۶۱۸۸۲۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

محسن هاشمی: زبان برنده شمشیر، پایدار نیست

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در آغاز جلسه علنی امروز با گرامیداشت سالروز ولادت امام محمد باقر علیه السلام گفت: دوران حیات ایشان یکی از دشوارترین دوره های تاریخ شیعه بوده است.

انتخاب: محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در آغاز جلسه علنی امروز با گرامیداشت سالروز ولادت امام محمد باقر علیه السلام گفت: دوران حیات ایشان یکی از دشوارترین دوره های تاریخ شیعه بوده است.

او افزود:امام محمدباقر در واقعه کربلا خردسال بودند و در دوره امامت، امام سجاد علیه السلام ، و فشارهای شدید حکومت بنی امیه به ترویج معارف اهل بیت می پرداختند و سپس که دوران امامت ایشان با شهادت پدربزرگوارشان آغاز شد.

هاشمی گفت: در این دوره که حکومت بنی امیه رو به زوال بود، تمایل به قیام مسلحانه در میان شیعیان افزایش یافت اما امام باقر همچون پدرش بر تبیین معارف و رشد آگاهی مردم همت گماشت و در برابر اصرارهای برادرش زید بن علی مبنی بر مبارزه مسلحانه موافقت نکرد و قیام زید نیز با شهادت وی ویارانش شکست خورد واین اقدام نافرجام منشا اختلاف وفرقه سازی در شیعه گردید.

او ادامه داد: درس حدود بیست سال امامت امام باقرعلیه السلام برای امروز ما، اتکا به قدرت برتر اسلام اصیل در منطق و استفاده از عقلانیت وترویج وتبیین معارف فکری است.

رییس شورای شهر تهران گفت: زبان برنده شمشیر وخشونت، حتی اگر برنده هم باشد پایدار نیست و زبان منطق وعقلانیت حتی اگر سرکوب هم گردد در درازمدت پیروز خواهد بود، همانگونه که امروز دیدگاهها ونظرات امام باقر وفرزندان ایشان امام صادق حتی در میان اهل سنت نیز جایگاهی بلند ومعتبر دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ول کنید اون که باباتون بود چکارکرد که شماچکارکنید به دادمردم برسید چی می خواهید شماخاندان هاشمی ازخزانه وجون مردم برو دیگه بس دیگه اینقد دارید

    • بدون نام

      جناب رئیس محسن با دشمن قداره کش آمریکا که خالق داعش جهنمی بود بجز با زبان شمشیر صحبت کردن زهی ساده اندیشی است همانطور که دولت امید با همین تفکر شما برجام ساختند و اکنون 5 سال است عمر و سرمایه های هسته ای مملکت را بر باد فنا دادند و تحریمی هم برداشته نشد و ابطال برجام وادامه تحریم ها هم در دست اقدام است . اما بر عکس تفکرات سازشکارانه شما نظامیان ما گفتند آمریکا زبان سلاح را بهتر میفهمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج