۶۰۸۸۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دانکن: ترامپ، پایبندی ایران به برجام را تایید کند

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا در سخنرانی از رئیس جمهور آمریکا و کنگره خواست تا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کنند.

خبرگزاری تسنیم: پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس متن سخنرانی آلن دانکن،معاون وزیر امور خارجه انگلیس را برای شورای شیکاگو منتشر کرد.

وی در این سخنرانی گفت: ما به شدت از رئیس جمهور و کنگره آمریکا می خواهیم بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید و در اجرای برجام سختگیرانه و هوشیارانه عمل کنند.

دانکن در سخنرانی خود، کره شمالی، ایران و روسیه را به ترتیب چالش های اول و دوم و سوم سیاست خارجی انگلیس توصیف کرد.

وی درباره ایران گفت: دومین چالش بزرگ سیاست خارجی، ایران است. من می خواهم کاملا شفاف بگویم که از دیدگاه ما برجام - توافق هسته ای ایران - بهترین راه برای برخورد با مسئله هسته ای ایران است. ما اکنون نسبت به گذشته از بروز یک بحران هسته ای جدید دور هستیم.

ایران پیشرفت چشمگیری در توقف برنامه هسته ای و محدود کردن قابلیت های هسته ای خود کرده است. آژانس بین المللی انرژی هسته ای دسترسی بی سابقه ای (به تأسیسات هسته ای ایران) داشته است - هیچ کشوری تا کنون تا این اندازه تحت نظارت شدید نبوده است.

ما می خواهیم مزایای توافق هسته ای را حفظ کنیم و در عین حال نگرانی هایی را که این توافق برطرف نمی کند، مانند مداخله ایران در دیگر کشورها، برطرف سازیم. ارزیابی ما این است که ایران به برجام پایبند است و عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته ای، کار را برای مقابله با این نگرانی ها و مهار برنامه هسته ای این کشور دشوارتر می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اگر کسی در مورد مزایای این توافق تردید دارد، باید به لحظه ای فکر کند که این توافق دیگر وجود ندارد. آنگاه ما فقط با یک بحران هسته ای - کره شمالی - روبرو نیستیم و با دو بحران هسته ای روبروییم. این موضوع اهمیت توافق هسته ای را برجسته می سازد.

این توافق حاصل ۱۳ سال دیپلماسی است و طرف ها را به گونه ای به پای میز مذاکره آورد که قبل از آن ممکن نبود. به همین دلیل است که ما به شدت از رئیس جمهور و کنگره می خواهیم بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید کنند و در عین حال در اجرای آن سختگیرانه و هوشیارانه عمل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج