۶۲۶۱۲۸
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

نبرد سنگربانان در تیم ملی

صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، تب و تاب زيادي در بين فوتباليست‌هاي ايران ايجاد كرد؛ تب و تابي كه تا حد زيادي جنبه رقابتي داشته و موجب شده است همه با انگيزه پوشيدن پيراهن تيم‌ملي در روسيه، تلاش خود را دو چندان كنند تا نظر كارلوس كي‌روش پرتغالي جلب شود.

روزنامه قانون: صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، تب و تاب زيادي در بين فوتباليست‌هاي ايران ايجاد كرد؛ تب و تابي كه تا حد زيادي جنبه رقابتي داشته و موجب شده است همه با انگيزه پوشيدن پيراهن تيم‌ملي در روسيه، تلاش خود را دو چندان كنند تا نظر كارلوس كي‌روش پرتغالي جلب شود. در اين بين، رقابت دروازه‌بان‌ها بيش از باقي پست‌ها به چشم مي‌خورد و كي‌روشي در نهايت تنها سه گلر را با خود به روسيه خواهد برد. «علیرضا بیرانوند»، «محمد رشید مظاهری»، «محمدرضا اخباری» و «سید حسین حسینی»، چهار دروازه‌باني هستند كه در آخرين ليست ارائه شده از سوي كي‌روش به تيم ملي فراخوانده شدند؛ هر چند در اين ميان، دروازه‌بان‌هاي ديگري نيز هستند كه براي دفاع از دروازه تيم ملي فوتبال ايران در روسيه از شانس بهره‌مندند. نفراتي كه بدون شك به دنبال ارائه بهترين عملكرد خود در ليگ جاري هستند تا جهت نگاه كي‌روش را به سمت خود بچرخانند.

بيرانوند، اين روزها پر افت‌وخيز

سنگربان شماره يك تيم ملي فوتبال ايران كه در صعود ايران به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، نقش موثري داشت و همواره انتخاب نخست مرد پرتغالي بود، اين روزها در دروازه تيم پرسپوليس، پرافت‌وخيز نشان داده و اشتباهات قابل توجهي داشته است. شايد همين وضعيت نه چندان ايده‌آل اين روزهاي بيرانوند، شانس باقي دروازه‌بانان را افزايش دهد. بیرانوند در بازی‌های اخیر پرسپولیس به ویژه دیدار مقابل پیکان و سپاهان در لیگ برتر و همچنین دو دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال، به هیچ وجه صلابت روز‌های اوج خود را نشان نداد. از طرفی اشتباهات او در بازی با سوریه سبب شد تیم ملی نتواند با رکورد استثنایی کلین شیت در تمام بازی‌ها راهی روسیه شود. بيرانوند براي اينكه خيالش را از حضور در روسيه و دفاع از دروازه ايران راحت كند، به عنوان انتخاب نخست، بايد هرچه زودتر سروساماني به وضعيت خود دهد و هر چه زودتر از روزهاي بدش فاصله بگيرد. او خوب مي‌داند كه كي‌روش با كسي شوخي ندارد و به راحتي روي اسم آن‌هايي كه صلاح بداند، خط مي‌كشد.

مظاهري و جايگاه نامطمئن

تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان، از ابتداي فصل تا كنون نتايج خوبي كسب نكرده است اما «محمدرشيدمظاهري»، گلر اين تيم با عملكرد خوب خود توانست بار ديگر نظر كارلوس كي‌روش را جلب كند. محمدرشیدمظاهری، عملکرد باثباتی در ترکیب این تیم داشته است و به همین دلیل کی روش پس از چند ماه غیبت او در اردو‌های تیم‌ملی از بازی با توگو و روسیه بار دیگر مظاهری را به تیم‌ملی دعوت کرد. بزرگ‌ترين انتقادي كه به اين دروازه‌بان وارد است، تعداد گل‌هاي خورده اين بازيكن است.مظاهري هرچند اين روزها نظر كي‌روش را جلب كرده است اما به خوبي مي‌داند كه جايش در تركيب دروازه بانان تيم ملي امن نيست و كوچك‌ترين ضعف مي‌توانداو را از تيم ملي دور كند. مظاهري بايد تلاش خود را براي كاهش تعداد گل‌هاي خورده افزايش دهد تا بتواند در ليست كي‌روش باقي بماند.

اخباري، لب مرز

دروازه‌بان ۲۴ ساله تيم ملي فوتبال ايران، براي نخستين بار سه سال قبل به تيم ملي اميد دعوت شد و بعد از مدتي نظر كي‌روش را جلب كرد و در سال ۹۴ براي نخستين بار پيراهن تيم ملي فوتبال را پوشيد. «محمدرضا اخباري»، اين روزها در تيم سايپا حضور دارد و نمايش متوسطي در جمع نارنجي‌پوشان داشته است. اين سنگربان اصفهاني هرچند نامش در ليست آخر كارلوس كي‌روش قرار دارد اما بدون شك اگر عملكرد نه چندان خوب خود در سايپا را ادامه دهد، بعيد نيست كه در ليست بعدي كي‌روش قرار نداشته باشد. اخباری در دو سه فصل اخیر پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده است اما بعید است با ادامه این روند بتواند بازهم جایی در تیم ملی داشته باشد.

حسيني ، با اعتماد به نفس و منسجم

زماني كه مهدي رحمتي در بين حاشيه‌هاي بي‌شمار تيم آبي پايتخت در تيم استقلال نيمكت نشين شد، كمتر كسي از عملكرد موفق «سيد حسين حسيني» در دروازه استقلال مطمئن بود. اين دروازه‌بان شيرازي كه از تيم ملوان انزلي به استقلال آمده بود، از اين فرصت به بهترين نحو استفاده كرد و با عملكرد خوب خود بازيكن فيكس تيم استقلال شد. حسيني كه همواره در تيم‌هاي ملي پايه از دروازه ايران حراست كرده بود، پس از عملكرد خوب در دروازه استقلال موفق شد به ليست كارلوس كي‌روش راه پيدا كند. حسيني اين روزها اعتماد به نفس خوبي پيدا كرده است و هيچ بعيد نيست با ادامه روند خوبش در تيم استقلال و تيم ملي، بتواند در بين مسافران روسيه قرار داشته باشد.

فروزان، سنگربان صدرنشين

«محسن فروزان»، داستان‌هاي عجيب و غريبي را در روزهاي ورزشي‌اش پشت سر گذاشت؛ اتفاقاتي كه اين دروازه بان را كم و بيش به حاشيه برد. با اين حال اين بازيكن بعد از پشت سر گذاشتن روزهاي بد در تيم صبا و سقوط به ليگ يك، در فصل هفدهم ليگ برتر به تيم پارس جم جنوبي پيوست. فروزان، اين روزها نمايش خوبي در دروازه تيم پارس جم دارد و با عملكرد خوبش در صدرنشيني اين تيم نقش پررنگي ايفا كرده است. فروزان اين روزها اميدوار است كه نظر كي‌روش را جلب كند و به طور حتم تلاش مضاعفي در اين راستا خواهد كرد. او آخرين بار در سال ۲۰۱۵ به تيم ملي دعوت شد و اميدوار است بار ديگر اين فرصت را پيدا كند كه پيراهن تيم ملي كشورش را به تن كند.

حقيقي، اميدوار و با تجربه

تجربه بازی در جام‌جهانی و حضور در فوتبال اروپا ویژگی‌های مثبت «عليرضا حقیقی»، برای حراست از دروازه تیم ملی نسبت به سایر مدعیان است. حقیقی از جام جهانی ۲۰۱۴ تا مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شماره یک تیم ملی بود اما به دلیل آسیب دیدگی و افت ناشی از این امر ، مدتی نتوانست در اردو‌ها شرکت کند تا اینکه کی‌روش از دو دیدار آخر تیم ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برابر کره جنوبی و سوریه بار دیگر به او اعتماد کرد. هرچند نمایش درخشان حقیقی در ترکیب تیم «اسکیلستونا» هم نتوانست مانع سقوط این تیم ضعیف به دسته پایین‌تر لیگ سوئد شود اما این‌امر سبب نمی‌شود کی روش نام او را از جمع گزینه‌های مدنظرش برای جام‌جهانی روسیه خارج کند.

لك، به دنبال جبران

بدون شك «حامد لک»، در ماه‌های اخیر جزو بهترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر ایران بوده است. او فصل گذشته با عملکرد خوبي مانع از سقوط سایپا به لیگ دسته اول شد و امسال نيز این روند را در فولاد ادامه داد؛هرچند شکستن بدموقع بینی لک، او را از حضور در مرحله اول اردوی تیم ملی برای دیدار مقابل پاناما و ونزوئلا محروم کرد اما لک که مقابل توگو شانس بازی را نيز به دست آورد، پس از رفع آسیب دیدگی‌اش بازهم از شانس بالایی برای دعوت شدن به تیم ملی برخوردار است. بدون شک او با درس گرفتن از اتفاق بدی که در جریان یکی از آخرین اردو‌های تیم‌ملی پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ برايش رخ داد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که از لحاظ فنی و اخلاقی نظر کی روش را جلب کند و به تيم ملي بازگردد.

سوشا، در لیست انتظار

حضور «سوشا مکانی» ، در اردو‌های تیم ملی هیچ وقت با ثبات نبوده است. با این حال اوتنها دروازه‌بانی است که در کنار علیرضا بیرانوند، وظیفه حراست از دروازه تیم ملی را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برعهده گرفت. او دربازی سوریه و ایران در مالزی، درون دروازه تیم‌ملی ایستاد و در آن دیدار موفق به ثبت کلین شیت شد. هرچند مکانی باوجود ارائه عملکرد خوب در تیم دسته دومی «میوندالن نروژ» پس از دیدار مقابل سوریه دیگر به تیم ملی دعوت نشد اما همچنان به بازگشت به جمع ملی پوشان امیدوار است.

رحمتی، همچنان بدون شانس

در بین گلرهايی که این روزها امیدوار به پوشيدن پيراهن تيم ملي و حضور در روسيه هستند، «مهدي رحمتي» يكي از دروازه‌بانان پرآوازه‌اي است كه شانسي براي ايستادن در دروازه تيم كي‌روش نخواهد داشت. رحمتي كه زماني نزديك به چهار سال مرد شماره يك تيم ملي ايران بود، درگير جنگ لفظي با كي‌روش شد و اين مربي پرتغالي يك‌بار براي هميشه آب پاكي را روي دست همه ريخت و رحمتي براي هميشه از تيم ملي كنار رفت. دروازه‌بان استقلال اين روزها در تيم باشگاهي‌اش نيز وضعيت مطلوبي ندارد و با وجود اينكه با رفتن منصوريان و آمدن شفر اميد زيادي به بازگشتش بود ، اين اتفاق رخ نداد. مسائل پيش آمده بين كي‌روش و رحمتي هنوز آن‌قدر پررنگ است كه هواداران اين دروازه‌بان به خوبي مي‌دانند حسرت ديدن دوباره رحمتي در چارچوب دروازه تيم ملي به دل‌شان خواهد ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط رحمتی وتمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط پنگوئن و تمااااااام

    • علی

      عشق است سید

    • بدون نام

      رحمتی وتمام

      پاسخ ها

      • مهدی

        درسته.رحمتی تــمـــام شـــــــــد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج