جاباما
۶۲۲۷۸۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کیت تشخیص آلودگی مواد غذایی ساخته شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع و همزمان پاتوژن های آلوده کننده غذایی با تکنیک« LAMP » شدند.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع و همزمان پاتوژن های آلوده کننده غذایی با تکنیک« LAMP » شدند.
کیت تشخیص آلودگی مواد غذایی ساخته شد

در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی، کشاورزی و صنایع مرتبط با آن جزء اولویت های توسعه و خودکفایی کشور تعریف شده اند که هرچه سریعتر باید به پیشرفت و خودکفایی رسیده و امنیت کشور را تضمین کنند.

علاوه بر اینها در بند دوم از بخش کشاورزی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی آمده است: «تأمین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی و نیل به خودکفایی و محصولات اساسی، ارتقاء سطح سلامت مواد غذایی تا استاندارد جهانی، اصلاح و بهینه کردن الگوی مصرف و حمایت موثر از تولید و صادرات در محصولات دارای مزیت های نسبی و ایجاد مزیت های جدید»

بر این اساس تولید بازارهای مورد نیاز برای ارتقای سطح کیفی محصولات غذایی که در عین حال موجب بهره وری پروسه تولید شده و از این راه قیمت تمام شده محصولات را کاهش می دهد، از اهمیت حیاتی در روند پیشرفت برخوردار بوده و جزء اولویت های ملی کشور محسوب می شود.

در این راستا یک شرکت دانش بنیان اقدام به تولید کیت تشخیص سریع و همزمان پاتوژن های آلوده کننده غذایی با تکنیک« LAMP » کرده است.

این کیت قادر به تشخیص سریع، دقیق و ارزان پاتوژن های کمپلوباکتررژژونی، کلستریدیوم پرفرنژنس، اشریشیاکلی، سالمونلا تیفی، لیستریا منوسیتوژنز و بروسلا آبورتوس در مواد غذایی است.

همچنین این کیت با استفاده از روش های مولکولی قادر به تشخیص پاتوژن های زنده مانده در خلال مراحل استریلیزاسیون مواد غذایی و لبنی است. (بدون اینکه بقایای پاتوژن های کشته شده در این فرآیند در نتایج تست اختلالی ایجاد کنند.)

کیت تشخیص سریع و همزمان پاتوژن های آلوده کننده غذایی با تکنیک« LAMP » دارای قابلیت تشخیص چندین پاتوژن به صورت همزمان بوده و نیز توانایی تمایز سلول های مرده موجود در نمونه را از سلول های زنده داراست. این امر از گزارش موارد مثبت کاذب جلوگیری می کند.

همچنین این کیت میزان حساسیت بسیار بالایی را در ضمن بالاترین تشخیص دارد. عدم نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمت و پرسنل متخصص، روش پیاده سازی بسیار ساده و قابلیت استفاده از آن در ساده ترین آزمایشگاه ها از جمله مزایای دیگر آن به شمار می رود.

این محصول دارای کاربردهای متعددی در حیطه بهداشت و سلامت صنایع غذایی و لبنی، کشاورزی و دامپروری است.

کنترل کیفیت سلامت مواد غذایی بسته بندی و فرآوری شده همچون انواع غذاهای نیمه آماده، کمپوت ها و کنسروها، مواد غذایی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، کنترل کیفی مواد لبنی خام و فرآوری شده از شیر معمول تا انواع مواد لبنی فرآوری شده، شناسایی عوامل عفونی شایع غذایی در محصولات گوشت خام، شناسایی دام های آلوده به این عوامل عفونی شایع در گاوداری ها، کاربرد در طرح های پژوهشی در مورد عوامل عفونیاز موارد شناسایی این کیت محسوب می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج