۶۱۲۱۱۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

روپیه تقلبی کار دست دلال ایرانی داد

مردی که بین تجار ایرانی و خارجی دلالی می‌کرد، به اتهام فروش صد هزار روپیه تقلبی به صراف، پای میز محاکمه ایستاد.

روزنامه شرق: مردی که بین تجار ایرانی و خارجی دلالی می‌کرد، به اتهام فروش صد هزار روپیه تقلبی به صراف، پای میز محاکمه ایستاد.
رسیدگی به این پرونده از اواخر سال ٩٤ و در پی شکایت یک صرافی در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مرد با مراجعه به اداره پلیس گفت: مدت‌هاست در خیابان فردوسی یک مغازه صرافی دارم. یک ماه پیش، مردی برای فروش صد هزار روپیه به مغازه من آمد و با دادن صد هزار روپیه پول نقد از من گرفت. مدتی پیش این روپیه‌ها را فروختم؛ اما کسی که آنها را از من خریده بود، به مغازه‌‌ام آمد و گفت روپیه‌ها تقلبی هستند.
ابتدا باور نکردم؛ چون ظاهرشان این را نشان نمی‌داد. تا اینکه آنها را به یک کارشناس نشان دادم و متوجه شدم روپیه‌ها تقلبی هستند. این مرد در ادامه گفت: از این مرد شکایت دارم. او نه‌تنها از من کلاهبرداری کرده است، بلکه با این کار اعتبار من را نیز در بازار زیر سؤال برده. به دنبال شکایت این مرد، تحقیقات در این زمینه آغاز شد و روپیه‌ها برای بررسی در اختیار کارشناسان قرار گرفتند. وقتی کارشناس‌ها قلابی‌بودن روپیه‌ها را تأیید کردند، تلاش برای ردیابی عامل فروش روپیه‌های قلابی آغاز شد و کارآگاهان با مشخصاتی که این صراف در اختیار آنها قرار داده بود، مهدی ٤٠ساله را بازداشت کردند.
او در بازجویی‌‌ها با ابراز بی‌اطلاعی از تقلبی‌بودن روپیه‌ها، به پلیس گفت مدتی پیش یک تاجر ایرانی که در ترکیه زندگی می‌کند، روپیه‌ها را به‌جای طلبی که از او داشت، برایش فرستاده است. به‌این‌ترتیب، با شکایت این صراف و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواست علیه مهدی صادر و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور یک مستشار قرار گرفت. در این جلسه که شاکی حضور نداشت، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد؛ سپس مهدی برای ارائه دفاعیات پای میز محاکمه ایستاد و گفت: من مدرس زبان انگلیسی هستم و به دلیل اینکه به زبان انگلیسی تسلط دارم، بین تجار ایرانی و خارجی واسطه‌گری می‌کنم.
مدتی پیش بابت دلالی بین یکی از تجار ایرانی و یک شرکت روسی برای صادرات میوه، قرار بود مبلغ صد میلیون تومان پول بگیرم. بعد از پایان معامله، شرکت ایرانی که در ترکیه است، صد هزار روپیه را برایم فرستاد و من آن را برای فروش به مرد صراف دادم. از تقلبی‌بودن روپیه‌ها بی‌اطلاع هستم. زمانی متوجه تقلبی‌بودن روپیه‌ها شدم که پلیس سراغم آمد و گفت مرد صرافی که روپیه‌ها را به او فروخته‌ام، به دلیل تقلبی‌بودن آنها از من شکایت کرده است.
من خودم هم از مرد تاجری که این روپیه‌ها را به‌جای صد میلیون تومانی که قرار بود به من بدهد، داده است، شکایت دارم. این مرد در کشور ترکیه زندگی می‌کند و نمی‌دانم چطور می‌توانم پول‌هایم را از او بگیرم. با پایان گفته‌های این مرد، قضات ادامه این جلسه را برای تکمیل تحقیقات و احضار مرد صراف به دادگاه، به روزهای آینده موکول کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      عجب...این جور کارهای که اتفاق میافته واقعا برای کسی که گرفتار میشه خیلی سخته.ان شالله مشکلش حل شه البته اگر راست بگه

    • بدون نام

      ماکجاوروپیه کجاحتی شکلش هم نمیدونیم چطوریه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج