۵۹۹۲۱۷
۸ نظر
۵۰۱۶
۸ نظر
۵۰۱۶
پ

نگاه رای الیوم به تنش لفظی اخیر مقامات قطر و عربستان؛

امیر قطر به صورت علنی به آغوش ایران پناه برد

جنگ لفظی بین دیپلمات های قطر و چهار کشور تحریم کننده آن، در نشست سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دور از انتظار نبود، اما به صورت علنی دشمنی بین دولتهای عربی خلیج فارس را نشان داد؛ که همواره به وحدت و همکاری بین خود مباهات می کردند و مدعی بودند که دولتهای عرب غیر نفتی، از این وحدت برخوردار نیستند!

پایگاه خبری انتخاب: رای الیوم نوشت: جنگ لفظی بین دیپلمات های قطر و چهار کشور تحریم کننده آن، در نشست سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دور از انتظار نبود، اما به صورت علنی دشمنی بین دولتهای عربی خلیج فارس را نشان داد؛ که همواره به وحدت و همکاری بین خود مباهات می کردند و مدعی بودند که دولتهای عرب غیر نفتی، از این وحدت برخوردار نیستند!
به نظر می رسد بیشترین سعی عربستان سعودی و به تبع آن دولتهای تحریم کننده، تغییر نظام قطر است؛ تا آنجا که به گفته یکی از دیپلمات های قطری، سعودیها یکی از افراد خاندان سلطنتی قطر را دعوت به رهبری حکومت کرده اند. این از سوی نماینده سعودی نفی شد که گفت:« ما برای تغییر حکومت در قطر فعالیتی نکرده ایم اما دولت سعودی می تواند هر کاری که اراده می کند را انجام دهد».

آنچه در مذاکرات تند بین نمایندگان قطر و کشورهای تحریم کننده آن بیش از هر چیز جلب توجه کرد، سخنان دیپلمات قطری در مورد شریف خواندن دولت ایران بود؛ به گفته وی:« ایران از قطر درخواست بازگشایی سفارتش را نکرده و در عین حال موضع شرافتمندانه اش را در حمایت از ما حفظ کرده است؛ بدون اینکه چیزی از ما بخواهد. حکومت قطر خودش اقدام به بازگشایی سفارت ایران کرد که پیش از این در راستای همبستگی با عربستان بسته شده بود».

این سخنان نماینده قطر خشم نمایندگان سعودی را به شدت برانگیخت، تا جایی که قطریها را تهدید کردند که به زودی پشیمان خواهند شد.

با وجود این تهدید سعودیها و ادعایشان در مورد داشتن توان انجام هر کاری، سیاستهای شکست خورده این حکومت در کشورهای مختلف و بویژه یمن و سوریه، تنها ضعف آن را نشان می دهد.

تهدید علنی قطر توسط عربستان سعودی تنها می تواند در دو سطح رسانه ای و تحریمها انجام شود که قطر از هر دو آنها با موفقیت عبور کرده است، سعودیها برای آنکه پشیمانی واقعی را برای قطر به بار آورند، باید نظام آن را تغییر دهند، که توان آن را ندارند.

روابط ایران و قطر در اوج است و با این سخنان احترام آمیزی که قطری ها در مورد ایران آن هم در حضور دشمن سرسختش ادا کردند، طبعا این کشور عربی به صورت علنی و رسمی به آغوش«شریف» ایران رفت. مساله ای که نتیجه سیاست نادرست سعودیها در عدم احترام به سیادت و کرامت دولتهاست؛ به عقیده ما این حق سیاسی قطر است که به آن اجازه می دهد ائتلافهایی غیر اجباری برای تامین منافع کشورش داشته باشد و هیچ دولتی حق دخالت در آن را ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مموتی

      عربستانو باید نابود کرد

    • بدون نام

      ای جونم!!!!

    • نادر

      در مورد قطر ما باید هواس مان باشد که داخل سیاسی بازی عربها نشویم قضیه سوریه و عراق و لبنان ویمن فرق میکنه قطر عمری از وهابی ها و تکفیری ها ی تروریست حمایت کرده است الان زود هست بهش اعتماد کنیم، حافظ اسد رئیس فقید سوریه بخاطر ما جلوی تمام کشورهای عرب در جنگ تحمیلی ایستاد ما باید از دولت و مردم سوریه حمایت کنیم هر موقع دولت قطر از سیاست های کثیف عربستان سعودی و وهابیت بطور کامل فاصله گرفت وراه برگشت خود بطرف وهابیت را بست میتواند به آغوش اسلام ناب محمدی و مسلمین برگردد

    • سید

      (و یختلفون الاعراب.....) احادیثی که پیامبر وائمه معصومین در مورد آخرالزمان بیان فرموده اند یکی پس از دیگری در حال وقوع وظهورند(اللهم عجل لولیک الفرج)

      پاسخ ها

      • سمیرا

        چاکر آ سید

    • بدون نام

      اینها پسر عمو هستند، بایدایران مواظب باشد ودل نبندد

    • بدون نام

      درود بر سرزمین ایران

    • بدون نام

      برای همین به امریکا کمک مالی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج