۵۹۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

باشگاه ثروتمندان دنیا

میلیاردر توپچی

استنلی کروئنکه کارآفرین آمریکایی و مالک باشگاه فوتبال آرسنال است. وی همچنین همسر آن والتون کروئنکه، دختر یکی از موسسان شرکت والمارت است.

استنلی کروئنکه کارآفرین آمریکایی و مالک باشگاه فوتبال آرسنال است. وی همچنین همسر آن والتون کروئنکه، دختر یکی از موسسان شرکت والمارت است.

استنلی کروئنکه در سال ۲۰۱۰ با ثروت ۹/۲ میلیارد دلار در رده سیصد و چهل و نهم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت.

انوس استنلی کروئنکه در ۲۹ جولای سال ۱۹۴۷ در کلمبیا در ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد. او به دانشگاه میسوری رفت. پس از دریافت مدرک لیسانس تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد و در رشته MBA ادامه داد. او در سال ۱۹۸۳ گروه کروئنکه را که یک بنگاه توسعه املاک و مستغلات بود، تاسیس کرد. این شرکت تاکنون مراکز خرید و آپارتمان‌‌های زیادی را ساخته است.

استنلی کروئنکه پس از ازدواج با آن‌والتون موقعیت ویژه‌ای برای توسعه املاک در نزدیکی فروشگاه‌‌های والمارت پیدا کرد. او همچنین ريیس شرکت THF، یک شرکت مستقل توسعه املاک و مستغلات با تخصص در توسعه حومه شهرها است.

او این شرکت رادر سال ۱۹۹۱ در سنت لوییس تاسیس کرده است. استنلی کروئنکه عمده ثروت خود را از راه توسعه املاک و مستغلات بدست آورده، اما بیشتر به عنوان فردی سرشناس در حوزه ورزش شناخته می‌شود. او ريیس شرکت کروئنکه اسپورتز است. کروئنکه در سال ۱۹۹۵ به میزان ۴۰‌درصداز سهام باشگاه سنت لوئیس رامس را بعد از نقل مکان این باشگاه به میسوری خرید. شرکت کروئنکه اسپورتز در حال حاضر مالک باشگاه دنور ناگتس از اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا (NBA)،کلرادو رپیدز از لیگ برتر فوتبال (MLS)، کلرادو آوالانچ از لیگ ملی‌‌هاکی (NHL)، کلرادو ماموث از لیگ ملی چوگان (NLL) و باشگاه سنت لوئیس از لیگ ملی فوتبال (NFL) است.

کروئنکه تا حدودی گوشه‌گیر است و از مکان‌هایی که مورد توجه و تماشای عموم است، دوری می‌کند. به کروئنکه لقب «استن ساکت» داده‌اند، زیرا او تقریبا هرگز با مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی مصاحبه‌ای نداشته است و به ندرت در عملکرد روز به روز تیم‌های خود، دخالت می‌کند.

میلیاردر توپچی

میلیاردر آمریکایی در آوریل ۲۰۰۷ به میزان ۹/۹ درصد سهام باشگاه آرسنال را از شرکت گرانادا ونچور خرید و به این شکل کسب و کار خود را از مرزهای آمریکا فراتر برد. او بعدها سهام خود را به ۲/۱۲ درصد افزایش داد.بعد از گذشت چند ماه از ورود استن به جمع سهامداران باشگاه آرسنال، رقیبی جدی برای او پیدا شد و علیشر عثمانوف روس هم با خرید مقدار قابل توجهی از سهام آرسنال وضعیت را برای کروئنکه پیچیده‌تر کرد.

در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۸ هیات مدیره باشگاه در اقدامی‌برای مقدمه چینی تملک باشگاه توسط استن، او را وارد هیات مدیره باشگاه کردند و استنلي رسما به عنوان یکی از مدیران باشگاه آرسنال معرفی شد. کروئنکه همچنان سهام خود را افزایش داد تا اینکه سهام او در نوامبر ۲۰۰۹ به مرز ۹/۲۹ درصد رسید و باید خود را برای ارائه پیشنهاد خرید مابقی سهام باشگاه، آماده می‌کرد.

استن کروئنکه سرانجام در ۱۰ آوریل ۲۰۱۱ با دو نفر از سهامداران اصلی باشگاه به توافق رسید و در مجموع با اضافه کردن ۹/۳۲ درصد از سهام باشگاه به سهام خود، میزان سهامش را به ۸۹/۶۲ درصد افزایش داد. با معامله این سهام به ارزش هریک ۱۱۷۵۰ پوند، ارزش باشگاه آرسنال به ۷۳۱ میلیون پوند (۲/۱ میلیارد دلار) رسید. استنلی کروئنکه قصد دارد در آینده‌ای نزدیک با خرید باقیمانده سهام آرسنال، باشگاه دیگری را به جمع باشگاه‌های تحت مالکیت خود اضافه کند.

پدر همسر استنلی کروئنکه باد والتون، یکی از شرکا و برادر سام والتون بود. آن‌‌ها شرکت وال مارت را در سال ۱۹۶۲ تاسیس کرده و در سال ۱۹۶۹ رسما آن را به ثبت رساندند. شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي وال‌ مارت، شركتي آمريكايي است كه با بيش از ۱/۲ ميليون كارمند و فروش ۴۰۵ ميليارد دلاري در سال ۲۰۰۹ همچنان بزرگ‌ترين فروشگاه زنجيره‌اي دنيا به حساب مي‌آيد. آن والتون به همراه خواهرش نانسی والتون لوری بخشی از سهام و ثروت شرکت والتون را پس از مرگ پدر به ارث بردند. آن والتون کروئنکه در سال ۲۰۱۰ با ثروت ۲/۳ میلیارد دلار در رتبه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت. استنلی کروئنکه و آن والتون کروئنکه دو فرزند به نام‌‌های جاش و ویتنی دارند و در حال حاضر ساکن کلمبیا در ایالت میسوری آمریکا هستند.

منبع: دنیای افتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

میلیاردر توپچی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج