۶۲۵۲
۵ نظر
۵۰۳۳
۵ نظر
۵۰۳۳
پ

به اشتباهاتتان اعتراف کنید

ريزه کاري هاي اولين روزهاي تاهل

ازدواج و از تب و تاب افتادن احساسات عاشقانه، از آن تجربه‌هاي ناخوشايندي است که بسياري از زوج‌ها درگير آن هستند. گاهي در رابطه‌اي هستيد که مدت‌ها در انتظارش بوده‌ايد، اما حالا احساس خوشبختي نمي‌کنيد....

ازدواج و از تب و تاب افتادن احساسات عاشقانه، از آن تجربه‌هاي ناخوشايندي است که بسياري از زوج‌ها درگير آن هستند. گاهي در رابطه‌اي هستيد که مدت‌ها در انتظارش بوده‌ايد، اما حالا احساس خوشبختي نمي‌کنيد....

اولين روزهاي تاهل
گاه حس مي‌کنيد کسي را که عاشقانه دوست داشتيد گم کرده‌ايد يا او ناگهان به آدم ديگري تبديل شده است يا شايد فکر کنيد که از اول درباره او اشتباه کرده‌ايد و اين چيزي نبوده که مي‌خواستيد. اين نه مساله پيش پا افتاده‌اي است و نه چيزي که بتوانيد به سادگي از آن چشم‌پوشي کنيد. از خودتان مي‌پرسيد اين اتفاق کي و چگونه رخ داده است؟ چطور ممکن است چنين اشتباهي کرده باشيد؟ و چرا همه نقشه‌هايتان غلط از آب درآمده؟ غمگين و دلسرد مي‌شويد، اميدهايتان را بر باد رفته مي‌بينيد و بارها و بارها حال و گذشته رابطه‌تان را زيرورو مي‌کنيد. اما اينها چيزي را عوض نمي‌کند؛ اين اتفاقي است که افتاده و از اين پس، نوع مواجهه شماست که اهميت دارد.

بنابراين توصيه مي کنيم قبل از اين که سايه سردي بر زندگي تان بيفتد، اين نکته ها را بخوانيد و به کار ببنديد:

زندگى مشترك عرصه كمال است نه صحنه پيكار
بنابراين يار و ياور هم باشيد و سعى نكنيد بر همسرتان تسلط يابيد. به عبارت ديگر با هم و در كنار هم باشيد نه جدا از هم و رو در روى هم! خانواده زمانى موفق خواهد بود كه در آن هماهنگى وجود داشته باشد و همه اعضا در يك محفل انس با كمال صميميت و شادى زندگى كنند. بنابراين همسران جوان بايد از هر نوع رفتارى شامل طعنه‏زدن، تحقير و مقايسه كردن همسر با ديگران و ... پرهيز نمايند.

از ابراز محبت نسبت به يكديگر دريغ نورزيد
ابراز محبت به‏موقع در زندگى مشترك، نشاط و طراوت و علاقه را به دنبال خواهد داشت. اين امر فقط لازمه چند روز نخستين ازدواج نيست بلكه با گذشت زمان نهال نوپاى زندگى به درختى تناور تبديل مى‏شود كه نياز بيشترى به آبيارى دارد. با ابراز محبت و نشان دادن عشق و علاقه به هم، مى‏توان اين درخت تناور را براى هميشه بارور و باطراوت نگاه داشت و بر نشاط آن افزود.

ريزه کاري هاي اولين روزهاي تاهل

عاشقانه به هم نگاه كنيد
نحوه نگريستن هر يك از ما به ديگرى، به «چگونه بودن ما» بستگى دارد نه به «چگونه بودن او». شيفتگى زمانى حاصل مى‏شود كه فكر كنيد همسرتان فردى باشكوه، ناب، صميمى، خوش‏خُلق و خوش‏برخورد است. اين شيوه نگرش به همسران جوان مى‏آموزد به جاى اينكه عشق را جستجو كنند، با عشق و محبت به زندگى نگاه كنند. زبان نگاه، زبان مؤثرى است. شما با نگاه كردن به طرف مقابل به او مى‏فهمانيد به صحبت كردن با وى علاقه‏مند هستيد. حالات نگاه كردن اثر معجزه‏انگيزى در ايجاد صميميت ميان زوجين جوان دارد. ميل به صميميت نه تنها جنبه جسمى بلكه جنبه روانى نيز دارد.

سفره دل‏تان را نزد هر كسى باز نكنيد. بخصوص پيش پدر و مادرتان درددل نكنيد زيرا اين كار موجب سرافكندگى همسرتان شده و امكان آشتى را بسيار ضعيف مى‏ كند .

وقتى اشتباه مى‏كنيد، صادقانه و صميمى اعتراف كنید
صداقت و اظهار پشيمانى و ندامت تنها علاج واقعه است. قبول نكردن اشتباه و نپذيرفتن خطا، اختلافات را دامن خواهد زد.

در مطرح كردن مسائل ناخوشايند و نامطلوب سعى كنيد خود را هم دخالت دهيد
مثلاً به جاى اينكه بگوييد «چرا با فلانى اين طور برخورد كردى»، بهتر است بگوييد: «كاش با فلانى اين طور برخورد نمى‏كرديم.»

اگر خطايى از همسر خود مشاهده نموديد، زود از كوره در نرويد
سفره دل‏تان را نزد هر كسى باز نكنيد. بخصوص پيش پدر و مادرتان درددل نكنيد زيرا اين كار موجب سرافكندگى همسرتان شده و امكان آشتى را بسيار ضعيف مى‏ كند.

اگر مى‏خواهيد عشق و علاقه‏تان تداوم داشته باشد
نخست بايد بدانيد زمان كافى را براى با هم بودن و ابراز محبت كردن اختصاص بدهيد. سعى كنيد به انگيزه عشق و ازدواج‏تان بينديشيد؛ با همسرتان در باره نخستين روزهاى آشنايى و دوران خوشِ اولين روزها گفتگو كنيد. يادآورى شادى‏ها و رويدادهاى شيرين، هم وجودتان را گرم كرده و هم تازگى و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد كرد.

انعطاف‏پذيرى يكى از ويژگى‏هاى مهم براى ايجاد سازگارى بيشتر و سلامت روانى است
با چشم‏پوشى و نرمش نسبت به برخى رفتارهاى كودكانه و لجبازى‏ها نه تنها مى‏توان از تنش‏هاى بى‏دليل پيشگيرى نمود، بلكه مى‏توان از همان اول زندگى بنياد خانواده را مستحكم نمود. زوج‏هاى جوان بايد به خاطر داشته باشند كه مسائل و موارد اختلاف و يا اختلاف‏برانگيز را براى رسيدن به يك ديدگاه مشترك طرح نمايند، نه به تكرار و تثبيت كدورت‏ها و دشمني ها.

منبع: تبیان

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ريزه کاري هاي اولين روزهاي تاهل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mona

      مرسي واقعا عالي بود

    • مریم

      سلام واقعا خسته نباشید خیلی خوب گفتید اما 1کم انجام دادنشون سخته اینو چیکارش کنم؟من بیشتر دوست دارم ابراز علاقه رو بشنوم تا اینکه ابراز کنم با وجود اینکه فوق العاده احساساتی هستم و به نامزدم علاقه دارم.

    • بدون نام

      شاید بیژن و ژیلا اینهارو بفهمند اما غضنفر و سکینه چی؟

    • بهناز

      جالب و خوب بود ممنون

    • م.ع

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج