۶۰۷۱۴۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

«یوم العباس»؛ ارادتی که در زنجان تورق می‌خورد

امروز یوم العباس است و شهر زنجان به وعده‌گاهی برای تجمع همه عدالت‌خواهان جهان از هر مذهب و فرقه‌ای در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان تبدیل شده است.

خبرگزاری ایسنا: امروز یوم العباس است و شهر زنجان به وعده‌گاهی برای تجمع همه عدالت‌خواهان جهان از هر مذهب و فرقه‌ای در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان تبدیل شده است.

هشتم محرم امسال هم از راه رسید تا ادارات زنجانی‌ها به اهل‌بیت (ع) در این روز بار دیگر تورق بخورد. سال‌ها است که خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به حسینیه اعظم زنجان روایت‌گر ارادت و عشق جاودانه هزاران مرد و زن و کوچک و بزرگ به خون خدا است.

بی‌شک، وقتی جمعیت امروز را در زنجان و در قالب موکب عزادارن حسینیه اعظم زنجان می‌بینیم، به این باور می‌رسیم که ارادت به حسین (ع) مرز نمی‌شناسد. زمان نمی‌شناسد، قوم نمی‌شناسد، مکان نمی‌شناسد. بوی کربلا که می‌رسد، نام حسین (ع) که می‌آید چشم بسیاری به یاد مصیبت حسین بن علی (ع) می‌گرید. گویا ندای سیدالشهدا (ع) می‌رسد و هر انسان آزاده‌ای با حضرتش هم‌نوا می‌شود.

ندای «ای هامی عالمه / رهبر امام زمان / سینه زنلر سنی / سسلر امام زمان / عمووین یاسیدی / یوم العباسیدی / آجرک الله / یا بقیه الله» امروز به‌عنوان سرنوحه در پایتخت شور و شعور حسینی طنین‌انداز شد. سال‌ها است که عزاداری امام حسین (ع) در حسینیه اعظم زنجان به مراسمی باشکوه در تاریخ تشیع تبدیل شده است و ایران اسلامی امروز (هشتم محرم) را به‌عنوان روز بیعت مردم ولایی زنجان با آرمان‌ها و ارزش‌های حسینی می‌شناسند.



در هشتم محرم، زنجان وسعتی به تمام جهان پیدا می‌کند و می‌توان اوج اتحاد، عزت، اقتدار و شکوه شیعه را در انسجام و وحدت در اجتماع میلیونی مردم در دسته شکوهمند حسینه اعظم زنجان دید. هشتم محرم نه یک روز، بلکه فرصتی است برای نمایش دریایی از دلدادگی و اخلاص به خط سرخ شهادت و ولایت، آری اینجا زنجان است.

هم‌اینک همه خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب که میعادگاه این خیل عظیم عاشورایی است با محدودیت‌های ترافیکی و منع عبور و مرور خودرو روبه‌رو است و نمی‌توان با خودرو در این مسیر تردد کرد ولی وقتی در مسیر قدم می‌زنی ایستگاه‌های صلواتی مزین شده به پرچم‌های یا حسین و یا ابوالفضل تو را به یاد بیرق‌های جبهه حسین (ع) در کربلا می‌اندازد.

اینجا زنجان است، پایتخت شور و شعور حسینی، امروز بار دیگر در یوم‌العباس برگ زرین دیگری از تاریخ شیعه به نام ارادت در زنجان تورق خورد و این راه ادامه دارد .....

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشيد افشار

      اين پست و زنده از چهار راه انقلاب از ميان دسته عزاداري حسينيه اعظم زنجان براتون مينويسم و برا همتون هم دعا ميكنم خدا به حق صاحب اين عزا هرچي حاجت داريد و براووده به خير كنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج