۶۰۱۵۲۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تاکید روحانی بر گسترش همکاری تهران - وین

روحانی در دیدار با همتای اتریشی گفت که فرصت های فراوان سرمایه گذاری در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری برای اروپا و اتریش وجود دارد.

خبرگزاری مهر: روحانی در دیدار با همتای اتریشی گفت که فرصت های فراوان سرمایه گذاری در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری برای اروپا و اتریش وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در نیویورک و در دیدار رییس جمهور اتریش گفت: در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی بوجود آمده و با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دو کشور در عرصه‌های مختلف بویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند ، باید سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت بیش از پیش ارتقاء بخشید.

روحانی اظهارداشت: هر حرکت اقتصادی نیازمند محیط مناسب است و در طول سالهای گذشته هیچ کشور و شرکتی که با ایران کار و یا در کشورمان سرمایه گذاری کرده ، پشیمان نیست.

رییس جمهور افزود: فرصت های فراوان سرمایه گذاری در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری وجود دارد که اتریش نیز می تواند از این فرصت ها بهره بگیرد.

رییس‌ جمهور همچنین به نقش برجام در توسعه همکاری های مشترک اشاره و تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است؛ لذا ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه همسو با منافع خود و شرکتهای اروپایی، افزایش دهد.

روحانی در ادامه به موضوعات منطقه ای و از جمله مبارزه ملت های منطقه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران در مبارزه با تروریسم و به درخواست دولت های عراق و سوریه پاسخ مثبت داده است و تا موفقیت نهایی ، به مبارزه خود ادامه می دهد.

رییس جمهور هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه را خطرناک خواند و گفت: نگرانی جدید، طرح همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است که می تواند یک تنش و درگیری جدید و بسیار خطرناک ایجاد کند.

آلکساندر فان در بلن رییس جمهور اتریش نیز در این دیدار خواهان گسترش و تعمیق همکاری های تهران و وین در همه عرصه ها شد و گفت: ما علاقه مند به روابط خوب و سرمایه گذاری مستقیم در ایران هستیم.

وی همچنین به آمارهای امیدوار کننده در ارتباط با اقتصاد ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: این آمارها بسیار امیدوارکننده است و شرکتهای اروپایی و اتریشی را بیش از پیش برای مشارکت در بازار ایران تشویق می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج