۶۰۱۶۴۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

معرفی نامزدهای جایزه ۱۰۰ هزار دلاری «گیلر»

جایزه ادبی «گیلر» کانادا اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله نخست نامزدی این دوره‌اش را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: جایزه ادبی «گیلر» کانادا اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله نخست نامزدی این دوره‌اش را اعلام کرد.

«گلوب اند میل» نوشت: جایزه ادبی «گیلر» که هرساله با حمایت «اسکاتیا بانک» برگزار می‌شود و یکی از گران‌ترین جایزه‌های ادبی دنیا است، ۱۲ نویسنده را که اکثرشان هم تازه‌کار هستند به عنوان نامزدهای اولیه معرفی کرد.

«گیلر» که مهم‌ترین جایزه ادبیات داستانی کانادا محسوب می‌شود، این ۱۲ اثر را از میان ۱۱۲ کتاب ارسالی انتخاب کرده و در مرحله بعدی نام شش نامزد نهایی را اعلام خواهد کرد.

از میان این نویسندگان تعدادی پیش‌تر هم به فهرست نامزدهای «گیلر» راه پیدا کرده بودند؛ «ایدن رابینسون» که سال ۲۰۰۰ نامزد نهایی این جایزه شده بود، این‌بار با کتاب «پسر یک شعبده‌باز» وارد گردونه رقابت «گیلر» شده، «مایکل ردهیل» سال ۲۰۰۱ به فهرست فینالیست‌ها راه یافته و در این دوره برای نگارش «میدان بولو» نامزد شده، «راشل کاسک» از نامزدهای نهایی ۲۰۱۵ این‌بار برای «ترانزیت» برگزیده شده و «دیوید چاریاندی» که سال ۲۰۰۷ نامزد اولیه «گیلر» شده بود، در این دوره با کتاب «برادر» به این فهرست راه یافته است.

از نامزدهای دیگر این جایزه ادبی می‌توان به «دیوید دمچاک» نویسنده «مادر استخوان»،‌ «جوئل توماس هاینز» نویسنده «یک شب همه ما در تخت‌خواب سوزانده می‌شویم»، «اد اولوگلین» نویسنده «خیالات زمستان»، «زویی لی پترسون» نویسنده «سال آینده، حتما» و «دبورا ویلیس» نویسنده «تاریکی و دیگر داستان‌های عاشقانه» اشاره کرد.

«من یک کامیونم» اثری از «میشل وینترز» و «کرانه» نوشته «آندره ای. میچاد» و با ترجمه «دونالد وینکلر» هم از دیگر آثار راه‌یافته به مرحله نخست نامزدی جایزه «گیلر» ۲۰۱۷ هستند.

جایزه «گیلر» که هرساله با حمایت «اسکاتیا بانک» برگزار می‌شود، طی دو دهه اخیر به یکی از مهم‌ترین جوایز آمریکای شمالی تبدیل شده است. امسال اولین دوره‌ای است که این جایزه بدون حضور «جک رابینوویچ» ـ بنیان‌گذار فقید این رویداد فرهنگی ـ برپا می‌شود. «رابینوویچ» اوایل سال جاری میلادی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

فهرست نامزدهای نهایی امسال دوم اکتبر و نام برنده نهایی روز ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ طی مراسمی در تورنتو اعلام می‌شود. برنده جایزه «گیلر» جایزه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری دریافت می‌کند و به هر یک از نامزدهای نهایی مبلغی ۱۰ هزار دلاری اعطا خواهد شد.

این جایزه‌ کانادایی در سال ۱۹۹۴ توسط «جک رابینودیچ»، تاجر اهل تورنتو، برای بزرگداشت نام همسرش «دوریس گیلر»، ویراستار و روزنامه‌نگار، راه‌اندازی شد و هرساله به بهترین رمان و یا مجموعه داستان‌ کوتاه کانادایی تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی در سرتاسر این کشور منتشر شده باشد.

هدف از راه‌اندازی این جایزه‌ ادبی، توجه بیش‌تر به ادبیات کانادا بود. این جایزه در سال ۲۰۰۵ از سوی «اسکاتیا بانک» مورد حمایت توأمان قرار گرفت. از چهره‌های سرشناسی که پیش‌تر جایزه «گیلر» را از آن خود کرده‌اند، می‌توان به «مارگارت اتوود»، «اسی ادوگیان»، «آلیس مونرو» و «مایکل اونداجی» اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج