۶۱۳۳۲۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مانور کازان، برخلاف میل کی‌روش!

بدون هیچ تردیدی جام‌جهانی فوتبال روسیه که از تاریخ ٢٤ خرداد تا ٢٤ تیرماه ١٣٩٧ در این کشور برگزار خواهد شد، بزرگترین، جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین اتفاق ورزشی خواهد بود که توجه گردشگر‌ها، مردم کشورهای حاضر در جام‌جهانی،‌ فعالان دنیای تجارت، فرهنگ، ورزش و... را از نقاط مختلف جهان به خود جلب می‌کند.

شهروند: بدون هیچ تردیدی جام‌جهانی فوتبال روسیه که از تاریخ ٢٤ خرداد تا ٢٤ تیرماه ١٣٩٧ در این کشور برگزار خواهد شد، بزرگترین، جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین اتفاق ورزشی خواهد بود که توجه گردشگر‌ها، مردم کشورهای حاضر در جام‌جهانی،‌ فعالان دنیای تجارت، فرهنگ، ورزش و... را از نقاط مختلف جهان به خود جلب می‌کند. روسیه از زمانی که رسما به‌عنوان میزبان جام‌جهانی انتخاب شد،‌ ١١ شهر را برای میزبانی مسابقات مختلف جام‌جهانی انتخاب کرد و پروژه ساخت‌وساز ورزشگاه و آماده‌سازی شهرها برای میزبانی را در دستور کار خود قرار داد که تا به امروز بیش از ٨٠‌درصد پروژه سخت‌افزاری و ساخت‌وسازها در شهرها و استادیوم‌ها به پایان رسیده و نهایتا تا سه ماه آینده این کشور به‌صورت صددرصد برای میزبانی جام‌جهانی اعلام آمادگی خواهد کرد. روس‌ها البته چندی قبل با میزبانی مسابقات جام کنفدراسیون‌ها که یک محک جدی برای آنها بود،‌ آمادگی خود را به همه نشان دادند و البته با برطرف کردن نواقص مختلف، تسریع مراحل ساخت‌وساز، تجهیز شهرهای میزبان و ورزشگاه‌ها،‌ خیال فدراسیون جهانی فوتبال را بابت میزبانی خود راحت کردند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که امکانات یکی از شهرهای روسیه باب میل کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی ایران نبوده است و به همین دلیل باعث شده تلاش‌ها برای انتخاب محل کمپ تیم‌ملی ایران ادامه داشته باشد.

مسافران ایرانی هم باید مورد توجه باشند

کارلوس کی‌روش درست از همان زمانی که صعود تیم‌ملی ایران به جام‌جهانی قطعی شد،‌ خودش و همکارانش بارها‌وبارها با سفر به روسیه شرایط را برای برپاکردن کمپ تیم‌ملی مورد بررسی قرار داده‌‌اند. ابتدا قرار بود مسکو محل برگزاری کمپ تیم‌ملی باشد اما به دلایلی این اتفاق عملی نشد. چند وقت قبل هم اعضای کادرفنی ایران سه‌بار از امکانات و شرایط شهر کازان برای انتخاب کمپ بازدید کردند که درنهایت اعلام شد این شهر مورد توجه کی‌روش قرار گرفته است. نکته قابل توجه درباره کمپ محل برگزاری اردوهای تیم‌ملی اما نزدیکی و همسایگی کشور میزبان جام‌جهانی با ایران است که به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود با توجه به برداشتن قانون ویزا بین دو کشور،‌ تماشاگران بسیار زیادی برای حمایت از تیم‌ملی در زمان جام‌جهانی به روسیه بروند. به همین ترتیب ایران در این شهر باید کمپی را انتخاب کند که برای رفت‌وآمد بین شهرها مشکلی برای تماشاگران هم به وجود نیاید.

بزرگی روسیه و سفرهای طولانی

روسیه بزرگترین کشور جهان است و به همین دلیل فاصله شهر‌های میزبان مسابقات از هم زیاد است. همین مسأله روی انتخاب محل کمپ تمرینی شاگردان کی‌روش هم تاثیرگذار است. به هر صورت تیم‌ملی باید شهری را برای برگزاری کمپ‌ها انتخاب کند که با محل برگزاری مسابقات در جام‌جهانی فاصله زیادی نداشته باشد. نکته قابل‌تامل دیگر اینجاست که هنوز به دلیل عدم برگزاری قرعه‌کشی جام‌جهانی مشخص نیست سه بازی تیم کی‌روش در کدام ورزشگاه‌های روسیه برگزار خواهد شد و همین مسأله کار را برای انتخاب کمپ تمرینی تا حدودی با مشکل مواجه کرده است. به‌طور مثال الان ممکن است کی‌روش کمپی را انتخاب کند که با محل برگزاری بازی‌های تیم‌ملی فاصله زیادی داشته باشد. به این ترتیب سفرهای طولانی روی کار تیم او تأثیر منفی خواهد گذاشت.

کازان یکی از بهترین شهرها

بازی تیم‌ملی ایران با روسیه در شرایطی در شهر کازان برگزار شد و با نتیجه تساوی ١-١ به پایان رسید که شواهد و قراین نشان می‌دهد روس‌ها به تمام معنا در این شهر آماده میزبانی از جام‌جهانی هستند. انتشار تصاویر مختلف از روز میزبانی این بازی هم نشان می‌دهد که روسیه به این مسابقه و بازی قبلی‌اش مقابل کره‌جنوبی به چشم یک بازی رسمی از مسابقات جام‌جهانی نگاه کرد و همه‌چیز در بهترین شرایط ممکن قرار داشت. از نحوه بلیت‌فروشی تا ساماندهی دو تیم در شهر، ورود و خروج هواداران در ورزشگاه، مراسم قبل و بعد از مسابقات، کنفرانس‌های خبری، همه و همه با استانداردهای رسمی مورد نظر فیفا برای جام‌جهانی برگزار شد. با این حال در شرایطی که همه منتظر بودند فدراسیون فوتبال به‌صورت رسمی شهر کازان را برای برگزاری کمپ آماده‌سازی انتخاب کند،‌ این اتفاق با اعلام رسمی کی‌روش رخ نداد.

توضیح کی‌روش

کارلوس کی‌روش اخیرا با تیم‌ملی به ایران برنگشت و با ماندن در روسیه درحال بررسی شرایط سایر کمپ‌ها و مذاکره برای عقد قرارداد نهایی است. او درباره علت منتفی شدن حضور ایران در کازان هم گفت: «می‌خواستیم کازان را به‌عنوان محلی جهت آماده‌سازی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه مورد آزمایش قرار دهیم. کازان انتخاب اول ما بود و خوشبختانه امکانات مناسبی داشت. متاسفانه به دلیل مسائلی که در اختیار ما نیست، نمی‌توانیم در زمان جام‌جهانی در کازان باشیم. باید محل دیگری را برای کمپ ایران در جام‌جهانی انتخاب کنیم.» البته کی‌روش درباره جزییات این تصمیم شفاف‌سازی لازم را انجام نداده اما حالا همه منتظر نتیجه بررسی‌های او در روسیه برای انتخاب کمپ هستند.

تیم کی‌روش در سید سوم جام‌جهانی

بعد از مشخص‌شدن نام اکثر تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی ٢٠١٨، گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون سیدبندی تیم‌ها در قرعه‌کشی این مسابقات انجام شده اما به ‌نظر می‌رسد همه چیز دوشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد.

سقوط ٩ پله‌ای ایران

طبق پیش‌بینی برخی از سایت‌های معتبر ورزشی ازجمله ساکرنت و ESPN‌ تیم‌ملی ایران در رده‌بندی فیفا که ٢٤مهرماه انجام می‌شود، سقوطی ٩ پله‌ای خواهد داشت. طبق این پیش‌بینی تیم‌ملی ایران به دلیل نداشتن بازی رسمی و انجام دو بازی دوستانه (درحالی که اکثر تیم‌های جهان درگیر مسابقات رسمی بوده‌اند) در رده‌بندی ٩ پله سقوط می‌کند و در رده سی‌و‌چهارم جهان قرار می‌گیرد.

٨ سرگروه جام‌جهانی

قرعه‌کشی جام‌‌جهانی ٢٠١٨ روز ١٠ آذرماه در مسکو برگزار می‌شود و طبق اعلام فیفا رنکینگ ١٦ اکتبر (٢٤مهرماه) ملاک سیدبندی تیم‌ها خواهد بود. براین اساس و طبق پیش‌بینی سایت‌های معتبر از رنکینگ تیم‌ها در ماه اکتبر، تیم‌های آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان و فرانسه به‌عنوان ٧ تیم برتر رنکینگ در کنار روسیه میزبان در سید یک قرار می‌گیرند و سرگروه خواهند بود. عجیب‌تر این‌که تیم‌های مطرحی چون اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، سوییس، کلمبیا، مکزیک، پرو و اروگوئه در سید ٢ قرار می‌گیرند و احتمال هم‌گروهی ٢ تیم مطرح که در سیدهای یک و دو قرار دارند، زیاد است.

مردان کی‌روش در سید سوم؟

شاید تا زمانی که تکلیف تمام تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی مشخص نشود، نتوان درباره جایگاه ایران در سیدبندی قرعه‌کشی جام‌جهانی نظر قطعی داد. با این حال، حتی بعد از سقوط ٩ پله‌ای تیم کی‌روش در رنکینگ فیفا به نظر می‌رسد باز هم ایران در سید سوم قرار بگیرد. طبق پیش‌بینی خیلی از رسانه‌های معتبر جهان ازجمله روزنامه مارکای اسپانیا، ایران در هر شرایط در سید سوم قرار می‌گیرد. این درحالی است که سایر تیم‌های آسیایی در سید چهارم قرار دارند و قطعی‌بودن هم‌گروه‌نشدن آسیایی‌ها کار را برای قرعه‌کشی پیچیده‌تر می‌کند. طبق قوانین اعلام‌شده تیم‌های یک قاره در یک گروه قرار نمی‌گیرند و تنها از قاره اروپا ٢ تیم می‌توانند در یک گروه حضور داشته باشند. در دوره‌های گذشته تیم‌های یک قاره بدون توجه به رنکینگ فیفا در یک سید قرار می‌گرفتند تا قرعه‌کشی ساده‌تر انجام شود اما سیدبندی براساس رنکینگ کار را برای قرعه‌کشی و قوانینی که در آن لحاظ می‌شود، پیچیده‌تر خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج