۶۱۹۵۰۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

هوش مصنوعی گوگل در بازی «گو» رقیب ندارد!

پروژه DeepMind گوگل با هدف آموزش ماشینی بازی هایی مثل «گو» به سیستم های هوش مصنوعی دیگر توسعه یافته است. گوگل به تازگی اعلام کرد هوش مصنوعی جدیدش به نام «آلفا گو زیرو» توانسته نسخه قبلی خود را که در نوع خود بی‌نظیر بود، شکست دهد!

وب سایت کلیک: پروژه DeepMind گوگل با هدف آموزش ماشینی بازی هایی مثل «گو» به سیستم های هوش مصنوعی دیگر توسعه یافته است. گوگل به تازگی اعلام کرد هوش مصنوعی جدیدش به نام «آلفا گو زیرو» توانسته نسخه قبلی خود را که در نوع خود بی‌نظیر بود، شکست دهد!
هوش مصنوعی گوگل در بازی «گو» رقیب ندارد!

آلفا گو (Alpha Go)، کامپیوتر گوگل که موفق شد بزرگترین بازیکن انسانی بازی گو را شکست دهد، اخیراً به نسخه‌ای از خودش که هیچ وقت توسط انسان‌ها مورد آموزش قرار نگرفته باخته است.

گوگل در زمینه یادگیری ماشینی با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است. پروژه AutoML این شرکت با دستیابی به توانایی کپی کردن از خودش همه را حیرت‌زده کرده است و حالا پروژه DeepMind گوگل هم قادر است تا بهتر از انسان‌ها به خودش آموزش دهد!

پروژه DeepMind گوگل شامل دستگاهی است که هر دو نسخه آلفا گو و همتای تکامل یافته آن آلفا گو زیرو (Zero) را در بر گرفته است.

آلفا گو اصلی که اطلاعات مربوط به هزاران بازی گو در آن وارد شده است با ۴۸ پردازنده هوش مصنوعی در نوع خودش هیولایی به حساب می‌آید. این ماشین با درک قابل قبولی از بازی به وجود آمد. در طول زمان و تحت رهبری انسان‌ها، دستگاه شروع به یادگیری بازی و استراتژی‌های یکتای آن کرد.

در نهایت پیشرفت آلفا گو به جایی رسید که توانست بزرگترین بازیکن انسانی بازی گو را شکست دهد و از چنان بازی سختی سربلند بیرون بیاید که انگار شطرنج بازی قهار مانند استاد بازی چکرز بوده است!

با این حال مسئولان گوگل به این نتیجه رسیدند که بهترین بودن کافی نیست؛ بنابراین آلفا گو را کامل‌تر کردند و آلفا گو زیرو را به وجود آوردند. این دستگاه تنها در عرض ۴۰ روز توانست آلفا گو را در بازی خودش شکست دهد.

هوش مصنوعی گوگل در بازی «گو» رقیب ندارد!

اما بخش عجیب ماجرا این است که آلفا گو زیرو، فقط چهار پردازنده هوش مصنوعی دارد و تنها داده‌ای که دریافت کرده قوانین بازی بوده است. هیچکس نحوه بازی یا اطلاعات مربوط به چند هزار مسابقه را به این دستگاه نداده است.

به گفته وبلاگ گوگل، این تکنیک از نسخه‌های قبلی آلفاگو قوی‌تر است چرا که در بند دانش‌های محدود انسانی نیست. در عوض این دستگاه می‌تواند بازی را از بزرگترین بازیکن جهان یعنی خود آلفاگو بیاموزد.

اکنون این هوش مصنوعی با هر بازی از طریق مسابقه دادن با خودش مهارت بیشتری کسب می‌کند. بعد از انجام میلیون‌ها مسابقه، استراتژی این دستگاه فراتر از توانایی‌های انسانی، به حدی رسیده است که لغزش‌ناپذیر به حساب می‌آید. این دستگاه‌ها، هر دو بازی را در سطحی انجام می‌دهند که این سطح به عنوان سطح ابر انسانی در نظر گرفته می‌شود.

سرعت حرکت AutoML و DeepMind گوگل از مرحله خودآموزی به مراحل بعدی، شگفت‌آور و در عین حال ترسناک است.

اگر هوش مصنوعی می‌خواهد به وعده‌اش در قبال بشریت وفا کند، باید بار مشکلات را از دوش ما بردارد و ذهن ما را برای حل مشکلات منحصر به فرد انسانی آزاد سازد. در کمتر از یک ماه دیگر قرار است نسخه‌ای از DeepMind که قادر به خودآموزی است فعال شود و برای دستیابی به این هدف یکی از مشکلات بشری را به نحوی بهتر برطرف کند.

همان طور که ساندار پیچای (Sundar Pichai) گفته بود، دیگر زمان آن رسیده است که گوگل را به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی بپذیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج