adexo3
۶۱۲۴۰۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هاروی واینستاین از کمپانی خودش اخراج شد

هاروی واینستاین که این روزها به دلیل علنی شدن پرونده رسوایی‌های اخلاقی به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شده است، از کمپانی مستقل فیلمسازی که خودش یکی از بنیانگذارانش بوده اخراج شد.

آی ‌سینما: هاروی واینستاین که این روزها به دلیل علنی شدن پرونده رسوایی‌های اخلاقی به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شده است، از کمپانی مستقل فیلمسازی که خودش یکی از بنیانگذارانش بوده اخراج شد. در شرایطی که آینده این چهره بانفوذ در هالیوود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته، هیات مدیره «واینستاین کمپانی» رای به اخراج واینستاین از این استودیوی سینمایی داده‌اند.

در بیانیه‌ای که از سوی این کمپانی منتشر شده، باب واینستاین برادر واینستاین و دیوید گلسر مدیر اجرایی این استودیو موقتا مدیریت امور را به دست گرفته‌اند. گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر رسوایی‌های جنسی و اخلاقی واینستاین در طول چند دهه گذشته، شهرت و اعتبار این تهیه‌کننده باسابقه سینما را بر باد داد. پیشینه اتهامات مطرح شده علیه این چهره سرشناس هالیوود به زمان ریاستش در استودیوی مستقل میرامکس بر می‌گردد که آن موقع در انحصار کمپانی والت دیزنی بود.

«ورایتی» به نقل از منبعی آگاه نوشته واینستاین حاضر به استعفا نشده و هیچ‌گونه توافق مالی نیز در این زمینه صورت نگرفته است. از آنجایی که واینستاین شخصا حاضر به ترک کمپانی نشده، هیات مدیره با تشکیل جلسه‌ای اضطرای در تعطیلات آخر هفته حکم اخراج او را امضا کرده‌اند. حدود ۲۰ درصد از اختیارات این کمپانی مستقل متعلق به واینستاین بوده است.

هر چه بحران رسوایی‌های وایسنتاین در فضای رسانه عمیق‌تر شد، او متحدانش را بیش از پیش از دست داد. شنبه گذشته، لیزا بلوم وکیل مدافع و لنی دیویس مشاور واینستاین همزمان استعفای‌شان را اعلام کردند. حدود یک سوم سرمایه‌گذاران مرد این کمپانی از جمله مارک لاسری و درک زیف میلیاردرهای امریکایی جدایی خودشان را رسما اعلام کردند.

طی این مدت، واینستاین بیکار ننشست و مدام به اتهامات مطرح شده واکنش‌های تند و تیز نشان داد تا جایی‌که کارشناسان او اظهارات او را «کذب و ساختگی» خواندند و از او به عنوان شخصیتی «خودشیفته» نام بردند. واینستاین تاکید کرده هر طور شده این بحران را تاب می‌آورد و دوباره به عنوان یکی از مهره‌های اصلی هالیوود فعالیت حرفه‌ایش را از سر می‌گیرد.

واینستاین در برابر این اتهامات تنهاست و هیچ یک از چهره‌های هالیوود حامی او نیست. اخیرا ست روگن، لینا دانهام، بری لارسن و جود اپاتو ضمن محکوم کردن واینستاین، به حمایت از قربانیان پرونده رسوایی‌های اخلاقی او برخاسته‌اند.

واینستاین یکی از وزنه‌های سنگین سینمای مستقل در چند دهه اخیر به شمار می‌رود. او فیلم‌های هنری همچون «سینما پارادیزو» و «گریه‌بازی» را برای تماشای توده مردم به سالن‌های سینما آورد و باعث شد فیلم‌هایی مانند «پالپ فیکشن» و «شکسپیر عاشق» نه تنها با اقبال تجاری روبرو شوند بلکه در فصل جوایز نیز به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج