۶۲۳۰۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اوکتاویو: فکر نمی‌کردم دیگر به ایران برگردم

رقابت‌های فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای جهان ٢٠١٧ از ٩ تا ١٣ آبان با حضور ٨ تیم ایران، امارات، برزیل، پرتغال، روسیه، مکزیک، پاراگوئه و مصر آغاز می‌شود.

شهروند: رقابت‌های فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای جهان ٢٠١٧ از ٩ تا ١٣ آبان با حضور ٨ تیم ایران، امارات، برزیل، پرتغال، روسیه، مکزیک، پاراگوئه و مصر آغاز می‌شود. تیم‌ملی ایران به‌عنوان تیم سوم جام‌جهانی و قهرمان آسیا، در گروه دوم و در مرحله گروهی به ترتیب با پاراگوئه، مکزیک و روسیه مسابقه خواهد داد. با توجه به افتخارآفرینی‌های فوتبال ساحلی ایران در سال‌های اخیر، خیلی‌ها امیدوار هستند که این تیم قدرتمند بتواند در جام‌جهانی کوچک به‌عنوان قهرمانی برسد. مارکو اوکتاویو، سرمربی برزیلی تیم‌ملی فوتبال ساحلی که در تمام سال‌های اخیر نقشی چشمگیر در موفقیت‌های این رشته داشت،‌ اخیرا بعد از دوری دو ساله از ایران، دوباره هدایت تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران را برعهده گرفت. به این ترتیب در حاشیه مراسم بدرقه تیم‌ملی فوتبال ساحلی به جام بین قاره‌ای، فرصتی دست داد تا با معمار فوتبال ساحلی ایران گفت‌وگویی انجام دهیم که در زیر می‌خوانید:

شما نقش بزرگی در تحول فوتبال ساحلی ایران ایفا کردید و دو‌سال قبل اتفاقات دست‌به‌دست هم داد که به همکاری خود با فدراسیون فوتبال پایان دهید، اما حالا دوباره سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران شده‌اید.

خیلی خوشحال هستم که دوباره فدراسیون فوتبال ایران این اعتماد را به من داشت که بتوانم سرمربی تیم‌ملی قدرتمند فوتبال ساحلی ایران باشم. در این مدت فوتبال ساحلی ایران پیشرفت بسیار زیادی داشته است و توانست به مقام سوم جام‌جهانی هم دست پیدا کند. من کشور ایران را خیلی دوست دارم و زمانی که دوباره پیشنهاد شد به ایران برگردم با روی باز از این اتفاق استقبال کردم.

زمانی که از ایران رفتید، فکرش را می‌کردید که خیلی زود دوباره برگردید؟

اگر راستش را به شما بگویم خیر! وقتی در آن مقطع اتفاقات دست‌به‌دست هم داد تا از ایران بروم، تقریبا فوتبال ساحلی ایران برای من تمام شده بود و اصلا فکر نمی‌کردم دوباره به ایران بازگردم، اما در زندگی از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد و کسی نمی‌داند فردا با چه مسائلی روبه‌رو خواهد شد. من وقتی رفتم هم دیگر برنامه‌ای نداشتم که یک روز به ایران بازگردم. برنامه‌های دیگری در سر داشتم اما با مرور زمان همه چیز دست‌به‌دست هم داد تا دوباره این افتخار را داشته باشم که سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران باشم.

درست است که شما معمار فوتبال ساحلی ایران بوده‌اید، اما نکته اینجاست که در غیاب شما این تیم به افتخار‌آفرینی خود ادامه داد و در جام‌جهانی هم توانست به ‌عنوان سومی برسد که اتفاق بزرگی بود. فکر نمی‌کنید کار بسیار سختی پیش رو دارید؟

دقیقا همین‌طور است. درحال حاضر تکرار سومی جام‌جهانی هم شاید مردم را راضی نکند. فوتبال ساحلی ایران سرشار از استعداد است و پتانسیل بسیار بالایی دارد. منتهی وقتی توافق رسمی صورت گرفت که دوباره کارم را در ایران شروع کنم، یک تصمیم مهم گرفتیم. آنچه تاکنون اتفاق افتاده را باید فراموش کنیم. نتایج و افتخارات گذشته،‌ دیگر برای همان گذشته است و ما دیگر نباید در باد این اتفاقاتِ خوب بخوابیم. همه چیز باید از نو شروع شود. باز هم از اول شروع خواهیم کرد و قطعا کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن خواهیم داشت.

شما چرا از ایران جدا شدید که حالا بعد از دو‌سال تصمیم گرفتید برگردید؟

همان‌طور که گفتم به گذشته نمی‌خواهم برگردم. در آن مقطع شرایط برای ادامه همکاری مهیا نبود و قطع همکاری صورت گرفت، اما حالا فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته که کارهای بزرگتری در فوتبال ساحلی ایران اتفاق بیفتد و ما توافق کردیم که برای رسیدن به هدف‌های جدید کار را شروع کنیم.

این هدف‌گذاری برای فینالیست شدن در جام‌جهانی و کسب مقام قهرمانی برای نخستین‌بار است؟

همان‌طور که گفتم فوتبال ساحلی ایران به‌قدری قدرتمند است که شایستگی رسیدن به‌عنوان قهرمانی جهان را دارد. بله، قطعا مقصد راهی که در آن قدم گذاشته‌ایم همین قهرمانی جهان است. چون می‌توانیم، این هدف‌گذاری را انجام دادیم. برای رسیدن به این موفقیت همه باید کمک کنند. فدراسیون،‌ مسئولان، باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان. همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا این عنوان کسب شود. قطعا با وجود حریفان قدرتمندی چون برزیل، روسیه،‌ پرتغال و حتی چند کشور خوب دیگر رسیدن به چنین عنوانی اصلا راحت نخواهد بود. راه قهرمانی جهان فقط‌وفقط تلاش کردن است.

فوتبال ساحلی ایران با یک نسل طلایی حالا به یکی از قطب‌های جهان تبدیل شده است، اما بسیاری از این بازیکنان به پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شوند. خیلی‌ها این نگرانی را دارند که نفرات جایگزین نتوانند راه همین نسل را بروند و این افتخارات را تکرار کنند.

درست است. فوتبال ساحلی ایران نیاز به یک پوست‌اندازی جدی دارد، اما اولویت اصلی ما در شرایط کنونی این نیست. جوانگرایی و تغییر نسل کاری نیست که بتوان به یک‌باره آن را انجام داد و نیاز به زمان دارد. قطعا برای ستاره‌‌های کنونی باید جانشین‌های مناسب داشته باشیم. به این‌ترتیب با مرور زمان این پوست‌اندازی انجام خواهد شد و کاری می‌کنیم که هم قهرمان‌های فعلی را حفظ کنیم و هم نفرات جوان‌تر در سطح آنها داشته باشیم.

تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران نهم آبان‌ماه کار خود را در جام بین قاره‌ای آغاز خواهد کرد. در سال‌های اخیر ایران سابقه کسب مقام سومی، نایب‌قهرمانی و حتی قهرمانی این رقابت‌ها را در کارنامه دارد. در شرایط کنونی که تیم چند ماه قبل سوم جام‌جهانی شد، در این رقابت‌ها فکر می‌کنید چه نتایجی کسب شود؟

تیمی با قدرت و شرایط ایران باید هدفش کسب بهترین نتایج باشد و قهرمانی! تلاش ما هم برای همین است، اما در این تورنمنت ما بازی به بازی جلو خواهیم رفت. من و شاگردانم درحال حاضر فقط به بازی اول مقابل پاراگوئه فکر می‌کنیم. بعد از این بازی تمام تمرکز خود را روی مسابقه با مکزیک خواهیم گذاشت و در مرحله بعد آماده رویارویی با روسیه می‌شویم. ما فکر می‌کنیم که تمامی این بازی‌ها در فینال است و حتما باید در آن برنده شویم. با این حال امیدوارم بتوانیم با کسب یک افتخار خوب مردم ایران را بعد از پایان رقابت‌ها خوشحال کنیم؛ هر چند کار راحتی در پیش نخواهیم داشت و تیم‌های دیگر هم همه قدرتمند و قابل‌ احترام هستند.

به‌عنوان سوال آخر، فکر می‌‌کنید در شرایط کنونی فوتبال ساحلی ایران برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی جهان چه کمبود‌هایی دارد؟

ایران قدرتمند است. استعدادهای زیادی هم دارد. فوتبال ساحلی ورزش دشواری است و قابل ‌پیش‌بینی نیست. منتهی همه باید توجه کنیم که برای قهرمانی جهان باید برنامه‌ریزی درست،‌ امکانات مناسب،‌ حمایت مادی و روحی خوب،‌ اردوهای تمرینی و بازی‌های دوستانه مستمر داشت. کار هیچ‌وقت نباید به هیچ دلیلی متوقف شود و فقط باید تلاش کرد و انگیزه قهرمان شدن در جام‌جهانی را بین اهالی این رشته بیشتر کرد. طبیعتا رسانه‌ها و مسئولان هم باید حمایت خوبی از ما داشته باشند. در این‌صورت می‌توان امیدوار به خلق این افتخار بزرگ بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج