۶۰۸۸۶۴
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

آخرین سکانس مربیگریِ کریمی؛ شوالیه تاریکی

همیشه حق با اوست. این حق شاید از محبوبیتش آمده. به خاطر همین محبوبیت است که با هر کسی که درگیر شود حق، آن طرفی است که علی کریمی در آن ایستاده.

وبسایت نود: همیشه حق با اوست. این حق شاید از محبوبیتش آمده. به خاطر همین محبوبیت است که با هر کسی که درگیر شود حق، آن طرفی است که علی کریمی در آن ایستاده. تفاوتی ندارد آن طرف رینگ چه کسی است. حتی اگر آن سو، برانکوی آرام و جنتلمن باشد باز هم این یک «لگد» است که تاریخی می‌شود و محبوب. حتی تفاوتی هم نمی‌کند که کریمی چه مسیری را رفته است که در نهایت در جایگاه قضاوت قرار گرفته. در نهایت دست او به عنوان برنده بالا برده می‌شود. شاید تنها جایی که او محکوم شد همان مشت اول بود. مشتی که به داور ژاپنی زده شد و به دوری کریمی از فوتبال انجامید. در آن زمان کریمی محبوبیتی نداشت تا از او دفاع شود و این شاید آخرین جایی بود که جادوگر محکوم شد.

بعد از آن همیشه حق با علی کریمی بوده. این محبوبیت و گرفتن جایگاه حق باعث شده تا اشتباهات او در سایه قرار بگیرد. مثلا کسی از علی کریمی نپرسید در استیل آذین چه می‌خواست و برای چه به این تیم رفت که کارش به درگیری با آجورلو و اخراج و اتفاقات بعد از آن برسد. کسی از علی کریمی نپرسید چرا در مقطعی با رویانیان و شیرینی دست دوستی داد و بعد مشکلاتی با این دو نفر و دوست جدیدشان علی دایی به وجود آمد. کسی نپرسید چرا علی کریمی بدون مدرک مربی‌گری و حتی یک روز تجربه روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند و بعد درگیری با کی‌روش و جدایی به وجود بیاید. کسی نپرسید علی کریمی در بابل چه کار داشت؟ او با مالکان خونه به خونه و اطرافیان این باشگاه چه سنخیتی داشت که وارد حلقه دوستانه آنها شد و در ادامه این روند که در پیش گرفته بود سر از نفت تهران و دار و دسته جهانیان درآورد. چرا به نفت رفت؟ چرا از نفت جداشد؟ چرا مجددا به نفت برگشت؟

آخرین سکانس مربیگریِ کریمی؛ شوالیه تاریکی

خروج کریمی از محل تمرین نفت / عکس: بهنام رنجکش

طرف‌های مقابل دعوا هم به او همیشه کمک‌کرده‌اند تا محبوب‌تر و محبوب‌تر شود. در استیل آذین شاید اگر آجورلو با استناد به اتفاق‌هایی معقول‌تر و منطقی‌تر کریمی را محکوم می‌کرد همه حق را به یاغی قرمزها نمی‌دادند. شاید اگر در قضیه درگیری او با مانوئل ژوزه، پای رویانیان و حرفهای عجیب و غریبش علیه کریمی وسط کشیده نمی‌شد، این علی کریمی بود که به عنوان برهم‌زننده نظم تیم محکوم می‌شد. اگر دایی و رویانیان مصالحه نمی‌‌‌کردند و علی کریمی به عنوان وجه المصالحه از پرسپولیس جدا نمی‌شد و چهره مظلوم این داستان لقب نمی‌گرفت. او بسیار محبوب بود و دشمنانش هر کدام به نحوی به او کمک کردن تا محبوب‌تر و محبوب‌تر شود.

کریمی محبوب است و دوست‌داشتنی. آنقدر زیاد که حتی وقتی راه اشتباهی را رفته در نهایت در جایگاه برنده قرار گرفته است. مثل امروز که مدیران غیرحرفه‌ای نفت تهران محکوم می‌شوند و تمسخر می‌شوند بابت همه رفتارها و تصمیماتشان. بابت سلام عجیب وغریب و خداحافظی مفتضحانه‌شان. اما کسی از کریمی نپرسید تو چه سلامی با امثال این مدیران داری که حالا نوبت خداحافظی‌ات برسد. فعلا و تا اطلاع ثانوی کریمی را خدا بغل کرده و او در سمت قهرمان داستان نشسته است، اما این فرصت اشتباهات در نهایت یک جایی و یک روزی به پایان می‌رسد. کریمی به عنوان بازیکن محبوب‌ترین اسطوره فوتبال ایران بود اما برای محبوب شدن در شغل جدید باید کمتر اشتباه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی که مقاله بالا نوشته چه دشمنی با کریمی داره که حالا ازرویانیان وکه وکه مینویسید جز اینکه ازان طرفی هاچیزی برای ایشان رسیده که نوبت کریمی شده که خرابش کنند دوست من اقای جادوگر با نگارش توام باغرض ورزی شماها خراب نمیشه ودردل فوتبال دوستان هنوز جا داره لطفا نبش قبر نفرمایید

    • ایوب آزادی

      فقط هدف ات از این متن مثلا انتقادی، علیه علی کریمی نوشتید اینه که میخواید خودتون رو خاص و متفاوت از دیگران نشون بدید و ادای آدمهای روشنفکر که خیلی چیزها بارشه دربیارید.ای سوالات نشون دهنده اینه که یه آدم داره میپوکه از فضولی و چراهای زیادی براش پیش اومده که حالا حالاها به هبچ جوابی نمیرسه و از ندونست دق مرگ نشید باز خیلیه. باشه قبول شما خیلی خاص هستید اصلا شما مورینیو هستید

    • اشکان نظرنیا

      جهانیان کجای فوتبال بوده که واسه داش علی شاخ بشه

      هرچه سریعتر باید همچی اشخاصی که با باند فساد و قدرت به این جایگاه میرسن مقابله کرد تا سرنوشتی مثل سیاسی واسه پرسپولیس پیش نیاد

    • پرسپولیس

      داری میسوزی که علی کریمی محبوب آسیا ست. ..اخی بمیرم برات.

    • بدون نام

      اقای‌مدیرمن‌شهرکی‌هستم‌ازاستان‌گلستان‌چرامطالب‌منودرج‌نمیکنی‌مگه‌نمیتونیم‌نظراتمونوبنویسیم‌اگه‌میتونیم‌چرادرج‌نمیشه‌واگه‌نمیتونیم‌چرااینوگذاشتین‌که‌ارسال‌نظربدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج