۶۰۵۸۲۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

گردهمایی هنرمندان در گدامیداشت «لئونارد کوهن»

برای ادای احترام به یکی از نامی ترین شاعران کانادا، برنامه ای یک هفته ای در کبک برگزار می شود. کنسرت بزرگی که حدود ده هنرمند را گرد هم می آورد، اوج این مراسم است که توسط آدام کوهن و برای برآوردن آرزوی پدرش اجرا خواهد شد.

برترین ها: برای ادای احترام به یکی از نامی ترین شاعران کانادا، برنامه ای یک هفته ای در کبک برگزار می شود. کنسرت بزرگی که حدود ده هنرمند را گرد هم می آورد، اوج این مراسم است که توسط آدام کوهن و برای برآوردن آرزوی پدرش اجرا خواهد شد.

نزدیک به یک سال پس از مرگ لئونارد کوهن، که در شب 7 نوامبر 2016 در لوس آنجلس درگذشت، کنسرت بزرگ یادبودی در مجموعه تفریحی ورزشی بِل در مونترال برگزار می گردد. الویس کاستلو، فایست، لانا دل ری و استینگ از جمله هنرمندانی هستند که به این خوانندۀ درگذشته در سن 82 سالگی ادای احترام خواهند کرد. فیلیپ گلس آهنگساز نیز که لئونارد کوهن در اقتباسی از اشعار خود با او همکاری داشته است، حضور خواهد داشت. همینطور وِسلی شولتس و جرمایا فریتس، اعضای گروه فولک راک لومینیرز (The Lumineers) و پاتریک واتسن، خوانندۀ اهل مونترآل.
گردهمایی هنرمندان در گدامیداشت «لئونارد کوهن»

آدام کوهن در صفحۀ فیسبوک پدرش نوشته است که «پدرم قبل از مرگ فهرستی از کارها به من داد. مرا در تابوتی از چوب کاج در کنار مادر و پدرم دفن کن. در لوس آنجلس برای دوستن نزدیک و خانواده ام مجلس یادبود کوچکی بگیر... اگر می خواهی مراسمی عمومی برگزار کنی، آن را در مونترآل انجام بده.» این نوازنده می افزاید: «من این کنسرت را برآوردن آخرین خواسته های پدرم می دانم، کاری که باعث می شود "برای به صدا در آوردن زنگ هایی که هنوز می توانند به صدا درآیند" دور هم جمع شویم.»

این کنسرت به عنوان مراسم گشایش برنامۀ یک هفته ای به همراه نمایشگاهی در موزۀ هنرهای معاصر برنامه ریزی شده است که در ادامه در دور دنیا خواهد چرخید. دو نقاشی دیواری عظیم از چهرۀ این هنرمند نیز افتتاح خواهند شد. شب شعر و نمایش های مجازی نیز در سراسر شهر برنامه ریزی شده اند. بر اساس برنامۀ مرکز بِل، یک مستند نیز در حین برگزاری کنسرت و این یادبود یک هفته ای برای پخش جهانی در سال ۲۰۱۸، فیلم برداری خواهد شد.

نام برخی شخصیت ها در این کنسرت اعلام شده است، مانند جاستین ترودوی نخست وزیر که در زمان اعلام مرگ این هنرمند، گفته بود که «لئونارد کوهن امروزه به همان اندازۀ سال های 1960، شایسته باقی مانده بود».

درگذشت این هنرمند تنها سه ماه پس از مرگ الهام بخش ابدی او، ماریانه ایلن، روی داد. کوهن برای او چند شعر سروده بود که معروف ترین آنها شعر ترانۀ So Long, Marianne بود. این خواننده در کنسرتی در اورشلیم در سال ۱۹۷۲، عنوان ترانه اش را در حالی که اشک می ریخت، معرفی کرد. او در این باره سپس توضیح داده بود که «من شروع به خواندن ترانه کردم، و بعد ماریانه را آنجا، دقیقاً روبروی خودم دیدم و شروع به گریستن کردم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج