۵۹۷۰۸۲
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

نشست خبری فیلم «قوی‌تر» در جشنواره تورنتو

جیک جیلنهال: بالاخره نقش ابرقهرمان را بازی کردم

جیک جیلنهال ستاره فیلم‌های «چپ‌دست» و «شبگرد» این روزها با درام زندگینامه‌ای «قوي‌تر» در بخش نمایش‌های گالای چهل و دومین جشنواره فیلم تورنتو حضور دارد.

آی ‌سینما: جیک جیلنهال ستاره فیلم‌های «چپ‌دست» و «شبگرد» این روزها با درام زندگینامه‌ای «قوي‌تر» در بخش نمایش‌های گالای چهل و دومین جشنواره فیلم تورنتو حضور دارد.
جیک جیلنهال: بالاخره نقش ابرقهرمان را بازی کردم
این بازیگر 36 ساله که تاکنون در نقش‌های ابرقهرمان‌هایی مانند «بتمن» یا «مرد عنکبوتی» ظاهر نشده، در نشست خبری فیلم اخیر خود تاکید کرد بازی در نقش جف باومن کسی‌که با وجود از دست دادن هر دو پایش از حادثه تروریستی ماراتن بوستون جان به در برده، برایش حکم بازی در نقش شخصیتی ابرقهرمانی را داشته است.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، درام «قوی‌تر» (Stronger) ساخته دیوید گوردون گرین دیروز (شنبه) در جشنواره فیلم تورنتو اکران جهانی شد. جلینهال با حضور در نشست خبری این فیلم ۱۱۹ دقیقه‌ای یادآور شد: «در طول سال‌های فعالیتم، بارها در مصاحبه‌ها از من پرسیده‌اند بالاخره کی قصد داری در یک فیلم ابرقهرمانی بازی کنی؟ احساس می‌کنم بالاخره به نوعی نقش یک ابرقهرمان را ایفا کردم. »

جیلنهال در این فیلم نقش جف باومن بازمانده حادثه تروریستی ماراتن بوستون را ایفا کرده که تا دستیابی به بهبودی کامل، مسیری طولانی و به لحاظ عاطفی پر دست انداز را پشت سر گذاشت. باومن ایستاده در خط پایان ماراتن سالانه چشم انتظار نامزدش بود که همزمان با انفجار دو بمب، سه تن کشته و بیش از ۲۶۰ نفر زخمی و مجروح شدند.

بازیگر ۳۶ ساله که سال گذشته فیلم «حیوانات شب‌زی» تام فورد را بر پرده سینماها داشت، در ادامه صحبت‌هایش از دستاوردهای شخصی بازی در این نقش گفت. جلینهال عقیده دارد بازی در نقش باومن به او نشان داد چگونه می‌توان همزمان قوی و شکننده بود و در نهایت بر بدبختی و مصیبت فایق آمد: «همین که به رغم شکنندگی و آسیب‌پذیری عمیقش با آغوشی باز اجازه داد داستان زندگی‌اش روایت شود، در نظر من او را تبدیل به یکی از قوی‌ترین افرادی کرد که تا امروز شناخته‌ام.» تاتیانیا ماسلانی نقش نامزد باومن را در این فیلم ایفا کرده است.

اما خود باومن که برای کمک به تبلیغ و حمایت از «قوی‌تر» در جشنواره تورنتو حضور یافته بود، حاضر نشد از او به عنوان قهرمان نام ببرند. در عوض، بر زحمات تیم پزشکی و گروه امدادگرانی تاکید کرد که او را از مرگ نجات دادند: «دلم نمی‌خواهد قهرمان صدایم کنند. از نظر من، قهرمان کسانی هستند که مرا نجات دادند؛ پرستارانم، کسانی که در مرکز پزشکی بوستون مشغول به کار هستند. جراحم. اینها قهرمانان من هستند. پلیس. امدادگران. قهرمانان حقیقی آنها هستند.»

باومن در ادامه صحبت‌های تاثربرانگیز خود که بر فضای نشست جشنواره سایه انداخته بود اضافه کرد: «پاهایم را از دست دادم اما قهرمان‌هایم مرا بلند کردند. ارین، همسرم، عشق زندگی‌ام. او قهرمان من است. به خاطر همراهی‌هایش. مادرم قهرمانم است ... قهرمان‌ها همه جا حضور دارند. فقط دلم نمی‌خواهد قهرمان صدایم کنند.»

این فیلم زندگینامه‌ای بر اساس کتاب خاطرات باومن نوشته برت ویتر ساخته شده و از ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) در سینماهای امریکای شمالی اکران می‌شود. جان پولونو نگارش فیلمنامه این پروژه سینمایی را بر عهده داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج