۵۹۲۹۰۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ رئیسی، رئیسی جمهور کشور شد!

به نقل از یکی از سایت‌های خبری، کانال ستاد آقای رئیسی اعلام کرده که از چند روز آینده با یک ساز و کار جدید و برای پیگیری مطالبات بحق مردم ایران با نام جدید «رئیسی (!) جمهور» فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

محمدامین فرشادمهر در روزنامه ایران نوشت:

به نقل از یکی از سایت‌های خبری، کانال ستاد آقای رئیسی اعلام کرده که از چند روز آینده با یک ساز و کار جدید و برای پیگیری مطالبات بحق مردم ایران با نام جدید «رئیسی (!) جمهور» فعالیت خود را آغاز می‌کنند. شما عنایت بفرمایید چه استفاده بدیع و هنرمندانه‌ای از کلمه رئیسی شده و ادبیات به چه جایگاه رفیعی در عرصه سیاست دست پیدا کرده. یعنی بنده آخرین نسخه شعر «به کجا چنین شتابان» را که می‌خواندم به این شکل در آمده بود که: «به کجا چنین شتابان، نسیم از گون پرسید!».
یعنی جوری شده که گون ریشه‌هایش را زیر بغل گرفته و فرار می‌کند و نسیم با حالتی پوکرفیس از او سؤال می‌کند داداش کجا؟!

به هرحال ذوق ادبی مذکور، قابلیت استفاده در مورد سایر افراد را هم دارد. مثلاً می‌توانیم ب.ز را در عید قربان قربانی کنیم. یا مُطالبه‌مان از معاون اول دولت این باشد که جهان را بگیرد. یا مثلاً عادل فردوسی‌پور در برنامه نود بگوید: «چنین گفت کی‌روش به اسفندیار/ اگر شاخ هستی، شجاعی بیار!» یا کامران تفتی را به‌عنوان مجری اخبار در تلویزیون بیاوریم تا اخبار مختلف را برایمان تفت دهد.
البته بنده، خودم در صحت خبر اصلی تردید دارم چون از «ساز و کار جدید» صحبت شده و همان‌طور که مستحضر هستید، هر دو واژه «ساز» و «کار» جزو خطوط قرمز مردم جامعه محسوب می‌شوند. مثلاً اگر خبر صحیح بود، به جای «ساز و کار» جدید باید می‌گفتند «آلت موسیقی و جوهره مرد، سه حرفی» جدید. یا با دیدی واقع‌بینانه‌تر به جای ساز و کار جدید باید می‌گفتند «گلدان و ژن خوب» جدید. به هر حال اگر خبر صحت داشته باشد، ضمن تبریک به ایشان و هوادارانشان به خاطر این پیروزی، چند اتفاق در ادامه قابل پیش‌بینی است. اول اینکه «رئیسی (!) جمهور» محترم کشور، یک مجلس دورهمی تشکیل داده و وزیران پیشنهادی‌اش اعم از تتلوی خارجه، تتلوی راه و شهرسازی و دیگر تتلوها را برای اخذ رأی اعتماد به ایشان معرفی می‌کند.
همچنین در ادامه «رئیسی (!) جمهور» برای جلوگیری از موازی‌کاری با پست مشابه و من در آوردی «رئیس جمهور»، به جای رفع، به ایجاد مشکلات برای مردم می‌پردازد. در این بین برخی کاندیداهای دیگر نیز ممکن است میل‌شان به خدمت سر باز کند و شاهد شکل‌گیری پست‌هایی از قبیل «قالیباف جمهور» یا «میرسلیم جمهور» نیز باشیم. به هرحال راست و دروغ خبر پای خودشان، اما اگر عید سال 97 زنگ دفتر ریاست جمهوری را بزنند و ببینند برخی دوستان به خاطر اینکه به «دولت بهار» شهره هستند آمده‌اند تا سکان دولت را در سه ماهه اول سال بر عهده بگیرند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پناه بر خدا به حق چیزای ندیده ونشنیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج