۶۰۴۳۶۹
۱۴ نظر
۵۰۱۲
۱۴ نظر
۵۰۱۲
پ

جزئیات حکم متهمان پرونده بنیتا

متهمان پرونده بنیتا علاوه بر حکم قصاصی که دادگاه برای متهم ردیف اول در نظر گرفته، در ارتباط با اتهام‌های مختلف، جمعاً به ۵۱ سال حبس محکوم شدند.

خبرگزاری تسنیم: شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا را به اتهام قتل عمد به قصاص، در ارتباط با آدم ربایی به ۲۲ سال و ۶ ماه حبس، رها کردن طفل ۱۷ ماه حبس، مباشرت ۱۵ سال حبس، ۱۱۱ ضربه شلاق، رد عین مال مسروقه، دیه و دو سال تبعید به دیوان‌دره محکوم کرده است.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز در ارتباط با عناوین اتهامی مختلف، جمعاً به ۱۳ سال حبس، ۱۱۱ ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در شهرستان ایذه محکوم شده است.

29 تیر ماه امسال بود که خبر ربوده شدن دختربچه هشت‌ماهه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ ماجرا از این قرار بود که پدر بنیتا برای باز کردن درب پارکینگ از خودرو پیاده می‌شود تا خودرو را داخل پارکینگ ببرد اما در همین حین، دو عابر پیاده‌‌ای که در حال گذر از آن خیابان بودند، با مشاهده خودروی روشن، پشت فرمان می‌نشینند و خودرو و بچه را با هم به سرقت می‌برند.

جست‌وجوها برای یافتن این کودک ۸ماهه چند روز ادامه داشت تا اینکه پس از ۶ روز و به‌رغم تمام تلاش‌ها، جسد دختربچه در خودروی به سرقت رفته در یکی از خیابان‌های پاکدشت ورامین پیدا می‌شود.

آن طور که دو متهم این پرونده اعتراف کرده‌اند، ساعاتی پس از سرقت و انتقال خودرو به خارج از تهران، خودرو و نوزاد هشت‌ماهه را در یکی از خیابان‌های شهرستان پاکدشت رها می‌کنند و متأسفانه کودک که داخل خودرو با شیشه‌های بالا کشیده شده بوده، بر اثر شدت گرما، گرسنگی و تشنگی، جان خود را از دست می‌دهد و مأموران با پیکر بی‌جان کودک مواجه می‌شوند.

در نهایت پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا، دادگاه متهمان این پرونده، ۲۰ و ۲۲ شهریور امسال در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و دادگاه بر اساس آنچه گفته شد، حکم به محکومیت متهمان صادر کرد.

این حکم قابل اعتراض در شعب دیوان عالی کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      پس سومی چی ؟
      بعدشم هر ۳ تاشون باید اعدام بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امردیگه ای ندارین؟؟
        از ساده ترین قوانین هیچی نمیدونید
        توکدوم قانون نوشته ایناسه تایی باید اعدام شن؟

      • بدون نام

        حالا شما چرا سنگ آدم دزدا و بچه کش ها رو به سینه می زنی ؟ یه سوسک وجودش تو دنیا هزار بار مثمر ثمرتر از این به اصطلاح آدم نماهاس ... مثلا زنده باشن چه گلی به سرمون قراره بزنن ؟ بعدش هم اگه سر خودت خدایی نکرده همین بلا اومده بود همین طور با حرارت دفاع می کردی از اینها؟

    • بدون نام

      کاربر 11:23 دقیقه
      صحبتی که شما ازش به عنوان دفاع از قاتل و آدمکش یاد میکنید کاملا درسته ، قضاوت نادرست و حکم اشتباه صادر شده از شما هم این دنیا و هم اون دنیا بدجوری گریبانت رو میگیره
      مواظب باش اینقدر واسه خودتون جوگیر نشید و حکم اعدام صادر نکنید ، احکام الهی بازبچه دست یه مشت آدم جوگیر نیست

    • بدون نام

      اولا که صادر کردن حکم دست افرادی هست که علم و صلاحیت این کار رو دارن در ثانی با چه ادله ای میتونی بگی به خاطر مرگ یک نفر میشه سه نفر رو اعدام کرد یک نفر یک نفره نمیشه سه نفر رو در برابر یک نفر قصاص کرد
      از نظر خود من اصلا قتل عمدی رخ نداده طرف قصد کشتن کسی رو نداشته زدی بد و کثیف هست درست این شخص کار بسیار زشت و پلیدی انجام داده درست اون دختر کوچولو قربانی عمل خلاف و کار کثیف این آدم شده درست ولی این شخص عمدا اون بچه رو نکشته من به شخصه این آدم رو مستحق اعدام نمیدونم فکر می کنم اون 22 سال زندان بودن و فکر کردن به این که کارش تا چه حد منفور و کثیف بوده براش بهتره

    • مصطفی

      بعد 25 سال از زندان دربیاد پدرش جلو در زندان خونشو ریخته

    • عسل

      متاسفم برای کسانی که از این خلافکارا اینجوری دفاع میکنن و میگن اعدام حقشون نیست .این ۳ نفر با همدستی همدیگه باعث مرگ یه طفل ۸ ماهه شدن .چون هر کدومشون به تنهایی میتونست یه کاری بکنه که بچه زنده بمونه .اینها وقت داشتن وسایل ماشین رو بدزدن اما نخواستن به بچه کمک کنن .زنده بودن اینها برای کل جامعه خطرناکه .اون کاربری که نوشته اینها زنده بمونن تا به کارشون فکر کنن خواستم بهت بگم این حرمله ها اگر قرار بود فکر کنن به کاراشون که الان اون طفل معصوم زنده بود .چون نمیتونی بگی فکر نکرده که بلایی سر بچه میاد

    • مسعود رضایی

      اون اقا یا خانمی که نمیشناسم و با چه سوزی هم از اعدام نکردن مجرمین حرف میزنه باید جای مادر بنتینا باشه بعد مزخرف تحویل ما بده.نکنه جرمی داشتی که حمایتشون میکنی.

    • بدون نام

      فقط اعدام میتونه دل مادر و پدرش رو فقط کمی آروم کنه

    • بدون نام

      برای خودتون متاسف باشین که فقط به اعدام و قصاص تو زندگیتون فکر میکنید ، قانون ربطی به سوز دل مادر بنیتا نداره و بر اساس مستندات حکم جاری میشه

    • عسل

      کاربر بدون نامی که از قاتلین داری دفاع میکنی این اتفاق سر عزیز خودت میومد هم همینجوری حرف میزدی ؟ میگفتی اعدام خوب نیست ؟ فکر کنم از فک و فامیل اونایی که اینطوری داری ازشون دفاع میکنی .اشکالی نداره خدا جای حق نشسته و مطمئن باش اگر اعدام هم نشن خون اون طفل معصوم دامن گیر خودشون و خونوادشون میشه و یه روزی بدجور سرشون میاد

    • بدون نام

      کاربر عسل
      وقتی درک قانون رو نداری کمتر نظر بده
      حالا که حکم صادر شده حتما حسابی سوختی
      به جای این نظرات بیخود، یاد بگیر وقتی بچه دار شدی ، نباید بچتو تو ماشین روشن با سوییچ بذاری ، چون قانون اهمیتی به سوز دل تو نمیده و تموم مردم رو هم نمیشه اعدام کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قانون باید طبق احکام الهی صادر بشه یک نفر طفل مظلوم بی دفاع بعلت دزدی در اصل که باعث قتل هم شده انگیزه ابتدا دزدی ماشین بوده فعل حرام انجام داده در اموال دزدی انسانی بوده که سبب مرگ ان هم شده پس قتل هم کرده حالا یکنفر بوده یا چند نفر همه مجرم باید قصاس شوند رضایتی هم داده نشده اگر اهمیت داده نشود اتفاقی بیفتد مشابه این

      • بدون نام

        نمی شود دایم در هراش دزدان بوده در خانه ماشین یا هر کجا به هم بچسبندفررندو اولیا تا در امان باشند ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج