۵۹۸۰۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «ناکوک» در کازان

پورکیان از شرایط و امکان اکران «ناکوک» در ایران گفت

اکران و کنفرانس مطبوعاتی فیلم «ناکوک» ساخته امیر پورکیان در کازان روسیه با استقبال مخاطبان همراه شد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز: اکران و کنفرانس مطبوعاتی فیلم «ناکوک» ساخته امیر پورکیان در کازان روسیه با استقبال مخاطبان همراه شد.

در کنفرانس مطبوعاتی فیلم ناکوک که پس از اکران فیلم با حضور امیر پورکیان در کازان روسیه برگزار شد، سوالات متعددی از سوی مخاطبان و خبرنگاران حاضر در جشنواره مطرح شد.

اصلی‌ترین سوال این بود که آیا در ایران این زن که همسرش او را رها کرده، حق دارد بدون طلاق وارد رابطه جدیدی شود؟

پورکیان در جواب این سوال گفت: «من فقط یک فیلمساز هستم و روایت داستان را به عهده دارم. مریم در قصه «ناکوک» این انتخاب را انجام داده و اینکه درست یا غلط بوده بسته برداشت مخاطب است.»

او در پاسخ به این پرسش که «ناکوک» چندمین فیلم شماست و سینما را از کجا آموختید، گفت: «ناکوک» اولین فیلم بلندم است و سینما را هم به صورت تجربی آموختم و هم رشته تحصیلی‌ام رسانه بوده و مرتبط با شغلم.»

پورکیان درباره دریافت جایزه در جشنواره‌ها گفت: «به نظر من فیلمسازی که برای جایزه فیلم بسازد کارش تمام است. فیلمساز رابطه مستقیم با مردم و آسیب‌های اجتماعی دارد و می‌بایست این مسائل برایش تبدیل به دغدغه و در نهایت ساخت فیلم شود.»
پورکیان: انتخاب موضوع برای فیلمساز سرنوشت‌ساز است

او در پاسخ به این پرسش که موضوع فیلم شما بسیار ملتهب است، چرا برای فیلم اول چنین انتخابی داشتید و آیا این فیلم در ایران شانس نمایش دارد، گفت: «انتخاب موضوع برای فیلمساز سرنوشت‌ساز است، خصوصا در فیلم اول تکلیفش را در نگاه عموم روشن می‌کند که چه اندیشه‌ای دارد؛ در ایران هم به مدد بعضی از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احتمالا فیلم شانس نمایش را خواهد داشت. به نظر من به هر حال لازم است که به این نوع موضوعات خانوادگی در اجتماع پرداخت شود.

کارگردان «ناکوک» همچنین در پاسخ به یکی از مخاطبان که گفت نوع روایت بصری در فیلم شما پایبند به چارچوب خاصی است و همواره در طول فیلم آن را رعایت کردید، دلیل شما برای این نوع بکارگیری دوربین چه بوده، گفت: «در فیلم من دوربین فقط می‌تواند در راستای سر انسان حرکت کند و هر جا که دوربین هست باید منطقی برای حضورش وجود داشته باشد. مثلا وقتی در خودرو دو سرنشین در جلو هستند، دوربین برای ضبط پلان‌های هر نما نمی‌تواند جای سوژه‌ای که در صندلی عقب نشسته قرار بگیرد و حتما باید پشت سر آنها باشد؛ دقیقا مثل نفر سومی که در صندلی عقب نشسته و به سوژه‌ها نگاه می‌کند پس منطقا دوربین نمی‌تواند جلوی شیشه ماشین قرار بگیرد.»

او ادامه داد: «وقتی تمامی پلان‌ها پایبند به زاویه واقعی و منطقی چشم مخاطب شود، خود به خود کل فیلم به نزدیک شدن باور مخاطب به رئال کمک می‌کند و در ضمن در این نوع روایت‌گری قاعدتا هیچ قضاوتی در مورد هیچ سوژه‌ای از طرف کارگردان اتفاق نمی‌افتد، زیرا دوربین هم سطح چشم است.»

«ناکوک» یک درام اجتماعی و نخستین فیلم امیر پورکیان در مقام کارگردان است که با قصه‌ای متفاوت به مشکلات خانوادگی می‌پردازد. پورکیان پیش از این تهیه‌کنندگی فیلم‌های خنده‌های آتوسا، گاهی، دریا ماهی پرنده و زار را برعهده داشته است.

در خلاصه داستان فیلم «ناکوک» آمده است: وقتی فکر می‌کنی همه چی داره درست پیش میره از همون جایی که مطمئن‌تری ضربه می‌خوری.

شقایق فراهانی، سعید شریف، سام حسامی و مهسا علافر از بازیگران «ناکوک» هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج