۶۰۸۳۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تفكر آلماني روي نيمكت آبي

پس از مدت‌ها بلاتكليفي در نهايت وضعيت استقلال روشن شد و وينفرد شفر با قراردادي ۳۰۰ هزار دلاري را تا پايان فصل هدايت آبي‌هاي پايتخت بر عهده گرفت.

روزنامه قانون: پس از مدت‌ها بلاتكليفي در نهايت وضعيت استقلال روشن شد و وينفرد شفر با قراردادي ۳۰۰ هزار دلاري را تا پايان فصل هدايت آبي‌هاي پايتخت بر عهده گرفت. اين در حالي است كه در روزهاي اخير از شفر و داليچ به عنوان گزينه‌هاي اصلي استقلال نام برده مي‌شد اما رضا افتخاري، مديرعامل آبي‌ها با حضور در دوبي، به توافقاتي با اين مربي آلماني رسيد و در نهايت او را به عنوان سرمربي استقلال انتخاب كرد.

بازي با نام‌هاي بزرگ

هرچند كه مديران استقلال براي فروكش كردن انتقادات تصميم گرفتند نام‌هاي بزرگي همچون فاتح تريم را به‌عنوان گزينه اصلي باشگاه مطرح كنند اما درخواست مالي سنگين اين مربي تركيه‌اي سبب شد تا بحث حضور او در استقلال منتفي شود. همين موضوع سبب شده تا اين باشگاه به سراغ مربيان درجه دو برود. مربياني كه كارنامه درخشاني نداشتند و يا مدت‌ها از دوران بازنشستگي آن‌ها گذشته است. شفر يكي از همين گزينه‌ها بود. مربي‌اي كه كارنامه خوبي داشت اما هرگز نتايج متعادلي نگرفته است.

بيوگرافي وينفرد شفر

وینفرد شفر، یکی از ۱۱ سرمربی آلمانی است که نامش در بین ۵۸ سرمربی با بیش از ۱۰۰ تجربه سطح ملی مطرح است. او در ۱۰ ژانویه ۱۹۵۰ در ماین آلمان به‌دنیا آمد. سابقه بازي شفر درخشان است، او در پست هافبک در تیم‌هایی چون مونشن گلادباخ، کیکرز اوفن باخ و کارلسروهه بازی و در ۴۳۸ بازی، ۶۲ گل به ثمر رساند. وی در سال ۱۹۷۰ با مونشن گلادباخ قهرمان بوندسلیگا و در جام حذفی آلمان نيز در همان سال و با تیم کیکرز اوفن باخ قهرمان شد، دلیل این موضوع نیز این است که جام حذفی آن سال پس از جام جهانی برگزار می‌شد و او از مونشن گلادباخ به کیکرز اوفن باخ منتقل شده بودو در سال ۱۹۷۹ نيز با مونشن گلادباخ به قهرمانی جام یوفا رسید. اوازسال ۱۹۸۲ در حالی‌که هنوز سه سال از دوران بازی‌اش مانده بود به مربیگری پرداخت. او در مونشن گلادباخ بازی مي‌كردو همزمان مربی تیم دوم مونشن گلادباخ نيز بود. سپس مدتی در مونشن گلادباخ، کارلسروهه، اشتوتگارت و تنیس بورسیا برلین مربیگری کرد تا اینکه به مربیگری کامرون منصوب شد.وي در جام جهانی ۲۰۰۲ در برابر آلمان قرار گرفت و در یک بازی پر برخورد که ۱۶ کارت زرد و دو کارت قرمز در پی داشت، همراه با تيمش با نتيجه دو بر صفر مغلوب شد (سهم هر یک از دو تیم يك کارت قرمز و هشت کارت زرد بود)، سپس راهی امارات شد و در تیم‌های الاهلی و العین مربیگری کرد، پس از آن به اف کی باکو رفت و در سال ۲۰۱۱ به تایلند و به جرگه سرمربیان ملی پیوست و سپس مربی موانگ تن یونایتد تایلند شد. در جولاي ۲۰۱۳، اعلام شد که شفر به عنوان مربی جدید جامائیکا انتخاب شده است. او با جامائیکا در ماه ژوئن ۲۰۱۵ و در چارچوب مسابقات كوپاي آمريكا، عملکرد فوق‌العاده ای را به نمايش گذاشت.

۴۲ پيروزي در ۱۰۸ بازي

وینفرد شفر ۱۰۸ بار در عرصه ملی مربیگری کرده و صاحب ۴۲ پیروزی شده است. انجام بیش از ۱۰۰ بازی ملی، مربیگری در سه قاره، قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا و نایب قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها با کامرون، قهرمانی در جام کشورهای حوزه کارائیب و نایب قهرمانی گلدن کاپ با جامائیکا، از ديگر افتخارات شفر است.

شايعه ارتباط با فرهاد مجيدي!

پس از انتخاب وينفرد شفر، بسياري از هواداران استقلال در فضاي مجازي ابراز نارضايتي كردند و سن بالاي اين مربي را يكي از دلايل نادرست خواندن اين انتخاب دانستند. حسن روشن كه از جمله منتقدان حضور وينفرد شفر بود، در اين باره به «قانون» گفت: «اميدوارم با اين انتخاب بر سر هواداران استقلال كلاه نگذاشته باشند. من هيچ اطلاعاتي از اين مربي آلماني ندارم ولي موافق حضور او روي نيمكت نيز نبودم». روشن درباره شايعات ارتباط وينفرد شفر با فرهاد مجيدي و حضور در ايران گفت: «تا جايي كه من مي‌دانم زماني‌كه شفر در امارات مربيگري مي‌كرد، فرهاد مجيدي در قطر يا شايد تهران بازي مي‌كردو هيچ ارتباطي بين اين دو نفر وجود نداشت». حسن روشن درباره حضور خود در كميته فني باشگاه استقلال نيز گفت: «من نه در كميته فني هستم و نه مسئوليتي در باشگاه استقلال دارم. من با مديريت خودسري مثل افتخاري همكاري نخواهم كرد».

آخرين خارجي

پس از ۱۵ سال استقلال دوباره صاحب يك سرمربي خارجي شد. آخرين بار نيز يك آلماني يعني رولند كخ، روي نيمكت آبي‌هاي پايتخت نشسته بود و تاريخ پس از ۱۵ سال تكرار شد؛هرچند كه كخ در استقلال هرگز روزهاي خوبي را تجربه نكرد و درگيري او با امير قلعه‌نويي در نهايت منجر به كناره‌گيري‌اش شد. كخ سال‌ها بعد در گفت‌وگويي بيان كرد كه هرگز نتوانسته ماموريتي را كه در ايران داشت، انجام دهد.

پس از جدايي رولند كخ، يكي از ليدرهاي استقلال اظهارات جالبي را درباره او به زبان آورد. سال ۸۲ بود که اولین بار یکی از لیدرهای سرشناس استقلال، ادعا کرد امیر قلعه‌نویی به آن‌ها پول می‌داده كه به رولند کخ توهین کنند تا این‌گونه فضای استقلال به هم بریزد. این لیدر مدعی بود قلعه نویی با تعدادی از بازیکنان استقلال نيز در ارتباط بوده و آن‌ها در زمین کم فروشی می‌کردند تا استقلال بازی‌ها را ببازد و کخ آلمانی برکنار شود. این اتفاقی بود که در عمل نيز افتاد اما آن زمان قلعه نویی مربی استقلال اهواز بود و تیم خودش در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر برای بقا در لیگ تلاش می‌کرد. اگرچه استقلال مشکلی برای ماندن در لیگ نداشت اما روزهای بحرانی را سپری می‌کرد و پس از کخ، زرینچه و پورحیدری مربی استقلال شده بودند. تیم آن‌ها در یکی از هفته‌های پایانی باید با تیم قلعه نویی مصاف می‌داد. تیم اهوازی به لطف برد در همان بازی در لیگ ماند. اظهاراتي كه مدتي بعد توسط زرينچه و نوازي نيز تكرار شد اما هر دو آن را تكذيب كردند. به هر ترتيب پس از ۱۵ سال يك مربي آلماني دوباره روي نيمكت آبي‌ها مي‌نشيند. مربي‌اي كه بايد منتظر ماند و ديد مي‌تواند بر مشكلات استقلال غلبه كند يا خير.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج