۶۲۲۴۳۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال گل‌نزن نمی‌خواهد

بیش از ۲۶ میلیارد خرج استقلال نشده که در جایگاه نازل سیزدهم باشد و خط حمله‌اش در۱۰ بازی لیگ برتر فقط ۴ گل بزند و ۵ شکست را هم تجربه کند.

ایران ورزشی: بیش از ۲۶ میلیارد خرج استقلال نشده که در جایگاه نازل سیزدهم باشد و خط حمله‌اش در۱۰ بازی لیگ برتر فقط ۴ گل بزند و ۵ شکست را هم تجربه کند. بودجه‌ها خرج استقلال شده که برای هوادارانش شادی بیافریند، پیروزی کسب کند و در لیگ به زنگ تفریح بدل نشود و تیمی باشد سرشار از انگیزه و در ردیف مدعیان. استقلال امروز اما فرسنگ‌ها از موفقیت دور است که یکی از مهم‌ترین دلایلش همین بازیکنانی هستند که انگار نمی‌دانند پیراهن چه تیمی را به تن کرده‌اند. گرچه روزنه‌هایی از امید در دل‌ها جاری شده تا شاید استقلال با شفر دستاوردی داشته باشد اما با برخی از این بازیکنان که تازه به خدمت گرفته شده‌اند استقلال به هیچ نقطه‌ای نخواهد رسید. بنابراین همانطور که شفر هم خواسته تعدادی از بازیکنان باید در نیم فصل جدا شوند تا شاید استقلال از بحران‌های بیشتر رهایی یابد. استقلال مهاجم گلزن می‌خواهد نه مردان بیکاری همچون بیت‌سعید، شهباززاده و علی قربانی.

۱۰ بازی ۴ گل زده! تردید نکنید که این ضعیف‌ترین آمار استقلال در تمام ادوار لیگ برتر است و حتی در فصلی که آبی‌ها در رتبه نازل نهم و سیزدهم لیگ قرار گرفتند تا این اندازه در خط حمله کم کار نبوده‌اند.

شاید بخشی از این فقدان گلزنی ناشی از موقعیت سازی‌های ناقص هافبک‌ها یا بازیکنانی باشد که در گوش‌های کناری بازی می‌کنند اما اشتباه بزرگی است که اگر مهاجمان را مقصر این آمار ندانیم.

مردانی که باید از حداقل موقعیت‌ها نهایت بهره را ببرند اما انگار از داشتن اعتماد به نفس کافی بی‌بهره‌اند و حتی نمی‌توانند موقعیت‌های صددرصد را تبدیل به گل کنند. نمونه‌اش موقعیت‌هایی که برای جابر انصاری در نیمه دوم بازی با پرسپولیس ایجاد شد و این بازیکن موقعیت‌های طلایی استقلال برای گلزنی را ازکف داد. استقلال بی‌شک با این وضعیت به جایی نمی‌رسد و به احتمال بسیار هر دو جام را از دست خواهد داد.

برای ممانعت از ناکامی‌های بیشتر استقلال اما باید کاری کرد و دوباره دست به دامان تغییرات شد. اتفاقی که برای کادرفنی رخ داد و پس از برکناری علیرضا منصوریان، وینفرید شفر جایش را گرفت. گرچه شفر هم هنوز نتوانسته خالق پیروزی‌های بزرگی باشد و حتی با شکست در شهرآورد موجی از یاس و ناامیدی را به پا کرده اما شاید حضور این مرد کهنه‌کار در محیطی جدید و جاذبه‌هایی که فوتبال ایران بخصوص هواداران استقلال دارند، بتواند نیرو و کشش قابل توجهی برای مرد آلمانی باشد تا استقلال را با خود به سمت و سوی خوشبختی سوق دهد.

استقلال اما اکنون در جایگاه نازل سیزدهمی قرار دارد. با آماری بسیار نگران کننده و بازیکنانی که در سردرگمی فنی غرق شده‌اند. یکی از این مردان که در سردرگمی فنی گرفتار آمده حسن بیت سعید است که با دریافتی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به استقلال پیوست. بازیکنی که قرار بود همچون استقلال خوزستان تمام بار خط حمله استقلال را به دوش بکشد و با گلزنی‌های پی در پی آبی‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی باشد اما بیت سعید به حدی در استقلال سقوط کرده که حالا وینفرید شفر نیز علاقه‌ای به ادامه همکاری با او ندارد و می‌خواهد این بازیکن را در فهرست فروش نیم‌فصل قرار دهد.

شفر اعتقاد دارد که شماره 7 با این وضعیت نمی‌تواند هیچ کمکی برای استقلال باشد و بهتر اینکه نیم فصل به تیم دیگری برود تا هم یک جای خالی برای استقلال باز شود و هم اینکه خود بیت‌سعید بتواند از سایه بیرون بیاید و به روزهای اوجش بازگردد. در واقع شفر جدایی این بازیکن از استقلال را به سود هر دو طرف می‌داند. تصمیمی که هنوز قطعی نشده اما در مرحله پیشنهاد قرار گرفته است. بیت سعید را اما نباید تنها بازیکنی نامید که در استقلال فصل هفدهم عملکرد خوبی نداشته. سجاد شهباززاده همچون او برای باز کردن گره‌های خط آتش به استقلال فراخوانده شده بود. بازیکنی که خود نیز اصرار به بازگشت داشت و بارها در مصاحبه‌هایش اعلام می‌کرد جایش در تیم سابقش خالی است اما از شهباززاده هم چیزی ندیده‌ایم و او نیز در سراشیبی سقوط به سر می‌برد.

نمایش ضعیف شهباززاده در دقایق پایانی شهرآورد ۸۵ بار دیگر مهر تایید زد بر این واقعیت که استقلال در جذب دوباره شهباززاده هم دچار اشتباهی بزرگ شده و این بازیکن نیز نمی‌تواند باری از روی دوش خط حمله آبی‌ها بردارد و بدل به مهره‌ای گره گشا باشد. بیت سعید و شهباززاده هر دو برای استقلال گلی نزده‌اند. البته وضع دیگر مهاجمان استقلال هم تعریفی ندارد. علی قربانی تنها یک گل در جام حذفی زد و این بازیکن هم در لیگ هرگز موفق نبود و با نمایشی کاملا انتقاد برانگیز در ترکیب آبی‌ها دیده شده است. قربانی در شهرآورد ۸۵ به واقع یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال بود. چیزی فاجعه‌تر از داریوش شجاعیان که با آن بازی بی کیفیت اعصاب همه را خرد کرده بود. علی قربانی در شهرآورد ۸۵ به واقع هیچ بازدهی برای استقلال نداشت و ۹۰ دقیقه گیج و بی‌هدف در میدان به این سمت و آن سمت رفت. حال شاید وینفرید شفر برای اینکه یک مهاجم روی نیمکت داشته باشد در نهایت تصمیم به حفظ قربانی بگیرد اما تردیدی نیست مرد آلمانی برای نیم فصل دوم روی قربانی به‌عنوان مهاجم اول تیمش حساب نخواهد کرد و حتی اگر این بازیکن در استقلال تداوم داشته باشد به مهره‌ای برای نشستن روی نیمکت بدل خواهد شد.

شهباززاده و بیت سعید اما به دلیل توقعات‌شان برای حضور در ترکیب اصلی استقلال و حاشیه‌هایی که بازی ندادن به آنها خواهد داشت، در ردیف نخستین بازیکنانی قرار دارند که از استقلال جدا خواهند شد. شفر قصد دارد یک مهاجم خارجی به خدمت بگیرد. بازیکنی که قابلیت خارج کردن استقلال از شرایط بحرانی امروز را داشته باشد.

محسن کریمی نیز در نیم فصل دوم به فهرست استقلال بازگردانده خواهد شد. بازیکن ریزنقشی که سرمربی جدید استقلال خیلی امیدوار است بتواند بخشی از مشکلات فنی در خط حمله با او را برطرف کند. برای بازگرداندن محسن کریمی اما باید فهرست را خالی کرد که جدایی بیت سعید و شهباززاده می‌تواند راه را برای بازگشت این بازیکن هموار کند. به احتمال بسیار در نیم فصل دوم خط حمله استقلال دچار تحولات بسیاری خواهد شد و شانس بیشتری در اختیار گزینه‌های جدید و مردانی همچون محسن کریمی و مهدی قائدی قرار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماهان

      اگه شما حاشیه سازی نکنید.‌. بذاریداستقلال ب جایگاه واقعی خودش برمیگرده...دسته سه ههههههه

    • بدون نام

      خدا رحمت کنه پدرت
      گل گفتی
      خداوکیلی ای سه نفر هییییچ سودی ندارن واسه استقلال قربانی ک از همش بدتره
      یه استپ نمیتونه بکنه
      با اون قد بلندش ضربه سر نمیتونست بزنه به چه دردی میخوره این

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج