۶۱۰۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شهرنشين هستيد؟ بيشتر بترسيد

همه ما مي‌دانیم كه افراد ساكن در شهرهای بزرگ استرس بیشتری دارند، درصد زیادی از آ‌ن‌ها مشكلات روحی را تجربه كرده‌ و بیشتر به بیماري‌های روانی مانند اسكیزوفرنی دچار مي‌شوند.

شهرنشين هستيد؟ بيشتر بترسيد

شهرنشين هستيد؟ بيشتر بترسيد

اما آخرین تحقیقات نشان مي‌دهد، علاوه بر موارد بالا، زندگی در محیط‌های شهری فعالیت مغز انسان‌ها را هم تغییر مي‌دهد.برای مثال فعالیت قسمت‌های خاصی از مغز كه وظیفه كنترل احساسات، ترس و ناامیدی را بر عهده دارند در افراد ساكن در شهرها بیشتر است و به همین دلیل آن‌ها نسبت به ترس یا اضطراب حساسیت بیشتری از خود نشان مي‌دهند.این مطالعات همچنین نشان داد افرادی كه ۱۵ سال اول زندگی خود را در شهرهای بزرگ به سر برده‌اند، فعالیت بیشتری در قسمت‌های كنترل‌كننده استرس در مغز دارند. این تغییرات مغزی كه معمولا حالت دائمی به‌خود مي‌گیرند، باعث مي‌شوند این افراد به‌طور ناخودآگاه استرس و نگرانی بیشتری را تجربه كنند.در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی مي‌كنند و به اعتقاد دانشمندان یكی از دلایل مهم افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماري‌های روحی و روانی نیز همین موضوع است.شهرنشین‌ها با تعداد زیادی از مردم در اطراف خود زندگی مي‌كنند و با آن‌ها سر و كار دارند. همین عامل سبب مي‌شود آن‌ها فشار روحی بیشتری را تحمل كنند و با احتمال ۲۱ درصد بیش‌تر به ناامیدی دچار شوند. آلودگي‌های محیطی، سرو صدای زیاد و تراكم بالای جمعیت هم مي‌تواند به بدتر شدن بیماري‌های روحی و روانی كمك كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج