۶۰۰۳۱۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آي‌فيلم و يك كنداكتور جذاب

با وجودي‌كه آي‌فيلم به لحاظ ماهوي و خاستگاه، يك شبكه برون‌مرزي است اما به اذعان دوست و دشمن، اين روزها يكي از محبوب‌ترين و پرمخاطب‌ترين شبكه‌هاي مورد توجه بينندگان داخلي هم هست.

روزنامه جوان: با وجودي‌كه آي‌فيلم به لحاظ ماهوي و خاستگاه، يك شبكه برون‌مرزي است اما به اذعان دوست و دشمن، اين روزها يكي از محبوب‌ترين و پرمخاطب‌ترين شبكه‌هاي مورد توجه بينندگان داخلي هم هست.

با وجودي‌كه آي‌فيلم به لحاظ ماهوي و خاستگاه، يك شبكه برون‌مرزي است اما به اذعان دوست و دشمن، اين روزها يكي از محبوب‌ترين و پرمخاطب‌ترين شبكه‌هاي مورد توجه بينندگان داخلي هم هست. به روي آنتن بردن سريال‌هاي خاطره‌انگيز و البته باكيفيت، پرشمار بينندگاني را در داخل كشور پاي آثار نمايشي پخش ‌شده از اين شبكه مي‌نشاند.
بازار خاطره‌بازي و حال خوش داشتن با گذشته‌هاي نه چندان دور، اين روزها گرم است و براي ايرانيان كه اصولاً با پيشينه خود ارتباطي معنوي دارند، آثار نمايشي پخش شده از تلويزيون بي‌گمان بخش لاينفكي از اين گذشته شيرين است. خاطره‌ها دارند مردم از سريال‌هاي جذابي كه در روزگار نه چندان بعيد از جعبه جادويي به روي آنتن مي‌رفت و براي ساعتي از زندگي و مقتضياتش فارغشان مي‌كرد و لحظات خوش و مفرحي را برايشان رقم مي‌‌زد.
همه اقبالي كه اين روزها شبكه آي‌فيلم از سوي مخاطبان خود مي‌بيند اما فقط و فقط به پخش صرف سريال‌هاي ماندگار منحصر و خلاصه نمي‌شود. انتخاب و چينش هنرمندانه اين آثار نمايشي كه برآمده از مخاطب‌شناسي و آگاهي از شرايط و نيازهاي اوست، به شدت در جلب و جذب تماشاگر مؤثر است. طراحي و چيدمان يك جدول پخش جذاب و متنوع كه همه مخاطبان با هر سليقه و خواسته‌ را مد نظر دارد، نقش اصلي را در موفقيت و كاميابي شبكه آي‌فيلم طي سال‌هاي گذشته بازي كرده است.
مديران و مسئولان تأمين برنامه اين شبكه، رنگين‌كماني از سريال‌هاي تلويزيوني با موضوع‌ها و تم‌هاي گوناگون و متنوع را براي پخش در نظر گرفته‌اند. در كنداكتور روزانه پخش آي‌فيلم مي‌توان آثار متفاوت از تاريخي و ملودرام گرفته تا كمدي و پليسي را رصد كرد. براي مثال، اين شب‌ها كه سريال «تبريز در مه» به عنوان يك اثر تاريخي بر روي آنتن است، در كنار خود «پژمان» را در مقام يك كمدي پرمخاطب دارد.
اين انتخاب هوشمندانه، علاوه بر اين‌كه به جدول پخش، تنوع و جذابيت مي‌دهد دست مخاطب را هم باز مي‌گذارد تا به تماشاي اثري كه دوست دارد بنشيند و از آن لذت ببرد. به تعبيري جامع‌تر، اصل مبرهن اعطاي حق انتخاب به مخاطب به بهترين شكل رعايت و لحاظ شده است.
واضح است كه هر بيننده‌اي با توجه به خاستگاه اجتماعي و فرهنگي، نوع بينش و نحله فكري كه به آن تعلق خاطر دارد، اثر نمايشي مورد علاقه خود را در ميان آثار يك شبكه جست‌وجو كند و هر شبكه تلويزيوني كه بتواند حق انتخاب‌هاي متعدد او را محترم بشمارد، قطعاً در عصر رقابت‌هاي تنگ رسانه‌اي، پيروز و سربلند بوده و به تعبير عاميانه‌، گليم خود را از آب بيرون كشيده است.
از سوي ديگر، دست‌اندركاران شبكه آي‌فيلم كوشيده‌اند براي تأمين تنوعي كه از آن سخن رفت و در نهايت به جذب مخاطب از هر قشر و جنسيت و رده سني منجر خواهد شد، بهترين آثار را به لحاظ ساختار و استحكام فيلمنامه، كشش‌ دراماتيك، ديالوگ‌هاي جذاب، نقش‌آ‌فريني‌هاي پر قدرت و كارگرداني انتخاب كنند. بديهي است اين اصل نه فقط براي بينندگان ايراني كه براي غيرفارسي‌زباناني كه در واقع مخاطبان اصلي شبكه آي‌فيلم هستند نيز مصداق و كاربرد دارد.
بيننده عرب‌زبان يا مخاطبي كه به زبان انگليسي تكلم مي‌كند هم انتظار سريال‌هاي متنوع با موضوعات مختلف را دارد تا بتواند با فراغ‌بال و خيال آسوده، مجموعه نمايشي خود را از ميان آنها برگزيند؛ اتفاقي كه آ‌ي‌فيلم در آن هم موفق بوده است. شبكه آ‌ي‌فيلم در آستانه شروع هشتمين سال فعاليت خود، تا به اين‌جاي كار چه در جذب مخاطب داخلي و چه در جلب بيننده غيرايراني موفق بوده و نمره قبولي گرفته است كه بخش عمده اين سرافرازي به انتخاب هوشمندانه و چيدمان نكته‌بينانه سريال‌هاي نمايشي بازمي‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا مردم روبااین حرفهاگول میزنید الان دیگه اینقدرمسخره شده برنامهاش همه روآوردن به ماهواره سرتون روبیارید بیرون از زیربرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج