۶۲۲۸۱۵
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

چند خبر از صدا و سیما

روز گذشته (ششم آبان) تعدادی از خبرنگاران از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «محکومین» بازدید کردند.

بانی فیلم: بازدید خبرنگاران از پشت صحنه سریال «محکومین»
چند خبر از صدا و سیما
روز گذشته (ششم آبان) تعدادی از خبرنگاران از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «محکومین» بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، دو روزی از حضور عوامل سریال محکومین به مجتمع قضایی می گذرد. مجتمعی که لوکیشن آن در طبقه دوم سرای المهدی ستاری شمالی قرار دارد. وارد اولین اتاق که می شویم، میز دادگاهی را می بینیم که یک متهم و یک شاکی روبروی قاضی دادگاه نشسته اند. دادگاهی که حسین محجوب نقش قاضی و رسول نقوی و مهرداد ضیایی در جایگاه شاکی و متهم قرار دارند.
در این لوکیشن سکانس های باقی مانده از چهار اپیزود مهسا، فرزند، هستی و قاضی در حال فیلمبرداری است و حسین محجوب، لیلا زارع، رسول نقوی، ساناز سماواتی، مهرداد ضیایی، سوگل خلیق و محسن یگانه از بازیگرانی بودند که در این لوکیشن مقابل دوربین حسین ناظریان رفتند. بگفته امیرسلیم خانی مدیر برنامه ریزی این مجموعه، کار روز گذشته(۶ آبان) دراین لوکیشن به اتمام رسیده است و تیم تولید امروز یکشنبه هفتم آبان به لوکیشن کلانتری در منطقه مرزداران می روند. بیمارستان، زندان و خانه هستی از دیگر لوکیشن های این مجموعه است.
موضوع سریال اپیزودیک محکومین، مجازات جایگزین است و در آن تلاش شده تا در قبال جرم و تخلفات غیرعمد، به جای مجازات زندان، در فضایی دیگر محکومیت مجرم سپری شود. سایر عوامل تولید عبارتند از: ، تهیه کننده بهروز مفید، کارگردان سیدجمال سید حاتمی، نویسندگان طلا معتضدی، امیرمحمد عبدی و رسول نقوی، دستیار اول کارگردان میثم بیدقی، دستیار دوم کارگردان حمیده مقدسی، تصویربردار حسین ناظریان، صدابردار علی نیازی، برنامه ریز امیر سلیم خانی، طراح صحنه و لباس مرتضی پورحیدری، طراح گریم، احسان روناسی، مدیر تولید سید مسعود مهدوی، منشی صحنه سارا مطلق و عکاس پویان بحق.
مجموعه تلویزیونی محکومین، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در دست تولید است.

عزم نخستین رزمواره مدافعان حرم در جذب مشارکت هنرمندان و مخاطبان

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات نخستین رزمواره مدافعان حرم با بیان اینکه این کمیته عزم راسخی در جذب مشارکت هنرمندان و مخاطبان را داراست می گوید:با عنایت به اهداف و محورهای دیده شده در رزمواره، و همچنین گستردگی بخش های مسابقه، با بهرگیری از ظرفیت های رسانه ای شنیداری، دیداری، مکتوب، پایگاه های خبری و فضای مجازی، نسبت به ایجاد فضای مناسب اطلاع رسانی و معرفی بستر و چگونگی دریافت آثار و حضور در مسابقه اقدام نموده است.

به گزارش ستاد خبری نخستین رزمواره مدافعان حرم محمد باقر پروین نژاد مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات تصریح کرد: در این راستا طی جلسات کاربردی با حضور همکاران و نمایندگان دیگر دستگاه های دست اندرکار این رزمواره، برنامه ریزی لازم برای چگونگی حضور در فضای رسانه ای و تبلیغات صورت گرفت و نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات مشخص شد. لذا بدین منظور در وهلۀ اول پس از تصویب ارکان رزمواره، طراحی نماء در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از عناصر تصویری و گرافیکی متناسب با موضوع مدافعان حرم نسبت به طراحی لوگو، پوستر و بروشور رزمواره اقدام شد. و در مرحله بعدی با هماهنگی های به عمل آمده توزیع این اقلام در اقصی نقاط کشور با تبلیغات در برنامه های رادیویی و تلویزیون و همینطور فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد : ادامه با برگزاری اولین نشست خبری رزمواره با حضور دست اندرکاران ستاد برگزاری، فراخوان رزمواره از طریق رسانه های مختلف به اطلاع عموم مردم رسید. و از این پس مخاطبان می توانند اطلاعات لازم را به طور مستقیم هم از طریق سایت رزمواره و هم شبکه های اجتماعی دریافت کنند.

پروین نژاد اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، شاهد مشارکت عالی هنرمندان و مخاطبان در همه بخش های رزمواره بوده و در نهایت بتوانیم با دریافت آثار مناسب وظیفۀ خود را در نگهداشت و ثبت حماسه بزرگ مدافعان حرم به انجام برسانیم.
تولید مستند «زنده باد خلیج فارس» در شبکه پرس تی وی

تولید مستند «زنده باد خلیج فارس» به تهیه کنندگی حسام شهسواری در شبکه پرس تی وی به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، شهسواری زمان آغاز تولید این مستند را اواخر تابستان سال ۹۵ ذکر کرده و گفت: ایده تولید این مستند از دو سال مطرح شد. در آن زمان متنی در مورد خلیج عربی خواندم که در کتابی ثبت شده بود در حالی که اسناد و مدارک زیادی در مورد نام خلیج فارس وجود داشته و دارد. از این روز تصمیم گرفتم طرح تولید اثری مستند در مورد خلیج فارس از این منظر را ارایه کنم که به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه تولید مستند «زنده باد خلیج فارس» با سختی های فراوانی روبرو بوده است، افزود: تاکنون مستندهای مختلفی در مورد خلیج فارس ساخته شده است که به بحث اکوسیستم این منطقه و وضعیت صیادی در آن پرداخته است ولی ما می خواستیم کاری نو با رویکردی متفاوت انجام دهیم. بنابراین دنبال سوژه های بکر و تازه بودیم که در مرحله اول ۴ شخصیت مرتبط با موضوع برنامه را انتخاب کردیم.

حسام شهسواری در ادامه تصریح کرد: پس از انتخاب این ۴ شخصیت تولید مستند را در قالب ۴ اپیزود ۲۵ دقیقه ای شروع کردیم ولی در نهایت این مستند در ۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای تولید شد. در این راستا این افراد به بازگو کردن خاطراتشان از خلیج فارس، قدمت این خلیج، دریانوردی در آن و زندگی در جوار این خلیج پرداخته اند.

تهیه کننده مستند «زنده باد خلیج فارس» در ادامه در مورد شخصیت های مورد اشاره در این مستند اظهار کرد: یکی از این شخصیت ها، زهرا سالاریه، تنها کاپیتان زن کشتی ایران و خاورمیانه است که مدرک دریانوردی را در سن ۱۳ سالگی دریافت کرده است.شخصیت دوم، ابراهیم قاسمی ناخدای لنج قدیمی و از پیشکسوتانی است که از راه دریا به هند، آفریقا (زنگبار و تانزانیا) سفر کرده است. مژگان روستایی، دیگر شخصیت مورد بررسی در این مستند است که ۹ سال است به پرورش کروکودیل در قشم مشغول است. وی در این حوزه، اولین نفر در ایران و خاورمیانه محسوب می شود.

شهسواری در پایان گفت: تدوین این اثر به پایان رسیده و مراحل نهایی پس تولید را پشت سر می گذارد.

حبیب نریمانی کارگردانی و تصویربرداری مستند «زنده باد خلیج فارس» را بر عهده داشته و ساقی محمدرضایی (صدابردار)، مهدی واثقی کمال (تدوینگر) و سولماز حاجی آقایی (دستیار تهیه) از دیگر عوامل تهیه آن هستند.
«کشتی کرامت» و مهاجران در دریای مدیترانه

«کشتی کرامت» (Dignity on board) مستندی در شبکه پرس تی وی است که به روایت حضور کشتی «دیگنیداد» متعلق به سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز با هدف کمک به مهاجران در دریای مدیترانه می پردازد.

به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، این مستند که محصول سال ۲۰۱۵ شبکه هیسپان تی وی است، داستان کشتی ای را روایت می کند که توسط سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز تجهیز شده و در دریای مدیترانه با هدف کمک به هزاران مهاجری که در تلاش برای رسیدن به خاک اروپا هستند، در حرکت است.

در مستند «کشتی کرامت» تیم خبری شبکه هیسپان تی وی با این کشتی نجات همراه شده و از ابتدا افراد این کشتی را در نجات مهاجرین و بازگو کردن داستان زندگی شان همراهی می کند.

در این مستند که به زبان انگلیسی آماده سازی شده است، بیننده با یک فاجعه انسانی که دریای مدیترانه را به یکی از بزرگترین گورستان ها تبدیل کرده است، آشنا می شود. این اثر با طرح سوالاتی همچون: «چرا بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که با جان و زندگی خود بازی کنند؟»، «چطور اروپا مرزهای خود را به روی تمامی این پناه جویان بسته است؟»، « چرا آنها را محکوم به مرگ در دریا کرده اند؟» و «چرا این مهاجران برای رسیدن به عزت و شرف انسانی جان خود را به بازی می گیرند؟» ذهن بیننده را به چالش می کشد.

مستند «کشتی کرامت» در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای از دوشنبه ۸ تا چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. این برنامه در چهار نوبت در ساعات ۰۹:۰۰ ، ۱۵:۰۰ ، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ نیز تکرار دارد.
روایت آمادگی پدافندغیرعامل کشور در مستند اهل هلیله
به مناسبت آغاز هفته پدافندغیرعامل (ششم تا دوازدهم آبان) مستند اهل هلیله امروز از شبکه یک پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، پدافندغیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی و غیر نظامی دشمن می شود، گفته می شود. در مستند ۳۵ دقیقه ای اهل هلیله، با مسئولان سازمان پدافند غیرعامل در خصوص قرارگاه پرتوی کشور گفتگو شده است. قرارگاه پرتوی این قابلیت را دارد که هر نوع حادثه نشت هسته ای، صنعتی، حوادث تروریسم هسته ای و شیمیایی و هر نوع حادثه ای که در حمل و نقل این مواد اتفاق بیافتد را کنترل و با آن مقابله کند. در تقویم رسمی کشور، هشتم آبان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
مستند اهل هلیله امروز یکشنبه هفتم آبان حوالی ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

شوق زیارت رزمندگان دفاع مقدس به روایت «ما داریم می‌آییم»

مستند «ما داریم می‌آییم» از مجموعه مستندهای ویژه اربعین حسینی، امروز یکشنبه ۷ آبان ساعت ۱۷:۴۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، این مستند به تهیه‌کنندگی سید صالح مدرسه‌ای و کارگردانی سید محمد طباطبایی در صداوسیمای مرکز اصفهان تولیدشده و شوق و شور و شیفتگی عاشقان اهل‌بیت (ع) در پیاده‌روی اربعین حسینی را به نمایش می‌گذارد.

این مستند در بخش‌هایی با استفاده از تصاویر آرشیوی اشتیاق رزمندگان دفاع مقدس برای زیارت کربلای معلا به نمایش می‌گذارد.

این مستند فردا ساعت ۴:۳۰ بامداد از این شبکه تلویزیونی بازپخش خواهد داشت.

شبکه مستند سیما از روز گذشته پخش مستندهایی با موضوع پیاده‌روی اربعین را آغاز کرده است، این مستندها که در معاونت استان‌ها با همکاری مراکز سی‌وسه گانه سازمان صداوسیما در آستانه راهپیمایی جهانی اربعین حسینی تولیدشده، شنبه تا پنجشنبه روی آنتن شبکه مستند می‌رود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج