۶۰
۳ نظر
۵۰۳۴
۳ نظر
۵۰۳۴
پ

با اين ميوه تخم‌مرغي چه كارهايي كه مي‌توان براي زيبايي كرد

فـرمــول جادو یی بـراي ساخت كـرم دست

معمولا كرم‌هاي ضدچروك، كرم‌هاي گران‌قيمتي هستند. بايد بدانيد كيوي يك ميوه موثر در جلوگيري از پيري پوست است كه مي‌توانيد آن را ارزان بخريد

فـرمــول جادو یی بـراي ساخت كـرم دست

با اين ميوه تخم ‌ مرغي چه كارهايي كه مي ‌ توان براي زيبايي كرد

فـر مــو ل جا د و یی بـر ا ي سا خت كـرم دست

معمولا كرم ‌ هاي ضدچروك، كرم ‌ هاي گران ‌ قيمتي هستند. بايد بدانيد كيوي يك ميوه موثر در جلوگيري از پيري پوست است كه مي ‌ توانيد آن را ارزان بخريد

كيوي مي ‌‌ تواند داراي اثرات فوق ‌ العاده ‌ اي در پيشگيري از پيري پوست باشد تا حدي كه گاهي از آن به ‌ عنوان يك درمان پيري هم نام برده مي ‌ شود. ويتامين ‌ هاي فراوان وآلفاهيدروكسي اسيد موجود در آن مي ‌ تواند بيشتر نيازهاي پوست شما را برآورده كند. چه كيوي را به عنوان ميوه بخوريد و چه به عنوان يك ماده اوليه براي ساختن ماسك از آن استفاده كنيد، مي ‌ توانيد به پوست خود كمك كرده و در نتيجه از پيري زودرس آن جلوگيري كنيد. در واقع اسيد ميوه موجود در كيوي دقيقا همان ماده ‌ اي است كه در پاك ‌ كننده ‌ ها و كرم ‌ هاي گران قيمت وجود دارد. پس اكنون كه در فصل اين ميوه مغذي هستيد تا جايي كه مي ‌ توانيد از مواد مغذي آن استفاده كنيد.

نكته

ميزان ويتامين C كيوي تقريبا 2 برابر ويتامين C پرتقال است

با كيوي از چين و چروك جلوگيري كنيد

كيوي يك منبع فوق ‌ العاده از ويتامين C است. ويتامين C كيوي به پوست شما كمك مي ‌ كند كلاژن ‌ هاي خود را حفظ كند و در نتيجه چين ‌ و ‌ چروك كمتري روي آن به وجود بيايد و همچنان انعطاف ‌ پذيري و سفتي خود را حفظ كند. جالب است بدانيد كه ميزان ويتامين C كيوي تقريبا بيشتر از هر ميوه ديگري حتي ليمو ترش و پرتقال است چون پوست خز مانند آن از ويتامين C موجود در ميوه محافظت كرده و نمي ‌ گذارد اين ويتامين در اثر گرما يا تماس با آب از بين برود. ميزان ويتامين C اين ميوه تقريبا 2برابر ويتامين C پرتقال است. كيوي مي ‌ تواند تا حد زياد باعث كم رنگ شدن لكه ‌ هاي تيره پوست
شما شود.

چگونه با كيوي كرم دست بسازيم؟

شما مي ‌ توانيد از كيوي براي زيبا كردن دست ‌ ها و ناخن ‌ هاي ‌ تان هم استفاده كنيد، پوست يك كيوي را بگيريد و سپس كيوي را خوب بكوبيد تا كاملا يك ‌ دست شود، سپس اين كيوي كوبيده را با يك قاشق غذاخوري روغن زيتون مخلوط كنيد، سپس اين مخلوط را به پشت دست ‌ هاي ‌ تان بماليد و حدود ۲۰ دقيقه صبر كنيد. دست ‌ ها را بشوييد و خشك كنيد. براي تاثيرگذاري بيشتر، وقتي اين مخلوط را به دست ‌ هاي ‌ تان مي ‌ ماليد يك دستكش سفيد نخي نيز دست ‌ تان كنيد و حدود نيم ‌ ساعت بگذاريد روي دست ‌ هاي ‌ تان بماند.

ماسك براي پوست خشك

اگر مي ‌ خواهيد به پوست خشك خود كمي رطوبت و آب برسانيد، حتما اين ماسك را امتحان كنيد. يك قاشق غذاخوري از آلووراي كوبيده شده را با يك قاشق غذاخوري عسل و يك كيوي تقريبا سفت مخلوط كنيد. اين مواد را خوب با چنگال له كنيد و روي صورت ‌ تان بگذاريد و حدود ۱۰ دقيقه روي پوست ‌ تان نگه داريد.

ماسك صورت فوري

كيوي به خاطر داشتن ويتامين ‌ هاي A ، E و C مي ‌ تواند از پوست در مقابل پيري محافظت كند. بنابراين حتي اگر وقت نداريد براي تهيه ماسك خانگي چند ماده مختلف را با هم مخلوط كنيد، يك كيوي را پوست بكنيد، آن را نصف كرده و سپس با يك چنگال، خوب آن را له كنيد و سپس اين كيوي له شده را حدود ۲۰ دقيقه روي صورت و گردن ‌ تان بگذاريد تا پوست ‌ تان تغذيه شود.

از پاك كننده شيميايي بي نياز شويد

يك كيوي پوست كنده را داخل مخلوط ‌ كن بريزيد و آن ‌ قدر بزنيد تا كاملا يك ‌ دست شود و حالت مايع پيدا كند. در حال هم زدن، ۲ قاشق غذاخوري ماست، يك قاشق غذاخوري آب پرتقال، يك قاشق غذاخوري روغن بادام، يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق چاي ‌ خوري بادام كوبيده شده به مخلوط ‌ كن اضافه كنيد و آن ‌ قدر اين مخلوط را بزنيد تا كاملا حالت كرمي شكل پيدا كند. شما مي ‌ توانيد از اين پاك ‌ كننده كيوي به ‌ راحتي استفاده كنيد. كافي است اين ماده كرمي را به آرامي با نوك انگشتا ‌ ن ‌ تان روي صورت و گردن ‌ تان ماساژ دهيد. حركات انگشتان ‌ شما بايد به صورت دايره ‌ اي و به سمت بالا باشد. مواظب باشيد كه اين مخلوط را اطراف چشم و لب ‌ هاي ‌ تان نماليد. بهتر است اجازه دهيد اين كرم حدود ۱۰ دقيقه روي صورت ‌ تان باقي بماند و سپس با آب ولرم صورت را بشوييد. اين پاك ‌ كننده براي انواع پوست مناسب است و به عنوان يك لايه ‌ بردار ملايم جلوه خاصي به پوست شما مي ‌ دهد. كيوي داراي آنزيم خاصي است كه خاصيت لايه ‌ برداري دارد.

ماسك صورت براي پوست ‌ هاي چرب

۵ تا ۱۰ خوشه انگور درشت را داخل مخلوط ‌ كن بريزيد، انگور داراي مقداري آلفاهيدروكسي اسيد است كه مي ‌ تواند پوست را تا حدودي تميز كند. البته اگر بتوانيد به جاي انگور از ۵ عددتوت ‌ فرنگي استفاده كنيد اثر بيشتري دارد و مي ‌ تواند تا حد زيادي آكنه ‌ ها و جوش ‌ هاي شما را كاهش ‌ دهد و رنگ صورت شما را باز كند. يك كيوي متوسط را پوست بگيريد و درون مخلوط ‌ كن بريزيد. دانه ‌ هاي ريز درون كيوي به صورت بسيار سطحي از پوست شما لايه ‌ برداري مي ‌ كند و باعث نرمي و صافي پوست مي ‌ شود. كيوي نيز يك منبع غني از آلفاهيدروكسي اسيد است و مي ‌ تواند چربي زياد پوست شما را بسيار كم كند و جوش ‌ هاي سرسياه را از بين ببرد و رنگ چهره را روشن كند. درآخر نصف يك خيار پوست كنده را نيز به اين مخلوط اضافه كنيد و همه را خوب با هم مخلوط كنيد تا مخلوط حالت چسبي پيدا كند. مي ‌ توانيد ۲ حلقه از خيار را نگه داريد تا هنگام قرار دادن ماسك روي صورت ‌ تان اين حلقه ‌ هاي خيار را روي چشم ‌ هاي ‌ تان قرار دهيد.

خيار تا حد زيادي حلقه ‌ هاي سياه زيرچشم را برطرف مي ‌ كند. همچنين PH خيار نزديك به پوست صورت است و در نتيجه پوست را به خوبي تميز و تغذيه مي ‌ كند و باعث آبرساني به پوست مي ‌ شود. قبل از اين ‌‌ كه ماسك را روي صورت ‌ تان بگذاريد، صورت ‌ تان را با آب گرم بشوييد و خشك كنيد.

سپس اين ماسك را به آرامي روي صورت ‌ تان كاملا ماساژ دهيد. حدود ۵ تا ۱۰ دقيقه صبر كنيد و بعد ماسك را با آب سرد از روي صورت ‌ تان پاك كنيد.

منبع : مجله سیب سبز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      it,s very good

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستور یه کرم ساده وعالی را بنویسید

    • Masood faiez

      لطف نموده در باره روشن کردن جلد پسران یک چیزی بنویسید.
      البطه در افغانستان هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج