۶۲۰۷۴۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

پایان قربان صدقه وکلا توسط وزرا!

تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات مالی غیرمجاز، لزوم تدبیر فوری برای کاهش هزینه های اعزام زوار اربعین و علت اخراج حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای شرکتی بانک صادرات از مهم ترین محورهای تذکرهای کتبی و شفاهی روز چهارشنبه نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی بود.

خبرگزاری ایرنا: تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات مالی غیرمجاز، لزوم تدبیر فوری برای کاهش هزینه های اعزام زوار اربعین و علت اخراج حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای شرکتی بانک صادرات از مهم ترین محورهای تذکرهای کتبی و شفاهی روز چهارشنبه نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی بود.

ضیا الله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: دولت و هیات وزیران در انتصاب افراد دقت بیشتری داشته باشند و با نهادهای نظارتی همکاری جدی کنند.
وی افزود: مردم روی سفرهای مسوولان دولتی حساس هستند که در این سفرها نباید هزینه های آنچنانی به بیت المال تحمیل شود.
سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس نیز در تذکری شفاهی به رییس جمهوری در خصوص مشکلات موسسات مالی و اعتباری از جمله کاسپین تذکر داد.
وی در تذکری خطاب به وزیر کشور خواستار توجه به ایمنی خطوط مترو به ویژه خط هفت مترو تهران شد.
محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم گفت: در مورد بحث ارتقا قانون هیات علمی در دانشگاه ‌ها به وزیر پیشنهادی علوم تذکر می ‌دهم در فرآیند ارتقا بخشنامه، قوانین موجود را مد نظر قرار دهد و نگرش های سلیقه ‌ای قابل قبول نیست.
وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی، پرونده ‌های هیات علمی ارتقا را به سازمان مرکزی می ‌فرستند که انتظار داریم تا تفویض وظایف هیات ممیزه را به استان ها بسپارید.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور با 700 نفر عضو هیات علمی که در سال های گذشته و با روند قانونی جذب شده‌ اند و حداکثر 10 سال یا بیشتر هم سابقه داشته‌ و قبلا هم دستیار آموزشی و دارای شغل دولتی بوده ‌اند،بیش از سه سال است که در روند تبدیل وضعیت با مشکل مواجه شوند و جای خجالت دارد که برای نخبگان قرارداد سه یا 6 ماه بسته می شود.
عبدالله رضیان نماینده مردم قائم شهر در مجلس نیز در تذکری شفاهی گفت: هنگام رای اعتماد وزیران قربان صدقه نمایندگان می ‌رفتند اما در حال حاضر نه تنها وزیران را نمی‌ توانیم پیدا کنیم بلکه معاونان پارلمانی آن‌ ها هم پیدا نمی ‌شوند. به عنوان مثال معاون پارلمانی وزیر بهداشت از زمان رای اعتماد تاکنون یک بار هم به صحن مجلس نیامده است.

وی افزود: به وزیران تذکر می ‌دهم که برای نمایندگان و مجامع استانی احترام قایل باشند، به نظر می ‌رسد مجلس را برای استفاده ابزاری خود مفید می ‌دانند و با کسانی که از آن ‌ها سوال می‌ کنند یا به دنبال تحقیق و تفحص هستند، تعامل دارند اما با سایرین اینگونه نیستند که بهتر است با آنان برخورد شود تا ملاطفت.

**تذکرهای کتبی
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکری کتبی به رییس جمهوری بر حفظ مواضع اصولی در سیاست خارجی و تذکری به معاون اقتصادی رییس جمهوری در اعلام نظر برای مذاکره در موضوع مسایل منطقه غرب آسیا با اروپاییان تاکید کرد.
24 نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به رییس جمهوری بیان کردند چرا با گذشت چندین ماه هنوز مشکلات موسسات مالی و اعتباری حل نشده است.

سید جواد ابطحی و اکبر رنجبرزاده نمایندگان خمینی شهر و اسدآباد در مجلس در تذکری کتبی به وزیر کشور بر لزوم تدبیر فوری برای کاهش هزینه های اعزام زوار اربعین تاکید کردند.

جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز در مجلس در تذکری به وزیر اقتصاد و امور دارایی علت اخراج حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای شرکتی بانک صادرات را خواستار شد.
۴۰ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به رییس جمهوری علت عدم تخصیص بودجه در ردیف مربوط به توازن در بودجه سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ را خواستار شدند.
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در تذکری کتبی به وزیر امور خارجه خواستار پیگیری موضوع انگشت نگاری برخی سفارتخانه های اروپایی از اتباع ایرانی و رعایت شان و حیثیت اتباع ایرانی در مناسبات خارجی شد.

جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز در مجلس در تذکری به رییس جمهوری خواستار تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات مالی غیرمجاز و تبدیل وضعیت کارگران شرکتی شد.

ناهید تاجدین و زهرا ساعی نمایندگان اصفهان و تبریز در مجلس در تذکری به وزیر کشور خواستار رسیدگی به امنیت شغلی دهیاران کشور شدند.

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس را بر عهده داشت،پیش از نواختن زنگ پایانی مجلس گفت: جلسه بعدی یکشنبه هفت آبان ماه راس ساعت هشت صبح با موضوع بررسی رای اعتماد به وزیران پیشنهادی نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      آنچه باعث تعجب و تاسف است اینکه نمایندگان محترم از دولت تقاضا دارند تکلیف موسسات مالی اعتباری وضعیت سپرده گذراند را روشن کنند خوب این تا اینجا عالی است ولی وقتی نمایندگان تصویب می کنند تا چند میلیون دلار اختلاس نام متهم در رسانه آ ورده نشود عملا" دزدی قانونمند میشود وچگونه توقع است دولت برخورد کند قانونی که بلحاظ رقم کمتر نشان داده شود به دلار آورده میشود یعنی عمدا" واین دزدی را نهادینه کردن است وتوقع برخورد را مردم نباید داشته باشند

    • ایرانی

      نمایندگان تازه متوجه شدند که وزرا برایشان تره هم خورده نمی‌کند

    • ایرانی

      اگربنا باشه نام تا یک میلیون دلار نامشان رساله ای نشود بخاطران است که درروزنامه جای برای نوشتن مطالب دیگر پیدا نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج