۵۹۲۷۹۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعمال مناسک حج در بیمارستان مکه

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرگفت: ۴۳ نفر از زائران بستری در بیمارستان مکه با کمک نیروهای امدادی این مرکز اعمال مناسک حج خود را انجام دادند.

خبرگزاری تسنیم: پیرحسین کولیوند امروز شنبه درباره زائران بیمار حج تمتع ۹۶ اظهار کرد: ۴۳ نفر از زائران بستری در بیمارستان مکه با کمک نیروهای امدادی این مرکز اعمال مناسک حج خود را انجام دادند.

وی افزود: این ۴۳ بیمار تحت مراقبت پزشکی با استفاده از ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس برای اولین بار وقوف اختیاری در سرزمین عرفات داشتند و سپس به مشعر و منا منتقل شدند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تنها دو نفر از بیماران بستری در بیمارستان مکه، یکی به‌دلیل نداشتن شرایط مساعد تنفسی و استفاده از دستگاه برای تنفس و دیگری به‌دلیل نداشتن اشراف به زمان و مکان نتوانستند اعمال خود را انجام دهند.

کولیوند در ادامه با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای ارائه خدمات به زائران ایرانی در مسیر رفت به جمرات و برگشت به چادرها از قبل پیش‌بینی شده بود، گفت: با استقرار تیمهای واکنش سریع متشکل از پزشک، پرستار و نجات‌گر در مسیر رفت کاروانها به جمرات و بازگشت به خیمه‌ها، اگر زائری نیاز به ارائه خدمات پزشکی داشت بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال و پس از درمان به کاروان خود اعزام می‌شد.

این گزارش حاکیست با فوت یک زائر دیگر تعداد زائران ایرانی که از آغاز عملیات حج ۹۶ تاکنون فوت کرده‌اند به سیزده نفر رسید.

وی همچنین از فوت یک زائر ایرانی دیگر در عملیات حج ۹۶ خبرداد و اظهار کرد: با فوت یک زائر دیگر تعداد زائران ایرانی که از آغاز عملیات حج ۹۶ تاکنون فوت کرده‌اند به سیزده نفر رسید.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت : آقای ناصر مرتضایی۵۹ ساله زائر کاروان شماره ۱۷۰۳۱ اعزامی از استان تهران دیروز (شنبه) در مرکز صحی منا، جان باخت.

گفتنی است دو زائر به نام های آقایان گوکی سید مختوم ۶۳ ساله زائر کاروان ۳۸۰۵۲ اعزامی از استان گلستان ومحمد رضایت ۷۳ ساله زائر کاروان ۱۳۲۷۷ اعزامی از تهران نیز در روز چهارشنبه گذشته (نهم شهریورماه) به‌دلیل عارضه ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج