۶۲۰۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سیاست ترامپ بر اساس یک کاریکاتور است

ترامپ از کمک ایران به القاعده، طالبان، حزب الله، حماس و دیگر شبکه های تروریستی انتقاد کرد. وی گفت: "من در مقام رئیس جمهور آمریکا، می توانم قرارداد را هر زمان که بخواهم به هم بزنم." پیام ترامپ از این صحبت ها این بود که می خواهد برجام سقوط کند، پیامی که براساس یک دیدگاه کاریکاتورگونه از کشور ایران بنا شده بود.

دیپلماسی ایرانی: زمانی که ترامپ روز ۶ اکتبر تصمیم خود مبنی بر عدم تأیید برجام (قرارداد هسته ای ایران) را اعلام کرد، اساس صحبت هایش را لیست بلند بالای بحران هایی که تا کنون ایران ایجاد کرده است گذاشت: از جمله: حادثه گروگان گیری سال ۱۹۷۹ و ایجاد مزاحمت برای کشتی های آمریکایی و تهدید کشتیرانی آزاد در خلیج عربی (فارس) و دریای سرخ. تغییر نام آگاهانه خلیج فارس، مانند سیلی به گوش تمام ایرانیان بود.

ترامپ از کمک ایران به القاعده، طالبان، حزب الله، حماس و دیگر شبکه های تروریستی انتقاد کرد. وی گفت: "این رژیم پس از حملات ۱۱ سپتامبر، به تروریست های سطح بالا از جمله پسر اسامه بن لادن، پناه داد." برای حسن ختام خطابه خود نیز مانند یک قلدر دبیرستانی در جمع متحدان سیاسی که شاید با او هم عقیده نباشند، با افتخار گفت: "من در مقام رئیس جمهور آمریکا، می توانم قرارداد را هر زمان که بخواهم به هم بزنم." پیام ترامپ از این صحبت ها این بود که می خواهد برجام سقوط کند، پیامی که براساس یک دیدگاه کاریکاتورگونه از کشور ایران بنا شده بود.

اما ایران اکنون، مانند سابق نیست. بسیاری از انقلابیون سالها پیش ایران دیگر در قدرت نیستند، یرخی دیگر نیز خسته شده یا حتی عمرشان به سر رسیده است. اگر کسی هم امروز پرچم آمریکا را آتش بزند، به دلیل جلب توجه سیاسی این کار را انجام می دهد. همچنین شعار "مرگ بر آمریکا" که ترامپ از آن یاد کرد، معمولا در غرب اشتباه فهمیده می شود و منظور "مرگ آمریکا" نیست بلکه سقوط دولت آن است.

ترامپ ایران را با گروه های مورد نفرت جهانی، القاعده و طالبان که دشمن ایران هستند، برابر می داند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خصوص حمایت خود از حماس و حزب الله هیچ گونه پنهان کاری انجام نداده است و حمایت اش بیشتر جنبه استراتژی حفاظت از امنیت ملی دارد .

شور و شوق و امیدواری که ایرانیان در انتخاب و انتخاب مجدد روحانی و گرفتن جشن برای عقد قرارداد هسته ای ایران از سوی جواد ظریف، وزیر امور خارجه، از خود نشان دادند، به ناامیدی تبدیل شد. ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ابتدا با جوانان ایرانی و به طور کلی شهروندان ایران، ابراز هم دردی کرد، و آنها را " قربانیان طولانی مدت رهبران ایران" خواند. اما با فرمان منع سفر به آمریکا، و به ویژه نسخه ویرایش شده آن که در شرف به اجرا در آمدن است، مشخص شد این حرفها توخالی بود.

آنچه ترامپ یا نمی داند یا نمی خواهد بداند این است که آنها دوست ندارند رئیس جمهور آمریکا، دولتی را که چند ماه پیش برای انتخاب کردن آن، ساعتها در صف ایستادند را زیر سوال برده و شیطان صفت بخواند.

زمانی که ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر حمایت از تروریسم محکوم کرده، و علیه فرماندهان، نمایندگان و و وابستگان آنها تحریم وضع می کند، و برای تمام طرف هایی که با آن تجارت آگاهانه یا ناآگاهانه دارند، جریمه تعیین می کند، به این معنی است که نگاهی کارتون وار به خاور میانه دارد و اهل سنت، شیعه، مسیحی، عرب، فارس، ترک، حکومت تروریستی، قانونی و غیره را یکی می داند و تمایزی میان هیچ کدام قائل نیست.

ترامپ که خود قدرت و جذابیت ملی گرایی را درک می کند و معتقد به استثنایی بودن آمریکای ۳۰۰ ساله است، به نظر نمی تواند متوجه ملی گرایی عمیق ایرانیانی که قدمت کشورشان در حال نزدیک شدن به ۳۰۰۰ سال است، شود. اغلب، در گذشته، ایرانیان برای بسیاری از مشکلات خود، دولت یا نظام سیاسی خود را سرزنش می کردند، اما امروز ایالات متحده را متهم می کنند.

این صحبت ها، تغییری در رفتار ایرانیان به وجود نخواهد آورد، و موشکهای بالستیک را حذف نخواهد کرد؛ اما این مسئله خطر گسترش سلاح های هسته ای در منطقه را بیشتر می کند و به متحدان و مخالفان نیز نشان می دهد که مذاکره کنندگان آمریکایی به کسی اعتماد ندارند و معتقد رفتارهای سختگیرانه علیه ایران هستند. این کار، مردم ایران را تبدیل به ضد آمریکایی ترین جمعیت جهان می کند.

منبع : واشنگتن پست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از اولشم ضد امریکا بودیم .کارهای امریکا کلا به ضرر ماست .امریکا هر چه زودتر خاور میانه را ترک کنه .امریکا دیگه کشور خودشو نمیتونه اداره کنه چه برسه رهبری دنیا مرگ بر امریکا شیطان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج