۵۹۶۰۲
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

مخالفان جمع آوری آثار مخملباف کیستند؟

«جمال شورجه» کارگردان سینما به نامه اخیر فریدون جیرانی در واکنش به دستور شمقدری برای حذف آثار مخملباف از موزه سینما واکنش نشان داد و نامه‌اش را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

خبرگزاری فارس: «جمال شورجه» کارگردان سینما به نامه اخیر فریدون جیرانی در واکنش به دستور شمقدری برای حذف آثار مخملباف از موزه سینما واکنش نشان داد و نامه‌اش را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

در بخشی از نامه آمده است: جریانی از داخل کشور آنها که سینما را برای سینما و هنر را برای هنر می دانند و اصالت می‌دهند و هیچ گاه و در هیچ برهه‌ای از تاریخ انقلاب با ملت شریف و شهید پرور ایران همگرا و همسویی نکردند. متن کامل نامه به شرح ذیل است:

گر حکم شود که مست گیرند...

جمع آوری آثار و نشانه‌های یک خائن به ملت شریف و شهیدپرور ایران از موزه سینما یک حرکت جهادی و انقلابی بود که به دستور ریاست سازمان سینمایی در این روزها صورت گرفت حرکتی که می‌بایست پیش از اینها انجام می شد. ولی باز از اجر آن نمی کاهد. آنها که به ارزش‌ها و باورها و اعتقادات ملت بزرگ این مرز و بوم پشت می‌کنند و آغوش به سوی رژیم صهیونیستی جنایتکار و متجاوز همچون اسرائیل غاصب و آمریکای جهان‌خوار و جنگ طلب باز می کنند هیچ گاه جایگاهی در دل ملت بزرگ ایران ندارند و مطرودان سیه روی هستند به مثابه «خسرالدنیا و الاخره» .

اما جریانی از داخل کشور آنها که سینما را برای سینما و هنر را برای هنر می‌دانند و اصالت می‌دهند و هیچگاه و در هیچ برهه‌ای از تاریخ انقلاب با ملت شریف و شهید پرور ایران همگرا و همسویی نکردند و همیشه آب به آسیاب دشمنان این ملت ریختند لب بر نصیحت و اعتراض گشوده‌اند و این عمل انقلابی و شجاعانه را سیاست‌زده و عجولانه و یا جو زده عنوان می‌کنند. تولی و تبری از احکام اسلام عزیز و تشیع علوی است.

احکامی پیشرو که نشست عنصرهای سیاست پیشه و سکولار در داخل و خارج آن‌را برنمی‌تابند همان‌ها که در ایام فتنه در خیابان‌ها شعار اسرائیلی نه لبنان نه غزه جانم فدای ایران سر می‌دادند و با دشمنان این ملت بزرگ هم‌صدا می‌شدند و حالا در قالبی و چهره‌ای دیگر مقابل این احکام لب به اعتراض می‌گشایند. بدون شک هر کسی که با این حکم مخالفت می‌کند دوست و دشمن ایران محسوب می‌شود هرچقدر هم حرف و کلام خود را بخواهد در لفافه فریبنده فرهنگ وهنر بخواهد بیان کند.

امثال مخملباف را همین‌ها در روزگاری محمل‌باف می‌نامیدند ایشان از همان اولین تولیداتش نشانه‌های تحریف و التقاط و عناد در آثارش موج می زد ما شاهد بودیم که این فیلمساز خود فروخته چطور از امکانات و ظرفیت‌های این کشور و ملت در روزهای خون و جهاد در حالی‌که جوانان این کشور در مرزها برای ایستادگی در برابر دشمن کینه توز بعثی تن به میدان‌های مین و سیم خاردارها و گلوله‌های می‌سپردند و با گوشت و پوست خود از خاک ایران عزیز دفاع می کردند ایشان به اصطلاح در حال تجربه اندوی و فیلمسازی با بیت المال حوزه هنری بودند تا در چنین روزهایی چهره واقعی خود را نشان دهند و از پشت تریبون‌های رژیم جنایتکار اسرائیل ندای صلح و انسان دوستی بدهد و اسرائیل و فلان فرقه ظاله و دست‌ساز انگلیس را دوست خطاب بکند.

حال سؤال اینجاست چرا باید برای چنین منافق وطن فروشی که دین و ایمان خود را هم از دست داده و خودرا بی‌دین می نامد دل بسوزانیم و آثار ننگ آلود او را جزو افتخارات موزه سینما بدانیم. بله اگر موزه خائنین به وطن روزی دایر شود، آثار ایشان در آن موزه جای می‌گیرد و خیلی از وطن فروشان جیره‌خوار دیگر که در حال حاضر در زمین دشمن باز می‌‌کنند.

گر حکم شود که مست گیرند...

جمال شورجه _ ۹۲/۴/۲۵
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون موقع که افتخار میاورد واستون خوب بود؟؟؟حالا که ضد شما شده بده آره؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      وا... چه ربطی داشت. چرا احساسی برخورد میکنن.

    • جلیل

      واقعا که کار بسیار درستی کردند.

    • بدون نام

      خيلي دلم از مخملباف پره...آدم درستي نيست

    • بدون نام

      شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران بدجوری بهتون فشار اورده نه ؟ چرا ؟ واقعا انتظار دارین یه ایرانی جانشو فدای یه کشور دیگه بکنه ؟ اقای مخملباف، فیلمسازه ...فیلمایی که تو ایران ساخته که مشکلی نداره ... بعدم مگه موزه سینما ارث پدرتونه که هرچی خواستین ازش بردارین ... نکنه فیلمای مزخرف شما آقای ده نمکی و سلحشورو می خواین بذارین جای فیلمای مخملباف ...

    • افشین

      موزه محلیه برای جمع آوری آثار با ارزش و جایی برای دیدن آثار گذشتگان.با این استدلال آقایان بود که اول انقلاب بسیاری از موزه ها تخریب و تاراج شد.با این استدلال بود که بسیاری از ابنیه تاریخی کشور تخریب شد.اگر به همین منوال پیش بریم باید کاخ گلستان و نیاوران وسعد آباد و....که محل زندگی پادشاهان بودند رو خراب کنیم.مضاف بر آن مگر آثار اولیه مخملباف مثل «توبه نصوح»،«دو چشم بی سو»،«مدرسه ای که میرفتیم»و...را خود شما شناسنامه سینمای انقلابی معرفی نمیکردین؟مگر اثاری چون«بایکوت»،«دستفروش»،«عروسی خوبان»،«هنرپیشه»و«گبه»از همین جشنواره فجر خودتان جایزه نگرفته؟فکر کنم فرصت خوبی برای تسویه حسابهای شخصی ایجاد شده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج