۵۹۷۳۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یادداشت؛ روزهای خوش رافا نادال ادامه دارد

پس از کناره گیری بزرگانی چون نواک جوکوویچ ، استن واورینکا و کی نیشیکوری از ادامه فصل ، همگان منتظر رویارویی دوباره راجر فدرر و رافائل نادال در دیدار مسابقات آمریکا همچون فینال مسابقات استرالیا بودند.

وبسایت نود: پس از کناره گیری بزرگانی چون نواک جوکوویچ ، استن واورینکا و کی نیشیکوری از ادامه فصل ، همگان منتظر رویارویی دوباره راجر فدرر و رافائل نادال در دیدار مسابقات آمریکا همچون فینال مسابقات استرالیا بودند.

این مسابقه می توانست حسن ختامی بر چهارمین گرند اسلم سال ۲۰۱۷ میلادی باشد ، اما اعلام کناره گیری دیرهنگام اندی ماری ، جدول و سید بندی بازی ها را به نحوی بهم زد که رقابتهای مربوط به سید دوم که راجر فدرر در آن حضور داشت خود به یک گرند اسلم جداگانه در سوی دیگر جدول مبدل شده بود و از این حیث مسیر رافائل نادال ، به لطف صدر نشینی وی دررنکینگ هفته های اخیر رده بندی جهانی تنیس، به مراتب راحت ترازدیگر رقیبان بود .

از میان برداشتن خوان مارتین دل پوترو، غول آرژانتینی رقابتها یا به نوعی همان گربه سیاه راجر فدرر تنها مانع سخت رافا برای رسیدن به فینالی بود که در سوی مقابل کوین اندرسون اهل آفریقای جنوبی ، که همواره او را در سالیان متمادی، تنیسور با استعداد خطاب میکردند ،انتظارش را میکشید.

با پایان فینال بخش زنان و سلطه آمریکایی ها بر آن که ۴ نماینده خود را در نیمه نهایی می دیدند و در نهایت قهرمانی سلون استیفنس ، دیگر بانوی مستعد و جوان تنیس جهان ، همگان خوشبینانه منتظر خلق شگفتی از سوی اندرسون بودند .

نفر اول مسابقات علاوه بر ۲۰۰۰ امتیاز، جایزه ۳،۷ میلیون دلاری که از سوی حامی مالی سنتی بازی ها یعنی شرکت تامین سرمایه و خدمات مالی J.P.Morgan نیویورک دریافت می کرد و طبیعی بود که انگیزه برای پیروزی در فینال خیلی زیاد باشد. این هیجان و انگیزه مضاعف ، در گامهای کوین ۲۰۳ سانتی متری حین ورود به زمین مرکزی (آرتور اش) که امسال بیستمین سال تاسیس این زمین بود و نادال ۱۸۵ سانتی متری به وضوح دیده می شد.

با شروع ست نخست دو تنیسور آنقدر پایاپای و در تعقیب یکدیگر امتیاز ها و گیم های سرو خود را یکی پس از دیگری بدست می آوردند که تفاوت آنها فقط در مارک لباسها و راکت هایشان بود. نقطه قوت اندرسون یعنی سروهای سنگین و پرسرعتش نادال را بیشتر مواقع در انتهای زمین و در کنار داوران نگه میداشت .به این نکته باید والی فور هندهای بی نقص و بی شمار اندرسون بر روی تور و نیز فرود توپ های ایده آل متعدد بر روی مدیوم هایت فورهند وی را نیز اضافه کرد که نادال را ناچار به تغییر تاکتیک به روش ناسب برای رویارویی با حریف آفریقایی خود کرد. اولین تغییر در تاکتیک بازی نادال ، ریترن های مناسب و به طبع آن نگه داشتن اندرسون در رالی هایی با طول زیاد ، با توجه به آنفورس ارورهای عصبی و البته فنی زیادی که اندرسون مرتکب میشد ، بود که سرانجام منجر به برک شدن کوین در دو گیم سروش شد که همین امر علاوه بر برتری بی نظیر کوین درریترن ها و ACE که امتیاز ۶ سرو بدون جواب و ۱۸وینر شات در برابر فقط ۸ وینر شات نادال را بدست آورده بود، نتوانست جلوی اشتباهات پیاپی اش در بازی را بگیرد و حکم به برتری ۶ بر ۳ نادال در ست اول داد.

در ست دوم نیز روند امتیاز گیری در گیم های ابتدایی ،همانند ست نخست ، پیگیری شد ولی شناخت بازی اندرسون از سوی رافائل نادال، سلطان خاک و روان تر بازی کردن وی به وضوح دیده میشد واندرسون بر خلاف ست اول دیگر قادر به زدن سروهای بدون پاسخ به جز ۱ مورد، نبود و تفاوت فاحش وبرتری بی نظیر نادال در زدن سروهای اول(۹۴%) و سرو دو (۶۷% ) نسبت به حریفش و ۱۵ وینر شاتی که در مقابل تنها ۶ وینر شات اندرسون بدست آمد و نیز از اواسط ست ، برتری نادال در مهارت فنی و تجربه بالای او و البته فاکتور مهم برتری آمادگی جسمانی فوق العاده او نسبت به حریفش ،رفته رفته مثل ست اول باعث شد تا روند امتیاز گیری به نفع نادال پیش برود و همان سناریوی تکراری ست اول یعنی برک شدن دو گیم سرو اندرسون دوباره تکرار شود تا ست دوم نیز با نتیجه ۶ بر ۳ نفع گاوباز مایورکایی به پایان برسد.

ست سوم بازی ،ست سرنوشت ساز برای اندرسون بود. او بهم ریخته و سردرگم به نظر میرسید و همین امر باعث شد در ابتدای ست گیم سروش برک شود ، او سعی در بهبود اوضاع داشت و درصدد بود روند مسابقه را تغییر دهد. برای همین نیز وقتی بازی ۳ بر ۲ بنفع نادال بود دست به دامن مدیکال تایم یا همان استراحت پزشکی ،که بیشتر به نظر استراتژیک به نظر می آمد تا ضروری، هم شد ولی مشکل اصلی وی همان آنفورس ارورهایی بود که از اول بازی نیز با آن دست به گریبان بود و اگر در بزنگاههای امتیاز گیری آن اشتباهات مهلک را انجام نمیداد چه بسا این نتیجه تا به اینجا رقم نخورده بود . با توجه به پیشرفت نسبی و البته بازی انتحاری و احساسی کوین در این ست ،ست سوم بازی نیز به نفع مرد شماره یک تنیس جهان و اینبار با امتیاز ۶ بر ۴ رقم خورد ، تا در روزهایی که باشگاه مورد علاقه اش یعنی رئال مادرید حال و روز خوشی در لالیگا ندارد ، ولی وی بتواند با قهرمانی اش درمسابقات آمریکا، که چهارمین قهرمانی وی در این رقابتها و شانزدهمین گرند اسلمی است که او در ۳۱ سالگی بدست می آورد تا همچنان در تعقیب رقیب سنتیش ، فدرر باشد و فاصله خود را با او در تصاحب گرند اسلم ها به عدد سه کاهش دهد و دل مادریدی های کشورش را بار دیگر با موفقیت در تنیس شاد کند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج