۶۲۲۰۶۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

گاف رئیس حوزه هنری

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری که همراه با دیگر مدیران این نهاد روز گذشته با امام جمعه مشهد دیدار کرده بود، در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان ‌رضوی با کلماتی طعنه‌آمیز درباره بودجه جشنواره فیلم فجر صحبت کرده و آن را با بودجه حوزه هنری مقایسه کرده.

آی سینما: محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری که همراه با دیگر مدیران این نهاد روز گذشته با امام جمعه مشهد دیدار کرده بود، در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان ‌رضوی با کلماتی طعنه‌آمیز درباره بودجه جشنواره فیلم فجر صحبت کرده و آن را با بودجه حوزه هنری مقایسه کرده تا جنگ پنهان این نهاد با وزارت ارشاد وارد مرحله جدیدی شود. اما آمار و ارقام بودجه‌ای نشان می‌دهد او دچار اشتباه شده است.
گاف رئیس حوزه هنری

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه انتظار داشتیم در این مراسم بسیاری دیگر از بزرگان هم حضور داشته باشند، گفته است: «بودجه حوزه هنری خراسان رضوی به یک میلیارد تومان رسیده و از این بابت خرسند هستیم، اما می‌شنویم بودجه یک جشنواره (فیلم فجر) بیشتر از بودجه همه حوزه هنری است.»

این اظهارات را خبرگزاری ایسنا منتشر کرده و اگر واقعا مومنی شریف این جملات را گفته باشد، دچار اشتباه بزرگی شده است. سازمان سینمایی بودجه دو جشنواره ملی و جهانی فجر در سال ۹۶ را ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است. این در حالی‌ست که در جدول بودجه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۶ سهم حوزه هنری ۷۱ میلیارد و ۷۳۸ میلیون اعلام شده بود. در این جدول، حوزه هنری از لحاظ میزان بودجه تخصیص یافته در رده یازدهم نهادهای فرهنگی است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد بودجه «همه حوزه هنری» که مومنی شریف به آن اشاره کرده، بیش از شش برابر بودجه دو جشنواره ملی و جهانی فجر است و رئیس حوزه هنری یا از آمار اطلاع نداشته و گاف داده یا دچار اشتباه لفظی شده است.

مومنی شریف در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه حوزه هنری علی‌رغم همه فراز و نشیب‌هایش به عنوان یک سرمایه ملی مطرح و پایگاهی برای ادبیات، هنر دینی، انقلابی و حزب‌اللهی است، گفت: «این حوزه در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد که بنیان‌گذاران آن شخصیت‌های بزرگانی از رهبران انقلاب هستند، دغدغه‌ای داشتند و این بود که هنر و ادبیات پیش از انقلاب و به ویژه هنرهای مدرن و جامعه دینی و مردم متدین که نقش عظیمی در پیروزی انقلاب داشتند از آن فاصله دارد با این نوع هنر بیگانه هستیم.»

رئیس حوزه هنری همچنین به کارنامه این نهاد اشاره کرد و گفت: «حوزه هنری در ده سال گذشته کوشید برای جایگاه قرارگاهی خود برخی مسیرها به خصوص مسیرهایی نادرست درآمدزایی از غیر فرهنگ و هنر را اصلاح کند. چرا که حوزه هنری بر سرمایه‌های اصلی خود یعنی هنرمندان و آثار آن‌ها و اعتماد مردم تکیه دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا شما هم مثل اینکه خرف شده اید
      خورزو خوان .رییس حوزه هنری بودجه حوزه هنری خراسان را با جشنواره فجر مقایسه کرده.
      برو بالا متن رو از دوباره بخوان

      عمو گاف خودتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج