۶۱۳۵۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رئیس سازمان سینمایی: مدیریت ما دهه شصتی نیست

محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی دیشب در برنامه «چشم شب روشن» شبکه چهار درباره وضعیت سینما در کشور،‌ جشنواره‌های داخلی و خارجی و لزوم برنامه‌ریزی صحبت کرد.

محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی دیشب در برنامه «چشم شب روشن» شبکه چهار درباره وضعیت سینما در کشور،‌ جشنواره‌های داخلی و خارجی و لزوم برنامه‌ریزی صحبت کرد. او این برداشت را که مدیرانی مانند او می‌خواهند ماننده دهه ۱۳۶۰ رفتار کنند، رد کرد و از ریزش مخاطب سینما انتقاد کرد.
رئیس سازمان سینمایی: مدیریت ما دهه شصتی نیست

حیدریان در پاسخ به سوال اکبر نبوی مجری برنامه درباره پیاده شدن احتمال مل دهه ۶۰ در سینمای امروز گفت: «حتما کسانی که اعتقاد به این موضوع دارند که امروز مانند دهه ۶۰ قرار است رفتار کنیم، شوخی می‌کنند. تنها نقطه مشترک سینمای دهه ۶۰ با اکنون این است که هر اتفاقی که در حوزه فرهنگ و هنر می‌افتد به دلیل پیچیدگی، گستردگی و فراوانی عوامل دخیل در آن، به برنامه‌ریزی احتیاج دارد. فرهنگ بیش از هر حوزه دیگری به برنامه‌ریزی نیاز دارد و این موضوع را ما چه آن زمان و جه امروز می‌دانیم و به همین دلیل برای آنکه بتوانیم جهانی شویم باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب در بازار تصویر دنیا حضور موثر پیدا کنیم.»

حیدریان که در دهه ۶۰ مدیر نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد بود و در کنار فخرالدین انوار و سیدمحمد بهشتی به مدت یک دهه مدیریت سینمای ایران را بر عهده داشت، در ادامه توضیح داد: «در دهه ۶۰ ما به این احتیاج داشتیم برای برنامه‌ریزی و دستیابی به این اهداف مراحلی مانند استقرار، ارتقا کمی و ارتقا کیفی طراحی کنیم که طبیعتاً از ضعف‌ها و ناکامی‌هایی برخوردار بود که در طول سال‌ها آنها را اصلاح کردیم و در حال حاضر نیز حیاتی‌ترین عامل برای برنامه‌ریزی، این است که آن را جامع ببنیم و در غیر این صورت، موفق نخواهد بود و به‌سرعت و صحت هم پیش نخواهد رفت.»

ده درصداز جامعه مخاطب سینما هستند

حیدریان همچنین با تاکید بر اینکه سینمای ایران به سرعت باید در گونه‌ها بازسازی شود گفت: «به دلیل فقر در موضوع و ژانر نمی‌توان به سینمای جهانی برسیم و متأسفانه زیر ۱۰ درصد افراد، مخاطب فیلم‌های فعلی روی پرده هستند. با توجه به ساخت فیلم‌ها در ژانرهای یکسان و قدرت انتخاب مخاطبان، ریزش مخاطب خواهیم داشت چرا که مردم عهد نکردند تا فقط این فیلم‌ها را ببینند که این مخالف نیاز فرهنگی مردم است و ما باید با بازسازی گونه‌ها و ژانرهای مختلف سینما، از این اتفاق جلوگیری کنیم.»

فیلم خارجی اگر مزاحم نباشد، مخالف نیستیم

او درباره دیگر ایده مطرح شده این روزها رباره نمایش فیلم‌های خارجی هم نظر خود را اعلام کرد: «فیلم خارجی از جمله عواملی هستند که اجازه روبرویی و مواجهه بی‌واسطه بیننده با فیلم و فضایی را که به خاطر آن سینما مؤثر می‌شود می‌دهد و همچنین به سایر شیوه‌های پخش یا ارائه فیلم، برتری پیدا می‌کند و ما اگر این امکان را در اختیار تهیه‌کننده نگذاریم مخاطبان را از آشنایی با آخرین تکنولوژی های سینما محروم کردیم. ما برای هدف خاص بی‌آنکه مزاحمتی برای فیلم‌ساز ما باشد، ما می‌توانیم آثار خارجی را به نمایش بگذاریم.»

امسال ۲۲ فیلم در جشنواره داریم

رئیس سازمان سینمایی در بخش پایانی صحبت‌های خود بر نیاز جشنواره ملی فیلم فجر به داشتن هویت مشخص تاکید کرد و گفت: «جشنواره باید صاحب هویت شود و این بخش در جشنواره ملی باید تقویت شود.جشنواره‌ای که کارکرد ملی بهتری داشته باشد و خطوطی را برای آینده سینما ترسیم کند. همچنین بخش جشن آن در حال غالب شدن است و قطعاً یکی از اصلی‌ترین جشن‌های انقلابی است و امسال باشکوه‌تر خواهد شد. یکی از اتفاقاتی که امسال افتاده، این است که امسال ۲۲ فیلم داریم و این جزوی از تغییرات خواهد بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج