۶۲۶۲۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کمالوند: سرقولم هستم اما باج نمی‌دهم

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان حرف های تندی را علیه برخی افرادی که دوست ندارند این تیم نتیجه بگیرد، برزبان آورد؛ او اعلام کرد به هیچ کس باج نمی دهد و با قدرت کارش را دنبال می کند.

ورزش سه: کار کردن در آبادان تجربه ویژه ای برای هر مربی خواهد بود؛ صنعت نفت تیم ریشه دار آبادانی ها محبوبیت زیادی نزد مردم این شهر دارد و به همین خاطر حساسیت های زیادی نیز روی این تیم وجود خواهد داشت. نماینده آبادان در لیگ برتر، امسال شرایط متفاوتی را تجربه می کند.با حضور فراز کمالوند بر راس کادرفنی این تیم، بازیکنان مطرحی جذب صنعت نفت شدند و از سوی دیگر قول کمالوند برای کسب رتبه تک رقمی شرایط را برای هواداران تغییر داده است. صنعت نفت تا اینجای رقابت های لیگ برتر هم نتایج خوبی کسب کرده و حالا هواداران این تیم امیدوارند بهترین نتایج تاریخ را ثبت کنند.

نفت آبادان بعد از ۳ پیروزی متوالی در لیگ برتر وجام حذفی در هفته یازدهم مغلوب گسترش فولاد شد. این شکست در حالی جالب بود که کمالوند در دو تقابل قبلی با فیروز کریمی این مربی را شکست داده بود و جالب تر اینکه آخرین آن هم به بازی پارسال گسترش و نفت برمیگشت که کمالوند روی نیمکت تیم تبریزی کریمی را به عنوان سرمربی نفت آبادان شکست داد.

حالا بعد از شکست نفت آبادان با هدایت کمالوند برخی حرف وحدیث ها ایجاد شده که این مربی جوان را دلخور کرده است.

فراز کمالوند در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره شکست صنعت نفت مقابل گسترش فولاد، اعتراض هایی که به نحوه بازی این تیم و برخی بازیکنان می شود، حساسیت های موجود و برخی مسائل دیگر صحبت هایی انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

گسترش ۹۰ دقیقه خوب دفاع کرد

تیم نفت آبادان یکی از بهترین بازی های خود را در این فصل مقابل گسترش فولاد انجام داد. ۸۰ درصد بازی دست ما بود والبته گسترش فولاد نیز خیلی خوب دفاع کرد. آنها ۹۰ دقیقه به خوبی پرس کردند وما نیز موقعیت های زیادی را از دست دادیم. چند تک به تک خراب کردیم، ضمن اینکه یک توپ هم گل شد و اشتباه واضح داور باعث شد تا گل ما را نگیرند.

همه جمعیت حاضر در ورزشگاه دیدند، داور ندید

در دقایق پایانی آن توپی که درویشی زد و سیدی برگرداند، کاملا گل شده بود. اگر گل هم نشد، بازیکن گسترش با دست برگرداند و باید پنالتی- اخراج برایمان می گرفتند. با این حال هرچه بگوییم تاثیری ندارد و کسی ترتیب اثری نمی دهد. اشتباهی که داور انجام داد از تابلو هم تابلوتر بود. اصلا اشتباه داوری نمی شود اسمش را گذاشت. من تعجب می کنم که اگر داور صحنه را ندیده، چطور از چشم کمک داور دور مانده است؟ همه آن جمعیتی که در ورزشگاه بودند، دیدند، فقط داوران ندیدند؟

گسترش با آقا فیروز متحول شده است

با همه این مسائل به گسترش فولاد تبریک می گویم. آنها ۹۰دقیقه در فاز دفاعی خوب بودند و ۳امتیاز را گرفتند. واقعا گسترش فولاد از روزی که آقافیروز کریمی آمده، دچار تحول شده و در فاز دفاعی عالی کار می کند. آنها در مسابقاتی که آقافیروز را روی نیمکت داشتند فقط یک گل خوردند و این نشان دهنده عملکرد خوب کادرفنی جدید است.

یک بازی باخته ایم، مگر جنایت رخ داده است؟

متاسفانه در آبادان برخی آدم ها هستند که همیشه می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. ما بعد از ۳ برد متوالی یک بازی را باخته ایم؟ مگر جنایت رخ داده است؟ رئال مادرید هم از تیم ته جدولی باخته و بعد در لیگ قهرمانان مغلوب تیم درجه دو انگلیس، تاتنهام شده است. جذابیت فوتبال به همین چیزها است، اما برخی هستند که وقتی بازنده می شوی، به دویدن و تعویض و همه چیز ایراد می گیرند.

کرار جاسم ، حسین ساکی ومگنو بالای ۱۰ کیلومتر دویده اند

برایم جالب است که به میزان دوندگی بازیکنان ایراد می گیرند؛ میانگین دوندگی ما در این بازی ۱۰۵۳۲متر بوده بطور مثال آمار جی پی اس می گوید کرار در بازی با گسترش فولاد ۱۰ کیلومتر و ۷۰۰ متر دویده، یعنی از نظر دوندگی بعد از ساکی نفر دوم تیم ما بوده است. من همیشه انتقادهای منطقی را می پذیرم اما انتقادی که غیرمنطقی است را نه می پذیرم و نه آدمی هستم که در قبال آن کوتاه بیایم. (کمالوند با ارسال فایل جی پی اس به ورزش سه صحت حرفهایش را تایید کرد).

سر قولم هستم

به اعتقاد من تیم نفت آبادان تا اینجای رقابت ها خوب نتیجه گرفته است؛ ما باختیم اما با یک بازی کمتر الان هشتم جدول هستیم و در یک هشتم نهایی جام حذفی قرار داریم. این برای تیمی که هر سال آسانسوری در شرف سقوط وبقا در لیگ بوده است، بهترین نتیجه است. ضمن اینکه من قول داده بودم نفت ابادان تک رقمی شود و الان هم سر قولم هستم.

منافع برخی به خطر افتاده اما من باج نمی دهم

آنهایی ایراد می گیرند که منافع شان به خطر افتاده است. آنها فراز کمالوند را نمی شناسند. من آدمی نیستم که کوتاه بیایم. قبلا هم در تیم پرتماشاگر کار کردم و تجربه دارم. در تراکتورسازی هم اینگونه بود که هرآنچه به ذهنم درست می رسید را اجرا می کردم و البته در سه فصل حضور در انجا با حمایت هواداران خونگرم و با تعصبش بهترین نتایج را کسب کردیم،الان هم اینطور است. به هیچ کس باج نمی دهم و سر حرف هایم می ایستم.

نگذاشتیم خیلی از مسائل به بیرون درز کند

ما در نفت آبادان خیلی از مسائل را تاکنون باز نکردیم ونگذاشتیم کسی از برخی مسائل باشگاه باخبر شود. اکنون که نزدیک نیم فصل هستیم بازیکنان من فقط ۲۰ درصد از مطالبات خود را دریافت کردند. مسعود ابراهیم زاده و امین درویشی که به تازگی اضافه شدند، هنوز یک هزار تومانی دریافتی نداشتند. آن هم در شرایطی که بودجه ما نسبت به سال قبل فقط ۱۵ درصد افزایش داشته و با اینکه چند بازیکن خوب آوردیم اما خرج زیادی نکردیم. بازیکنان ما گران نیستند. هر سال نفت آبادان ۲۵ بازیکن می خرید، امسال ما ۱۵ بازیکن خریدیم و با تعداد نفرات کمتر کار می کنیم. با همه اینها صدای بچه ها در نمی آیند اما برخی افراد ناجوانمردانه به ما حمله می کنند.

مردم آبادان هوشیار باشند

من از مردم آبادان می خواهم هوشیار باشند و نگذارند عده ای تماشاگر نما تیم را به حاشیه ببرند. من ابتدای فصل بازیکنانی مثل کرار، مرتضی اسدی، آگوستو سزار، مسعود ابراهیم زاده ،شیمباو... را به تیم آوردم که سابقه قهرمانی دارند و در آسیا بازی کردند. بازیکنانی هستند که سرشان به تن شان می ارزد. برخی طوری رفتار نکنند که همین چند بازیکن هم رها کنند و بروند. من هم سرقولم هستم و قطعا نفت آبادان تک رقمی خواهد شد.

من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم

عده ای که حاشیه سازی می کنند، تعداد قلیلی هستند. آنها بدانند به قول معروف فراز کمالوند بیدی نیست که با این بادها بلرزد. اینکه عامدانه بازیکنی را تخریب کنند، هیچ تاثیری روی کار من ندارد. ما با آخرین متدهای تمرینی جلو می رویم، تک تک لحظات بازی را انالیز میکنیم داده های جی پی اس را رصد می کنیم و می دانیم عملکرد بازیکنان چگونه است. در نهایت هم بر اساس علم تمرین و علم مسابقه تیم را ارنج می کنم. اینکه فامیل هم پستی فلان بازیکن بخواهد مرا تحت فشار بگذارد تا بیشتر بازی کند، روی من تاثیری ندارد. هیچ بهانه ای دست کسی نداریم و نمی گذاریم برخی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

این افراد نگذاشتند فوتبال آبادان شکل بگیرد

در بازی با گسترش فولاد آمار و ارقام دوندگی بازیکنان مشخص است، اما برخی نمی خواهند باور کنند. همین افراد نگذاشتند فوتبال در آبادان شکل بگیرد و جایگاه باثباتی پیدا کند. آنها هرموقع احساس کردند منافع شان به خطر افتاده، داستان درست کردند اما من اجازه چنین کاری نمی دهم. بازی کردن هر بازیکن فقط بر اساس شایسته سالاری و آنالیز تمرینات و مسابقات شکل می گیرد و هیچ عامل بیرونی هم نمی تواند روی ان تاثیر بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج