جاباما
۶۰۶۶۸۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مستند «تعزیه: اپرای ایرانی» در پرس تی‌وی

مستند «تعزیه: اپرای ایرانی» (Ta&#۰۳۹;zieh: The Iranian Opera) روز شنبه (هشتم مهر ماه) همزمان با تاسوعای حسینی از شبکه «پرس تی‌وی» به روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: مستند «تعزیه: اپرای ایرانی» (Ta'zieh: The Iranian Opera) روز شنبه (هشتم مهر ماه) همزمان با تاسوعای حسینی از شبکه «پرس تی‌وی» به روی آنتن می‌رود.
مستند «تعزیه: اپرای ایرانی» که محصول سال ۲۰۱۶ شبکه «پرس تی‌وی» است، به بررسی تاریخچه و روند تکاملی هنر نمایش تعزیه در ایران می‌پردازد.

کارگردان این مستند با اشاره به محتوای برنامه «تعزیه: اپرای ایرانی» بیان کرد: تعزیه نمایشی بر پایه عقاید دینی و اساطیر ایرانی است و در این مستند، اجزای تشکیل‌دهنده تعزیه مانند: شیوه نگارش، کارگردانی، طراحی صحنه و لباس، موسیقی و شیوه بازیگری مورد بررسی قرار می‌گیرد. تعزیه به دلیل قابلیت‌های منحصر به فرد نمایشی، این قدرت را دارد تا به عنوان اپرای ایرانی شناخته شود.

محمد تراب‌زاده با اشاره به بررسی تاثیر تعزیه در تئاتر مدرن ایران گفت: واقعه کربلا از نظر محتوایی الهام بخش تمام متون و اجراهای تعزیه است به گونه‌ای که حتی ارتباط تماشاگران با نمایش بر اساس سرگذشت شخصیت‌های واقعه کربلا است. همچنین تعزیه در تئاتر مدرن ایران تاثیرگذار بوده که نمونه این تاثیر، نمایش عروسکی «اپرای عاشورا» است بنابراین ما در این مستند به گفت و گو با کارشناسان، محققان و عوامل اجرایی تعزیه پرداخته‌ایم و اجراهای مختلف تعزیه در ایران را به تصویر کشیده‌ایم.

او با اشاره به همکاری کارشناسان برجسته آیین تعزیه و صاحب‌نظران عرصه تئاتر و نمایش کشور در این مستند، اظهار کرد: در این مستند گفت ‌گفت‌وگوهای متعددی پیرامون تعزیه با اساتید برجسته کشور همچون بهروز غریب پور، داود فتحعلی بیگی، محمدحسین ناصربخت، صادق عاشورپور، میرزاعلی، مرتضی صفاریان و حسن برکتی انجام داده‌ایم.

عوامل مستند «تعزیه: اپرای ایرانی» عبارتند از: محمد تراب‌زاده (تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر)، سعید رسولی و علی توانایی(تصویربردار)، فرشته احمدلو (مدیر تولید و محقق)، غزاله سرلک (هماهنگی)، مهدی مشتاقی (صدا بردار)، سعید پوررضا (مترجم و نریتور).

مستند «تعزیه: اپرای ایرانی» روز شنبه (هشتم مهر ماه) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به مدت ۵۲ دقیقه از شبکه «پرس تی وی» پخش خواهد شد. تکرار این برنامه نیز روز یکشنبه ساعت ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰ و ۱۷ به روی آنتن می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج