جاباما
۶۰۹۰۹۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پس از صداگذاری در آمریکا

«فیلشاه» به اوکراین رفت

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» محصول جدید «گروه هنر و پویا» برای انجام مراحل رندرینگ به اوکراین فرستاده می‌شود.

خبرگزاری فیلم‌نت نیوز: انیمیشن سینمایی «فیلشاه» محصول جدید «گروه هنر و پویا» برای انجام مراحل رندرینگ به اوکراین فرستاده می‌شود.
«فیلشاه» به اوکراین رفت
مهدی پاکدل، مدیرتولید انیمیشن سینمایی فیلشاه از انجام مراحل رندرینگ محصول جدید «گروه هنرپویا» در اوکراین خبر داد و گفت: «به دلیل کیفیت پروژه و حجم بالای پردازش مورد نیاز برای تولید انیمیشن سینمایی «فیلشاه» و فراهم نبودن شرایط رندرفارم‌های داخلی، تصمیم گرفتیم تا بخش‌هایی از رندرینگ این پروژه را در خارج از ایران انجام دهیم.»

او گفت: «ما برای رندرینگ پروژه «فیلشاه»، حدودا به ۱۰میلیون گیگاهرتز ظرفیت پردازشی نیاز داشتیم که این حجم تقریبا سه برابر حجم پردازش مورد استفاده ما در پروژه «شاهزاده روم» بود. لذا ما برای عملیات رندرینگ و پردازش انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ۴۰ درصد از رندرینگ را در یکی از رندرفارم‌های ایرانی، ۱۰ درصد را به وسیله امکانات موجود در خود گروه هنرپویا و ۵۰ درصد باقیمانده را در یکی از رندرفارم‌های کشور اوکراین انجام دادیم.»

مدیر تولید گروه هنرپویا درباره محدودیت‌های انجام مراحل رندرینگ در کشور گفت: «ما برای انجام این بخش از پروژه، اکثر سوپرکامپیوترها و رندرفارم‌های ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم، اما بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های پردازشی و رندرینگ کشور جهت انجام پروژه‌های علمی و دانشگاهی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد شده‌اند و اندک بخش‌های دیگری که برای تولید انیمیشن ایجاد شده‌اند نیز اکثرا توانمندی و قابلیت‌های لازم برای رندرینگ پروژه «فیلشاه» با این حجم و کیفیت را نداشتند، لذا ما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. و تنها در یک مورد رندرفارم به سامان و قابلی را یافتیم که متاسفانه هزینه رندرینگ پروژه «فیلشاه» بر روی سرورهای رندرفارم مذکور، حدودا ۲۰ برابر بیشتر از هزینه‌های انجام این مرحله در رندرفارم اوکراین بود و این موضوع برای ما به عنوان یک مجموعه کاملا خصوصی به هیچ عنوان از لحاظ اقتصادی قابل توجیه نبود.»

پاکدل گفت: «امیدوارم در آینده ظرفیت‌های خوب و به سامانی برای این کار در ایران براساس مطالعه و دقت نظر لازم فراهم شود تا مجموعه‌هایی مثل ما دیگر نیازی به انجام این مراحل در خارج از کشور نداشته باشند.»

گفتنی است پیش از این حسین مهدوی، سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از انجام بخشی از صداگذاری جدیدترین محصول سینمایی گروه هنرپویا در آمریکا خبر داده و تاکید کرده بود: «براساس تجربه‌ای که از صداگذاری فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی در مورد تاثیر افکت سالن بر فضای صوتی فیلم به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم ضبط افکت سالن «فیلشاه» را در آمریکا انجام دهیم. با وجود اینکه در ایران نیروهای متخصص در زمینه افکت سالن در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به کیفیت مطلوب در این زمینه دست یابیم. به همین منظور پس از هماهنگی با تهیه‌کننده، تصمیم گرفتیم تا از دپارتمان‌های تخصصی خارج از ایران استفاده کنیم.»

«فیلشاه» دومین انیمیشن سینمایی گروه هنرپویا است که با نگاه ویژه به مخاطب کودکان و نوجوانان به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری تولید شده است.

در خلاصه داستان «فیلشاه» آمده است: «در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «فیلشاه» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود… .»

گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری شکل گرفته در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار «فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید» پایه‌گذاری شده است. این گروه در اولین اقدام مشترک انیمیشن سینمایی شاهزاده روم را در سال ۱۳۹۴ با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش پنج میلیارد تومانی، عنوان سومین فیلم پربیننده سال ۹۴ را از آن خود سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج