۵۹۲۹۱۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

بازیگر سریال مارول: هالیوود نژادپرست است

بازیگری که فامیلی خود را از نام چینی وانگ به یک نام انگلیسی تغییر داد، می‌گوید با چنین اسمی نمی‌توانست در هالیوود دوام بیاورد.

روزنامه بانی فیلم: بازیگری که فامیلی خود را از نام چینی وانگ به یک نام انگلیسی تغییر داد، می‌گوید با چنین اسمی نمی‌توانست در هالیوود دوام بیاورد.
به نقل از گاردین، بعد از اینکه کلویی بنت بازیگر گفته نامش را از کلویی وانگ تغییر داده چون هالیوود «نژادپرست» است و نمی خواست با این نام فامیلی نقشی پیدا کند، بحث سر سفیدشویی در هالیوود رنگی جدید به خود گرفته است. بنت که در سریال «ماموران شیلد» مارول نقش آفرینی می‌کند، گفت نام خانوادگی اصلی او باعث می‌شد هالیوود با او راحت نباشد.
اوایل همین هفته، اد اسکراین بازیگر بریتانیایی هم از نقشی که قرار بود در ریبوت فیلم جدید «پسر جهنمی» بازی کند کناره‌گیری کرد چون نقشی که قرار بود ایفا کند در اصل میراث آسیایی داشته و این مسئله باعث انتقاد خیلی‌ها شده بود.
بازیگر سریال مارول: هالیوود نژادپرست است
بنت هم این حرف هایش را در یک پست اینستاگرامی زد و در پاسخ به سوال یکی از فالوئرهایش که پرسیده بود چرا او نام خانوادگی‌اش را تغییر داده است، این حرف را مطرح کرد. او نوشت: «تغییر دادن نام خانوادگی‌ام این حقیقت را تغییر نمی دهد که خون من نیمه‌چینی است، من در چین زندگی کرده‌ام، ماندارین صحبت می کنم و از نظر فرهنگی هم آمریکایی و هم چینی بزرگ شدم.»
او در ادامه نوشت: «معنی اش این است که من باید اجاره خانه‌ام را پرداخت می کردم و هالیوود نژادپرست است و با آن نام خانوادگی که باعث می‌شد راحت نباشند، امکان نداشت من را برای نقش‌های مختلف انتخاب کنند. من دارم با پلتفورمی که دارم هرکاری که می توانم را انجام می دهد تا مطمئن شوم هیچ کس دیگری مجبور نمی شود فقط به خاطر اینکه بتواند کار پیدا کند نام خود را تغییر دهد.»
بنت از اسکراین هم به خاطر بیرون کشیدن از «پسر جهنمی» و اینکه «مقابل بی احساسی ادامه دار هالیوود و رفتار بی احترامانه آن نسبت به جامعه آُسیایی آمریکایی» ایستادگی کرد، تجلیل کرد. او اضافه کرد: «امکان ندارد که چنین تصمیمی از طرف تو به آسانی گرفته شده باشد، بنابراین به خاطر شجاعت و یک قدم به سمت جلو واقعا تاثیرگذار از تو ممنونم. امیدوارم این حرکت باعث شود بازیگران و فیلمسازان دیگر هم الهام بگیرند و همین کار را انجام بدهند.» اسکراین گفته از این مسئله اطلاع نداشته که شخصیتش سرگرد بن دایمو در اصل در کمیک بوک‌ها به عنوان یک شخصیت آسیایی طراحی شده بوده و به این ترتیب بعد از اینکه ادعا شد او تبدیل به جدیدترین مثال از سفیدشویی هالیوودی شده، از این نقش کنار کشید.
او در بیانیه ای گفته بود: «هفته گذشته اعلام شد که من قرار است نقش سرگرد بن دایمو را در ریبوت جدید «پسر جهنمی» بازی کنم. من این نقش را در حالی قبول کردم که نمی دانستم این شخصیت در کمیک های اصلی میراث آسیایی دارد. از وقتی این خبر اعلام شده مکالمه‌ای شدید و عصبانیت های قابل درک شکل گرفته و من باید کاری را انجام بدهم که حس می کنم درست است. این مسئله کاملا واضح است که به نمایش گذاشتن این شخصیت به شیوه ای که از نظر فرهنگی درست است، برای مردم حائز اهمیت است و نادیده گرفتن این مسئولیت روندی نگران کننده در کنار گذاشتن داستان های اقلیت ها و صداهای نژادی را ادامه خواهد داد. من حس می کنم احترام گذاشتن به این مسئله بسیار مهم است. در نتیجه تصمیم گرفته ام از این نقش کناره گیری کنم تا بازیگر درستی برای آن انتخاب بشود.»
در ادامه، لری گوردون و لوید لوین تهیه کنندگان این فیلم هم بیانیه‌ای مشترک با حمایت کمپانی های لاینزگیت و میلنیوم منتشر کردند تا حمایت خودشان را از این تصمیم اعلام کنند.
آن ها قول داده‌اند بازیگری جدید برای این نقش انتخاب کنند که با آنطوری که شخصیت در محتوای مبدا به نمایش درآمده بود، همخوانی بیشتری داشته باشد. دیگر انتخاب بازیگرهای اخیر که باعث به وجود آمدن انتقادهای سفیدشویی در هالیوود شدند، انتخاب شدن تیلدا سویینتون برای ایفای نقش مرشد تبتی شخصیت «دکتر استرنج» و اسکارلت جوهانسون در نقش اصلی «روح در پوسته» بودند که با اقتباس از یک فیلم انیمیشن ژاپنی ساخته شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج