۶۱۰۷۲۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

بهرام بهرامیان: توقیف «پریناز» سرنوشتم را تغییر داد

بهرام بهرامیان کارگردان فیلم سینمایی «پریناز» از تغییرات مسیر سخت طی شده برای رسیدن این فیلم به اکران در گروه هنر و تجربه گفت.

فیلم‌نت نیوز: بهرام بهرامیان کارگردان فیلم سینمایی «پریناز» از تغییرات مسیر سخت طی شده برای رسیدن این فیلم به اکران در گروه هنر و تجربه گفت.

بهرام بهرامیان کارگردان فیلم سینمایی پریناز در گفت‌وگو با خبرنگار فیلم‌نت نیوز گفت: «فیلم «پریناز» در سه دولت برای دریافت پروانه نمایش ارائه شد و در هر دولت با سیستم نظارتی که داشتند، قطعه‌ای از فیلم را در آوردند. وقتی که مجموعه تمام این ممیزی‌ها بر روی فیلم انجام گرفت تبدیل شد به فیلم پرینازی که الان به اکران در گروه هنر و تجربه رسیده است. صحنه‌های زیادی از فیلم حذف شد و این حذفیات به مفهوم و پیام فیلم لطمات زیادی وارد کرده است.»

او در مورد قصه فیلم گفت: «موضوع فیلم درباره خرافه است. در زمانی که این فیلم ساخته شد حجمه‌های زیادی علیه آن صورت گرفت. ممکن بود این جبهه‌گیری‌ها دامنه‌دار شود و مسئولین در آن زمان با جلوگیری از اکران در واقع از جبهه‌گیری‌ها جلوگیری کردند، اما در نهایت فیلم به دلیل حذفیاتی که داشت خیلی صدمه خورد. «پریناز»ی که اکنون می‌بینیم نسبت کوچکی با من دارد و از آنچه ساخته بودم خیلی فاصله گرفته است.»

بهرامیان با اشاره به اینکه در مواقعی با در آوردن چند پلان می‌توان مفهوم فیلم را تغییر داد و یک معنای دیگری از فیلم ارائه کرد، گفت: « «پریناز» هنوز شعار خود را دارد. پیام فیلم این است که ما گاهی از آدم‌ها دیو و گاهی فرشته می‌سازیم. «پریناز» در حقیقت قصه سوء تفاهم انسان‌ها نسبت به یکدیگر است.»

او افزود: «برای الکن کردن فیلم احتیاج به قیچی زدن زیاد نیست و می‌توان با حذف چند پلان فیلم را الکن و بی معنا کرد من با اکران فیلم موافق نبودم و الان هم نیستم. به نظرم فیلم باید اکران نشده باقی می‌ماند تا زمانی که به شکل صحیح اکران شود.»

کارگردان «پریناز» درباره شرایط اکران فیلم گفت: «نمی‌توان سه سانس نمایش یک فیلم را اکران نامید. در واقع این یک نوع نمایش فیلم برای افراد خاص است. اکران در گروه هنر و تجربه فقط باعث آشنایی افراد خاص با فیلم می‌شود. اکران گستردگی خودش را دارد و با این شرایط افرادی که فیلم‌هایی مثل «پریناز» را می‌توانند ببینند درصد کمی از مخاطبات را تشکیل می‌دهند. طبیعتا هیچ فیلمسازی این نوع اکران را دوست ندارد.»

او در ادامه درباره ساخت فیلم جدید گفت: «خیلی دوست داشتم که هر سال فیلمی برای نمایش داشته باشم، اما «پریناز» سرنوشت زندگی مرا عوض کرد. من می‌توانستم سالی یک فیلم بسازم و عدم اکران «پریناز» مرا از قافله فیلمسازی عقب انداخت. هر جا در مورد فیلمسازی صحبت می‌شود به جوانان فیلمساز توصیه می‌کنم که سراغ موضوعات این چنینی و قصه‌هایی که فکر می‌کنند باعث توقیف فیلم آنها می‌شود، نروند زیرا توقیف فیلمشان سرنوشتشان را تغییر خواهد داد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب واقعا عقب افتادی چون خوش رقصیت برا صهیونیست ها دیر جواب داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج