۶۰۶۳۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نصرآزادانی: نتایج گرندپری مراکش اصلا خوب نبود

مربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اولتیماتوم کادر فنی به سجاد مردانی گفت: از تمامی منتقدان می‌خواهیم که اگر نظری دارند قبل از هر رقابتی به ما انتقال دهند.

ایسنا: علیرضا نصر آزادانی درباره عملکرد ضعیف تکواندوکاران ایران در گرند پری مراکش و کسب تنها یک مدال برنز در وزن ۵۸ - کیلوگرم توسط فرزان عاشورزاده و حذف زودهنگام دیگر مبارزان در مراحل ابتدایی و دلایل بروز چنین نتایج ضعیف، اظهار کرد: ما به عنوان کادرفنی به هیچ عنوان از عملکرد تکواندوکارانمان راضی نیستیم و باید بپذیریم عملکردمان خوب نبوده است. من به هیچ عنوان قصد توجیه یا بهانه جویی ندارم ولی باید از طرف دیگر این را هم پذیرفت که سطح مسابقات گرند پری واقعا بالا است و اصلا قابل قیاس با رقابت‌های دیگر نیست. باز هم می گویم ما نقص داشتیم و باید به سرعت این نقاط ضعف را پوشش دهیم تا بتوانیم در لندن نتیجه‌ خوبی بگیریم که خود من بسیار به گرندپری پیش رو در لندن امیدوارم. سطح گرندپری به حدی بالا است که برای نمونه تیم روسیه با هشت مبارز که قهرمان المپیک و جهان را در کارنامه دارد به مراکش آمده بود و حتما می دانید که در مسابقات جهانی هم روس‌ها با اختلاف کمی نسبت به کره جنوبی نایب قهرمان شدند، اما از همین تیم هفت نفر حذف می‌شوند و تنها یک نفر به فینال راه پیدا کرد که او هم در دیدار پایانی ناک اوت شد.

او ادامه داد: کره جنوبی هم تنها با دو مبارزه به نام های دائه هون لی و کیم تائه هی به گرندپری‌ها می‌آید که هر دوی اینها همواره مدال طلا می‌گیرند. این نمونه‌ها را گفتم تا ثابت کنم که سطح مسابقات از لحاظ کیفیتی و فنی بسیار بالا است. قدرت تکواندوی ایران هم بسیار بالاتر از نتایجی است که در دو گرندپری اخیر در مسکو و مراکش کسب کردیم و باید در گرند پری لندن طلا بگیریم که مطمئن هستم می گیریم و تمام تلاشمان این است که ناکامی‌های اخیر را جبران کنیم.

او در ادامه‌ صحبت‌هایش درباره نتایج تیم‌ ‌ملی در گرند پری مراکش، افزود: مطمئن باشید همه نفرات و بازی‌ها را آنالیز می‌کنیم. حتی با توجه به قرعه‌کشی های گرندپری ها از قبل اطلاع داریم که حریفانمان چه کسانی هستند. اگر در مورد سجاد مردانی بخواهم توضیح بدهم باید بگویم که مطمئنا تمامی حریفان او آنالیز شده‌اند اما جدا از بحث شناخت از حریف، برخی مواقع توان بازیکن به حریفش نمی رسد. با توجه به نتایج اخیر سجاد مردانی، ما به او اولتیماتوم داده‌ایم که حتما باید در گرند پری لندن نتیجه‌ و مدال بگیرد وگرنه در آینده دیگر نمی توانیم او را در تیم‌ ‌ملی داشته باشیم. فرزان عاشورزاده نیز می توانست به فینال راه پیدا کند و مدال خوش رنگ تری را کسب کند، اما در یک لحظه در ثانیه‌های آخر هشت بر هفت نتیجه‌ را واگذار کرد. من به عاشورزاده ایمان دارم. بعد از مدتی که او در مسابقات و اردوها نبود به نظرم این مدال برنز شروع خوبی بود و در آینده باز هم خبرهای خوبی را از او می شنویم. ما هم همه تلاشمان را می‌کنیم که تکواندوی ایران را به بهترین نتایج برسانیم.

مربی تیم‌ ‌ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که معیار انتخاب نفرات برای حضور در اردوهای تیم‌ ‌ملی تکواندو از سوی کادرفنی چه مواردی است ، بیان‌ کرد: معیار اصلی بازیکنانی هستند که در مسابقات گذشته در قالب تیم‌های دیگر توانسته اند موفقیت کسب کنند و یا جوانانی که به خاطر شرایط سنی می‌توانند در سه سال آینده و تا المپیک ۲۰۲۰ به درد تیم‌ ‌ملی بخورند و بشود بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد. رنکینگ هم در شرایطی مهم است که بازیکن از لحاظ سنی در شرایطی باشد که بتواند تا چند سال در خدمت تیم‌ ‌ملی باشد.

نصرآزادانی درباره انتقادات و نظرات کارشناسان و پیشکسوتان که در مواقعی تند هم بوده است، گفت‌: انتقادم بر این است که دوستان و بزرگان باید به تیم‌ ‌ملی کمک کنند و این نهایت بی انصافی است که حرفی نزنند و پس از اتمام مسابقات شروع به صحبت بکنند. این که تیمی به رقابتی اعزام شود و پس از بازگشت بگویند که اگر فلان کار انجام می‌شد خوب بود، انتقاد به درد نخوری است. ما دو هفته‌ تا رقابت‌های گرندپری لندن زمان داریم و من از همه دوستان اهل فن و بزرگانی که تجربه شان از ما بیشتر است خواهش می‌کنم اگر موردی در ذهن دارند که می‌تواند به تیم‌ ‌ملی کمک کند به ما اطلاع دهند. برای من و مهدی بی باک مایه افتخار است که بزرگان تکواندو لااقل یک بار به تمرینات بیایند و از نزدیک اگر انتقادی دارند به ما انتقال دهند و از ما حمایت کنند. تکواندو به همین حمایت‌ها نیاز دارد. هر چقدر هم تلاش کنیم، ولی اگر همدلی در کار نباشد به جایی نمی‌رسیم. موفقیت با همدلی به دست می‌آید. ما چهار سال پیش در همه گرندپری‌ها مدال می گرفتیم، ولی در المپیک نتیجه‌ای نگرفتیم. برای ما گرند پری‌ها مسیر موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ است و برنامه مان برای سه سال دیگر و کسب چهار مدال المپیک است. چندین بار هم از بزرگان تکواندو چه حضوری و چه تلفنی خواستم که اگر کمکی می‌توانند بکنند ما با روی باز می پذیرفیم.

علیرضا نصر آزادانی درباره عدم دعوت از نفراتی همچون بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی با توجه به حاشیه‌های ماه‌های اخیر بین فدراسیون تکواندو، کادرفنی و این بازیکنان، گفت‌: به دنبال حل این مشکل هستیم و تا چند روز آینده امیدوارم خبرهای خوبی در این باره بشنویم.

او در پایان در مورد لیست جدید تیم‌ ‌ملی تکواندو با حضور ۱۴ مبارز جهت حضور در گرندپری لندن که از ۲۸ مهر ماه آغاز می‌شود ، اظهار کرد: بالطبع در اردوهای قبلی هم دوست داشتیم همین تعداد نفرات را در اختیار داشته باشیم. در واقع یکی از مشکلات ما در اردوهای اخیر آن بود که ۱۰ روز ‌ مانده به شروع رقابت‌ها تنها سه نفر را در اختیار داشتیم و البته میرهاشم حسینی را هم از قبل نداشتیم، چرا که در یونیورسیاد حاضر بود و پنج روز باقی‌ مانده به تمرینات تیم‌ ‌ملی ‌اضافه شد. حتی برای گرندپری مراکش برخی از بازیکنان را که قبلا به عنوان حریف تمرینی در کنار تیم‌ ‌ملی داشتیم، به دلیل حضورشان در بازی‌های داخل سالن آسیا در اختیار نداشتیم و واقعا ما با سه تکواندوکار تمرین می کردیم و حتی نفر چهارمی نبود که به صورت زوج و رو در رو به تمرین بپردازند. باید اعلام کنم نظر کادرفنی همواره بر برگزاری تمرینات با تعداد نفرات بیشتر و حضور حریفان تمرینی در اردوها است. یکی از اهدافمان در لیست جدید آن است که از برخی از بازیکنان آینده دار در اردوها استفاده کنیم تا نشان دهیم برای آینده هم برنامه داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج