده‌اند، برای رفع آن اشکال چاره اندیشی کنند و مقررات وضع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      آقای حداد عادل کار و زندگی نداری خوب عزیز من راننده ها وقتی برای خواندن شعر یا مطلب از جلو قافل میشند میزنند یکی و میکشند شما راننده داری میتونی مطلب جمع کنی بقیه باید حواسشون به جلو باشه نه شعر خوانی اینا مال تو کتابخونه اس نه تو خیابون با این سرعتهای بالا

    • بدون نام

      ما لااقل از پشت ماشینها طرز املایی و صحیح نوشتن رو هم یاد میگیریم مثلا مینویسیم غافل نه قافل!!!!!اشتباهاتی که در صفحات اجتماعی به وفور پیدا میشن!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج