جاباما
۶۰۵۸۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«یک کامبرا» نماینده ایتالیا اسکار ۲۰۱۸

فیلم جوناس کارپینیانو ماه مه امسال جزو برندگان چهل و نهمین دوره دو هفته کارگردانان جشنواره کن بود.

هنرآنلاین: فیلم جوناس کارپینیانو ماه مه امسال جزو برندگان چهل و نهمین دوره دو هفته کارگردانان جشنواره کن بود.
«یک کامبرا» نماینده ایتالیا اسکار 2018

ایتالیا روز سه‌شنبه فیلم "یک کامبرا" (A Ciambra) به کارگردانی جوناس کارپینیانو را به نمایندگی از خود برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

این فیلم ماه مه امسال در چهل و نهمین دوره دو هفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه سینمای اروپا را گرفت که به بهترین فیلم اروپایی بخش دو هفته کارگردانان می‌رسد. این جایزه را کنفدراسیون بین‌المللی سینماهای هنری CICAE اعطاء می‌کند که یک انجمن هنری است. فیلم برنده در یک شبکه سینمایی در سراسر اروپا به نمایش درمی‌آید.

"یک کامبرا" اولین فیلم جوناس کارپینیانو بعد از "مدیترانه" در ۲۰۱۵ است که در بخش هفته منتقدان جشنواره کن رویپرده رفت. او فیلم جدید خود را از روی فیلم کوتاه خودش در ۲۰۱۴ ساخته است. داستان درباره پسری ۱۴ ساله در کالابریا است که می‌کوشد خانواده خود را کنار هم نگه دارد و بدهی برادرش را بپردازد. این فیلم تولید مشترک ایتالیا، فرانسه و آلمان است.

ایتالیا آخرین بار سال ۲۰۱۳ با "زیبایی بزرگ" به کارگردانی پائولو سورنتینو برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. این کشور با دریافت ۱۱ جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان و سه جایزه ویژه (در مجموع ۱۴ بار پیروزی)، رکورددار دریافت جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان است. ایتالیا تا سال گذشته ۶۳ بار در رقابت اسکار فیلم خارجی‌زبان شرکت کرد و ۳۱ بار نامزد شد.

سال گذشته مستند "آتش در دریا" به کارگردانی جانفرانکو رزی نماینده ایتالیا در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان بود و هر چند به فهرست نامزدهای این بخش راه پیدا نکرد، اما در بخش بهترین مستند نامزد اسکار شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی دوم اکتبر ۲۰۱۷ (۱۰ مهر) است. رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا ۹ فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ (۳ بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

سال گذشته ۸۵ کشور نمایندگان خود را به اسکار فرستادند که یک رکورد بود و در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران رسید.

نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس ۲۰۱۸ (بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج