۶۰۹۸۸۱
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

عادل الجبیر در روسیه علیه ایران سخن نگفت

وزیر خارجه عربستان که در دو سال گذشته در هر مناسبتی علیه ایران سخن گفته، در سفر روسیه در کنفرانس خبری با همتای روس، علیه ایران هیچ سخنی نگفت.

خبرگزاری فارس: «عادل الجبیر» وزیر ۵۵ ساله امور خارجه عربستان، از زمان تصدی این منصب در سال ۲۰۱۵، از هر مناسبت و تیربونی استفاده کرده و علیه ایران سخن گفته است.

اما الجبیر امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری با سرگی لاوروف، همتای روس در مسکو، هیچ حرفی از ایران نزد و مانند سخنان همیشگی، هیچ اتهامی متوجه ایران نکرد.

وزیر خارجه عربستان که در مجمع عمومی سازمان ملل نیز فقط هفت دقیقه سخنرانی و بیان مواضع عربستان را بسیار خلاصه بیان کرد، با این حال، ایران را فراموش نکرد و یک جمله را به ایران اختصاص داد و اتهام همیشگی ریاض در دو ساله اخیر را تکرار کرد و گفت ایران در یمن دخالت می‌کند.

با اینکه شاه عربستان در سفر مسکو، ایران را به دخالت در امور برخی کشورها در منطقه متهم کرد، اما عادل الجبیر در کنار لاوروف و در کنفرانس خبری در مسکو، هیچ موضعی علیه ایران نگرفت.

عادل الجبیر پیش از تصدی وزارت امور خارجه، دستیار سفیر عربستان در آمریکا، سخنگوی سفارت در واشنگتن، عضو هیئت نمایندگی عربستان در مقر دائم سازمان ملل متحد در نیویورک و مشاور سیاست خارجی ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان سعودی بوده است.

الجبیر در کنفرانس خبری در مسکو در خصوص مسائل مختلفی در منطقه مانند یمن، مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه، عراق و روابط دوجانبه با روسیه سخن گفت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چ عجب

    • بدون نام

      اصلا بحساب نیاریدشون اینها عروسک های کوک شده ارباب امریکا هستند بیجهت بزرگشون نکنید اینهارو بحال خودشون بگذارید همدیگرو پاره میکنند تاریخشان گو اه این حرف

    • بدون نام

      جوجه تیغی .چ غلطی میخادکنه.وهابی.

    • نادر

      اگر عادل الجبیر وهابی در روسیه کوچکترین تهمتی به ایران میزد آن موقع خود روس ها تمام کثافت کاری خودش و دولت جنایت کار آل سعود را فاش می کردند چون روسیه در ایران آنقدر منافع دارد که قید عربها را بزند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج