۵۹۶۴۲۸
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

درآمدزایی پزشکان با ویزیت همزمان چندین بیمار

نماینده مجلس دهم با تاکید براختصاص حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای ویزیت یک بیمار در مطب، گفت: برخی پزشکان با ویزیت همزمان چند بیمار به دنبال درآمدزایی بیشتر هستند.

خبرگزاری فارس: امیر سلیمی نماینده مجلس، در خصوص ویزیت هم‌زمان چندین بیمار در مطب پزشکان،گفت: ویزیت یک بیمار باید طبق یک محدوده زمانی قانونی در دنیا انجام شود، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه در کشور ما تعداد پزشکان محدود بوده و نام برخی پزشکان نیز معروف شده است، بیماران سعی می کنند به روند درمانی خود به پزشکان خاصی مراجعه کنند؛ بنابراین ممکن است به دلیل انبوه مراجعه بیماران، پزشکان به ناچار چندین بیمار را در اتاق معاینه کنند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: اما اگر بتوان بحث پزشک خانواده را در کشور فعال کرد، یعنی بیماران از طریق پزشک خانواده به متخصصان ارجاع شوند؛ به طور حتم ازدحام مراجعه بیماران به برخی پزشکان کاهش پیدا می کند، بنابراین دراین شرایط پزشک مجبور نیست که از چندین بیمار همزمان در مطب پذیرایی و یا ویزیت کند؛ البته برای هر بیمار باید ۳۰ دقیقه زمان معاینه درنظرگرفت.

وی با بیان اینکه حداقل اختصاص ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای عینه بیمار نیز زمان قابل قبولی است،تصریح کرد: به طورحتم ویزیت همزمان چندین بیمار منجر به این می شود که برای معاینه نتوان زمان کافی رادرنظرگرفت.

وی گفت: ضمن اینکه ورود همزمان چند بیمار ممکن است شرایطی را به وجود آورد که بیماران نتوانند نوع بیماری و مسائل خود را به طور روشن و شفاف با پزشک مربوطه مطرح کنند؛ بنابراین به لحاظ قانونی و شرعی ویزیت همزمان چند بیمار خلاف است.

سلیمی با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید اجرای پزشک خانواده را به صورت جدی پیگیری و دنبال کند، گفت: یعنی بیماران نباید بدون مراجعه به پزشک خانواده در مطب های پزشکان متخصص حضور پیدا کنند، البته این اقدام درمیان مدت تاثیرات مثبتی دارد؛ اما در کوتاه مدت تنها باید نظارت ها را بر عملکرد پزشکان افزایش داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اینکه برخی پزشکان نیز به دلیل درآمد زایی بیشتر اقدام به ویزیت همزمان چندین بیمار می‌کنند، به خانه ملت گفت: این رویه نیز به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید دراین زمینه نیز نظارت ها را افزایش داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسد

      واقعا پزشکان بی ادب وبی تربیت هستند وفقط پول را می شناسند

    • وحید

      دولت ویزیت پزشکان را امسال سه درصد افزایش داده است در صورتی که. افزایش مالیات وهزینه های مطب.هرساله بیش از بیست درصد استِ.

    • بدون نام

      بخدا روز، روز پزشک هاست نه حق و حساب خودشون میبرن و خودشون هم دوزن فقط پول پارو میکنن بخصوص دندان پزشک ها پولشون راه افتاده میرن اصلا نرخ ندارن یه دندونو در عرض دو دقیقه میکشه حدود شصت هفتاد میگیره پر کردن یه دندون هم بالای چهارصد تومن بخدا اصلا انصاف نیست....

    • بدون نام

      چه خوب که بالاخره یکی از مسوولین به این روند اعتراض کرد . البته اعتراض کافی نیست باید جلوی این کار گرفته بشه خیلی ها به خاطر همین موضوع ترجیح میدن به پزشک مراجعه نکنن.

    • بدون نام

      یک طرفه قاضی رفته اید عزیزان. من پزشکم و افتخارم خدمت به مردم محروم. از بابت طبابت هم دستمزد آنچنانی نمی گیرم. من عادت دارم برای هر بیمار وقت زیادی بگذارم ولی امان از خود شما مردم! بارها از برخی مراجعین بابت اینکه برای بیمار قبلی وقت گذاشته ام توهین شنیده ام و بارها شنیده ام مراجعین می گویند این یارو بیسواده و الا برای هر مریض این قدر وقت تلف نمی گذاشت. در ضمن یکی از دردهای من اصرار بر تجویز انتی بیوتیک حتی برای یک سرماخوردگی ویروسی ساده است. تو را بخدا کمی فرهنگ داشته باشید و به پزشکان اعتماد کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کس باید طبق پولی که میگیره کار انجام بده و برای این کارش منتی به سر مردم نداشته باشه ، البته من دکترهایی را دیدم که با شرافت کار میکنند و بسیار متعهد و دلسوزند اما خیلی از دکترها رو هم دیدم که به جون مردم میوفتند و گرفتاری مردم رو وسیله کسب در آمد خود کردند و مثل انسانهای گدا چشم به مال مردم دارند و بیشتر از حق خودشون مردم رو میچاپند و درخواست زیر میزی و ... دارند یا اینکه اونها رو در باره مرضشون به ترس میندازند تا عمل جراحی کنند و... که اون بد بخت بره با هزار بدبختی و قرض پول عمل جور کنه و بعد هم برگه رضایت رو فبل از عمل امضا کنه و ..... خدا از سر این دکترها نگذره

    • بدون نام

      دکترا بهشت نمیرن همه جهنم چرا اگر کسی بیاد از جاهای فقیر ومحروم ازهمه لحاظ زندگی وبگه ندارم پول عمل اصلا نمی بخشن فقیر بیچاره هرچه داره میفروشه هالا بچه یاخودش یا خانمش مریضه انوقت پول میریزه تو دهن دکتر بابا این میدونی جند سال درس خونده مگه برامن درس خونده برا اینده جهننش خونه خدا لعنت کنه دکترا الهی امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج