۶۲۱۱۹۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

ثبت ۱.۵ میلیون تولد در سال ۹۵

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ثبت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد در کشور در سال گذشته، تاکید کرد که این نوزادان باید ۷۴ تا ۷۵ سال زندگی با کیفیت و مولد داشته باشند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر علیرضا رییسی در بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری های کودکان در مرکز طبی کودکان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد در کشور ثبت شد و این نوزادان باید ۷۴ تا ۷۵ سال زندگی با کیفیت و مولد داشته باشند. یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت، ارتقای سلامت کودکان است. خوشحالیم که توانسته‌ایم شاخص مرگ در کودکان را کاهش دهیم، اما این کاهش هنوز هم کافی نیست و باید به میزان مشخص شده در سند چشم انداز و معادل کشورهای پیشرو برسیم. باید توجه کنیم می‌خواهیم برای نوزادان زنده چه اقداماتی را انجام دهیم تا آنها زندگی سالمی داشته باشند و ۷۵ سال عمر کنند. این اقدامات نیاز به همکاری بین بخشی دارد؛ چرا که عوامل اجتماعی زیادی مانند فقر، مسکن، شغل، بیکاری و ازدواج بر روی سلامت مردم موثر است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح تحول سلامت، دسترسی به خدمات و مراقبتهای بهداشتی برای مردم ایران به ویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش قابل توجهی داشت و توانستیم همزمان با گسترش شبکه بهداشت در کشور، شاخصهای سلامت را بهبود دهیم، اما در حوزه درمان نیز باید به سطح بندی خدمات، اقتصاد سلامت و استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده توجه کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان یکی از اولویتهای اصلی وزارت بهداشت در دولت دوازدهم یاد کرد و افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم زیرساختهای بسیار مناسبی برای استقرار نظام ارجاع در کشور ایجاد شد، اما اجرای نظام ارجاع، پیچیدگیهای زیادی دارد و نیازمند زیرساخت است.

وی همچنین از آغاز فاز اول نظام ارجاع در کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: باید به نظام ارجاع به عنوان سیتسم هدایت صحیح بیماران توجه کنیم. در وزارت بهداشت اولویتهایی مانند ترویج تغذیه با شیر مادر، ارتقای مراقبتهای دوره ای کودکان، توجه به ارتقای کامل کودکان، ساماندهی بازار محصولات غذایی کم ارزش غذایی و تبلیغات ریز مغذیها و همچنین پیشگیری از سوانح و حوادث کودکان در حال اجرا است.

به گفته رییسی، سالانه ۲۰ درصد از کودکان کمتر از ۵ سال در کشور در سوانح و حوادث جان خود را از دست می دهند.

بنابر اعلام وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان ضمن تاکید بر اهمیت توانمند سازی مادران، یادآور شد: مادران در همه زمینه‌ها در تربیت و سلامت فرزندان، نقش مهم و کلیدی دارند و باید تلاش خود را در جهت توانمندسازی آنها به کار گیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچیزی دورتر باشه بیشتر خوشبینی میکنن...شما الان رو بچسب

    • بدون نام

      ایشاالله به صفر برسه . هممون بمیریم راحت شیم

    • بدون نام

      چرا به فکری برای ازدواج جوانان نمیکنید فقیروبیکارن دولت ووظیفش کاردادن چرانمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج